Crearea unui logo care sa consolideze imaginea brandului tau – Identitatea vizuala a magazinului (I)

11 august 2022

Faptul ca piata eCommerce creste in continuare este o veste buna pentru toti comerciantii care au ales calea online-ului. Totusi, exista si un aspect care decurge din aceasta dezvoltare, si anume ca odata cu piata creste si competitia – un lucru pozitiv per ansamblu, dar care da batai de cap oricarui antreprenor. De aceea, pentru a te diferentia intr-o piata aglomerata, ai nevoie de cat mai multe elemente care sa consolideze imaginea brandului tau.

In afara de pozitionarea magazinului online si de preturile pe care le practici, elementele grafice sunt primele care te pot ajuta sa ramai in mintea vizitatorilor si a cumparatorilor. Dintre acestea, logo-ul este cel mai important, practic fundatia pe care poti construi intreaga ta identitate vizuala.

Hai sa aflam impreuna cum poti crea un logo potrivit cu obiectivele tale de business, ce sa faci in acest sens si ce sa eviti. Dar, mai intai, un scurt intermezzo teoretic.

Ce este un logo?

Un logo este o combinatie de elemente vizuale si/sau text care serveste ca simbol vizual si de identificare al unei organizatii. In timp, logo-ul poate deveni elementul definitoriu al brandului, mai ales atunci cand organizatia creste semnificativ, astfel incat sa poata fi recunoscut cu usurinta de catre cele mai multe dintre persoanele care il vad.

Exista mai multe tipuri de logo-uri, fiecare dintre acestea putand deveni usor recognoscibile atunci cand sunt create corect. Iata cateva exemple:

  • Monograme sau acronime – sunt folosite de regula atunci cand din numele companiei se poate crea un acronim scurt si usor de retinut;

Ecommerce

  • Logo-uri typography – sunt cele care folosesc intregul nume al brandului, scris cu fonturi personalizate;

Ecommerce

  • Logo-uri pictoriale sau simboluri – sunt cele care reprezinta grafic diferite obiecte asociate cu numele brandului;

Ecommerce

  • Logo-uri abstracte – sunt cele care transmit indirect obiectul de activitate al companiei. Nu sunt forme sau obiecte comune, sunt logo-uri create de la zero, bazate pe identitatea companiei;

Ecommerce

  • Mascote – logo-urile care folosesc diverse reprezentari sunt ideale pentru companiile care poarta numele unei persoane (de regula, fondatorul) sau care au la baza un personaj imaginar;

Ecommerce

  • Logo-urile care combina elementele grafice cu text – acestea sunt o combinatie intre cele pictoriale si cele de tip typography si au avantajul ca pot transmite mai multe informatii.

Ecommerce

Nu toate tipurile de logo-uri de mai sus se potrivesc insa oricarui brand. Il poti alege pe cel mai indicat impreuna cu designerul tau, in functie de anumiti factori. Asadar, iata ce trebuie sa ai in vedere atunci cand incepi sa lucrezi la un logo.

Recomandari de creare a unui logo memorabil

Stim ca de cele mai multe ori este aproape imposibil sa alegi dintre multitudinea de variante la care ai acces. De aceea, prima noastra recomandare este sa reduci din start optiunile, cat mai mult posibil:

1. Evita sa folosesti prea multe culori

Culorile sunt o parte integranta a mesajului pe care il transmiti si ajuta logo-ul sa iasa in evidenta. Totusi, prea multe sunt obositoare, aglomereaza grafica si devin greu de retinut, de aceea rezuma-te la a folosi maximum trei in logo-ul tau. De asemenea, asigura-te ca aceste culori si cele complementare lor vor putea fi folosite si in design-ul site-ului tau, fara a obosi excesiv.

Ecommerce

2. Acorda atentie semnificatiilor fiecarei culori utilizate

Anumite culori inspira liniste si calmitate (ex: albastru) sau incredere (ex: verde), in timp ce altele evoca pasiune si inspira la raspunsuri viscerale (ex: rosu) sau denota rafinamentul (ex: negru), deci sunt potrivite pentru branduri luxury. Ai grija la culorile alese, intrucat acestea vor transmite astfel de sentimente tuturor celor care vad logo-ul tau. Inainte de a face alegerea, gandeste-te la ce vrei sa evoce brandul tau si ce tip de actiune vrei sa inspiri.

