Livrarea in lockere: avantajul pe care magazinul tau nu isi mai permite sa il ignore
“Parcel locker revolution” nu este doar un trend, ci un avantaj competitiv clar pentru orice magazin online. La nivel global, piata de lockere self-service creste rapid, fiind cotata la 2,8 miliarde USD in 2025 si estimandu-se ca ar putea ajunge la 4,9 miliarde USD pana in 2033. O contributie importanta la aceasta statistica vine inclusiv din zona CEE (Europa Centrala si de Est), din care face parte si Romania.
De altfel, In Europa, adoptia out-of-home delivery a atins un nivel de adoptie semnificativ, unde livrarea la lockere reprezinta aproape 50% din totalul livrarilor realizate in Franta, Germania, Romania, Cehia, Ungaria, Polonia sau in tarile scandinave. Predictiile arata chiar ca in decursul urmatorului deceniu, 80% dintre livrarile last-mile in Europa vor fi procesate prin intermediul lockerelor pentru colete.
Piata lockerelor in Romania
Romania are in prezent o penetrare de doar 0,2 – 0,5 lockere la 1.000 de locuitori (conform Eurostat via Kearney), dar reteaua este in continua expansiune, cu jucatori precum Sameday (easybox) si Fan Courier (FANbox) care conduc acest segment.
De ce au succes lockerele? Datorita convenientei:
- Clientii isi pot ridica pachetele cand vor;
- Curierii economisesc timp si resurse;
- Comerciantii platesc mai putin pe livrare.
Pe scurt, toate partile implicate au de castigat.
Magazin competitiv? Lockerele sunt obligatorii
Livrarea la lockere este deja vazuta ca noul standard, afirmatie facuta de Adrian Iorga (Director Vanzari, FAN Courier) pe scena evenimentului dotCommerce – Digital Retail Forum, organizat de MerchantPro in luna iunie a acestui an:
„Cred ca in 2025 lockerele sunt obligatorii. Daca in anii precedenti standardul pietei din Romania era de home delivery, cred ca in anii ce urmeaza standardul va deveni livrarea Out Of Home Delivery, lockere si PUDO, deoarece ii da puterea consumatorului sa decida momentul in care intra in posesia coletului. Acum, in home delivery, exista o negociere intre curieri si destinatari […], iar asta trebuie sa dispara”.
Beneficiile pentru comercianti
Livrarea la lockere este foarte atractiva pentru cumparatori, deoarece le permite acestora sa isi ridice coletele din dispozitive securizate, disponibile non-stop in zone intens circulate si populate precum cartiere rezidentiale, mall-uri sau benzinarii.
In plus, livrarea la lockere reduce cu pana la 30% costul per colet, conform datelor DHL si InPost, iar faptul ca in tot mai multe astfel de puncte fixe este permisa inclusiv returnarea coletelor (drop-off returns) reprezinta un alt punct forte din perspectiva cumparatorilor.
Ce inseamna asta pentru comercianti?
- Reducerea numarului de livrari ratate – prin urmare, mai putine comenzi sunt returnate din cauza ca nu au ajuns la destinatar si astfel scad costurile de transport.
- Sporirea vitezei de livrare – prin expedierea mai multor comenzi simultan in acelasi punct fix creste eficienta livrarilor.
- Cresterea vanzarilor – multi cumparatori prefera magazinele care ofera metode de livrare alternative;
- Livrari mai usor de scalat in perioadele aglomerate (Black Friday, Sarbatori etc.).
Pe scurt, oferirea variantei de livrare la lockere poate reduce bataile de cap cu logistica si poate imbunatati in acelasi timp experienta de cumparare din magazin.
Cum implementezi livrarea in lockere?
Daca ai magazinul in platforma MerchantPro este extrem de simplu. Poti folosi aplicatia Shipping Pro ca sa iti conectezi magazinul cu cei mai importanti curieri din Romania (si nu numai), fara sa inchei contracte separate cu acestia. Astfel, primesti acces la livrari in retele vaste de lockere precum Sameday easybox, FANBox, DPD Pickup, Cargus Ship & Go sau GLS Parcel Locker.
Setarea se face in doar cativa pasi:
- Adaugi curierul;
- Selectezi serviciul de livrare in locker dorit;
- Creezi metoda de livrare afisata la checkout.
Ce sa ai in vedere?
Inainte sa implementezi:
- Evalueaza volumul de comenzi si acoperirea geografica a lockerelor;
- Comunica-le clientilor avantajele (siguranta, flexibilitate, economie de timp);
- Evidentiaza optiunea de livrare in pagina de checkout.
Asadar, piata este dinamica si se schimba rapid. Lockerele nu mai sunt un “nice to have”, ci o strategie smart de livrare. Te ajuta sa reduci costuri, sa oferi o experienta mai buna si sa ramai cu un pas in fata competitorilor. Asa ca nu mai astepta si (daca nu ai facut-o deja) ofera acum livrarea la lockere in magazinul tau. Iar daca ai nevoie de ajutor la implementare, stii unde ne poti contacta.
Lasa un comentariu