Ecommerce

3. Alege pentru inceput un logo dispus pe orizontala

Tipul de logo orizontal este cel mai des utilizat de catre brand-uri, din el fiind declinate si variantele folosite pe alte canale. logo-ul orizontal este perfect pentru pozitionarea in header-ul unui website, iar combinatiile de nume, slogan si icon sunt cele mai comune. De asemenea, reprezinta un mod eficient de a promova mesajul unei afaceri, mai ales daca aceasta se afla la inceput. Totusi, este necesar sa ai in vedere spatierea elementelor, pentru a mentine claritatea logo-ului.

Ecommerce

4. Separa imaginea de text

Elementele vizuale sunt mai usor de retinut si mai vizibile pe platformele sociale. Totusi, daca alegi sa intercalezi si text in logo, pe modelul Burger King, asigura-te ca textul utilizat este usor de citit. De asemenea, pastreaza in vedere faptul ca si elementul grafic ales trebuie sa contina doar atatea detalii cate sunt necesare, in caz contrar acestea riscand sa devina greu perceptibile in variantele micsorate ale logo-ului.

Ecommerce

5. Alege fontul cu grija

Conditia de baza la alegerea unui font este lizibilitatea in orice conditii, fie ca logo-ul este afisat pe site sau intr-un material de prezentare, la dimensiuni ceva mai reduse. De asemenea, asigura-te ca fonturile utilizate complementeaza forma vizualului – spre exemplu, ambele ar trebui sa fie rotunjite sau ascutite, dupa caz. O eventuala disonanta intre cele doua va face ca logo-ul sa para compus din bucati.

Ecommerce

6. Renunta la umbre

Umbrele pot adauga un extra nivel de profunzime logo-ului tau, insa sunt greu de redat in anumite medii. De asemenea, atunci cand logo-ul are dimensiuni mici (ex: o fotografie de profil social media vazuta pe ecranul unui telefon), umbrele pot ingreuna distingerea celorlalte elemente vizuale.

Ecommerce

7. Evita cuvinte si elemente care nu sunt absolut necesare

Este normal sa iti doresti sa comunici cat mai multe prin intermediul logo-ului tau. Poti face asta cu unul, doua sau trei elemente, daca sunt create profesionist. Atunci cand aglomerezi mai multe elemente (ex: un slogan lung pe langa numele companiei si elementele vizuale), logo-ul devine inghesuit, greu de citit si de retinut si pare creat de amatori.

Ecommerce

8. Inspira-te din platformele gratuite

In faza de inceput a unui business online ai la dispozitie si varianta de a apela la platforme gratuite dedicate crearii de logo-uri. Oricine are acces la acestea, dar poti evita afectarea originalitatii creatiei tale prin preluarea a doar cateva dintre elementele sugestiilor de pe respectivele site-uri. Asadar, daca nu iti permiti sa lucrezi cu un profesionist, poti incerca sa dai o nota personala si cat mai originala posibil unor logo-uri recomandate de generatorul respectivelor platforme fara plata.

Ecommerce

9. Verifica logo-ul si in alb-negru

Culorile inspira si pot transmite numeroase mesaje, insa te vei intalni cu situatii cand logo-ul tau va aparea alb-negru (ex: pe coletele pe care le expediezi). Inainte de a definitiva logo-ul, asigura-te ca este lizibil si inteligibil si in alb-negru, iar mesajul pe care doresti sa il transmiti nu este alterat.

Ecommerce

Recomandarile de mai sus sunt utile nu doar in cazul in care creezi o identitate vizuala pentru prima oara, ci si in situatia in care logo-ul curent nu mai este potrivit pentru afacerea ta. Un rebranding este aproape intotdeauna o idee buna, deoarece aduce un aer proaspat in magazinul tau. In plus, in doar cateva click-uri poti schimba elementele de branding pe MerchantPro, asa ca te incurajam sa incerci cat mai multe variante pana cand o vei gasi pe cea ideala pentru tine!

Pentru orice fel de informatii suplimentare, iti reamintim ca ai la dispozitie si Centrul de Asistenta Clienti MerchantPro, care iti sta la dispozitie cu raspunsurile si solutiile de care ai nevoie.

Lasa un comentariu