Marketing automation pentru eCommerce: ce solutii poti implementa pentru a eficientiza campaniile de marketing

14 octombrie 2024

La nivel mondial, 79% dintre companiile eCommerce folosesc marketing automation. Este de asteptat ca aceasta cota sa creasca pe viitor, pentru ca automatizarea in marketing aduce numeroase beneficii.

In primul rand, automatizarea ajuta comerciantii sa economiseasca foarte mult timp. Iti poti imagina cum ar fi sa trimiti fiecare campanie de email manual, email cu email? Probabil ca nici nu vrei sa incerci.

Insa, nu este vorba doar despre timp. Campaniile automatizate au de asemenea un randament mai bun, mai ales atunci cand sunt utilizate solutiile corecte, care pot identifica tipare si trimite emailuri sau SMS-uri in timp real.

Astazi exploram tactici de marketing automation pentru eCommerce, care sa te ajute atat sa economisesti timp, cat si sa iti cresti vanzarile.

Top tactici de marketing automation pentru eCommerce

Probabil ca deja utilizezi anumite automatizari in magazinul tau, insa le folosesti oare la potentialul lor real? Te invitam sa afli detalii in continuare!

  1. Alerte la revenirea produselor in stoc

Un aspect crucial al eCommerce-ului il reprezinta gestionarea stocurilor. Clientii pot deveni nemultumiti atunci cand un produs dorit nu este disponibil.

Prin implementarea unui sistem de alerte pentru revenirea produselor in stoc poti mentine clientii informati si implicati. Aceasta functionalitate permite utilizatorilor sa se aboneze pentru notificari, asigurandu-se ca nu pierd ocazia de a cumpara produsele preferate odata ce acestea redevin disponibile.

Astfel, nu doar ca imbunatatesti experienta clientului, dar cresti si sansele de conversie.

  1. Campanii eficiente de email marketing

Email marketing-ul ramane o unealta puternica in arsenalul oricarui marketer, avand cel mai mare ROI dintre toate canalele.

Tocmai de aceea, in platforma MerchantPro iti punem la dispozitie solutii de marketing automation puternice, precum The Marketer, cu ajutorul carora poti realiza actiuni precum:

  • Cresterea ratei de conversie prin recomandari de produse generate de AI;
  • Crearea de campanii omnichannel: email, SMS, push;
  • Utilizarea a numeroase optiuni de targetare si segmentare;
  • Accesarea programului de loialitate integrat;
  • Trimiterea de mesaje si email-uri pe baza comportamentului fiecarui utilizator: istoric, preferinte, ultima comanda etc.
  1. Reguli de discount dinamice

Un alt mod de a atrage clientii si a stimula vanzarile este prin implementarea unui sistem variat de reduceri. Astfel, in magazinul tau MerchantPro poti seta:

  • Reguli de discount de tip pret dinamic: poti ajusta preturile in functie de diverse criterii, cum ar fi cantitatea cumparata sau comportamentul anterior al clientului. Astfel, clientii pot beneficia de reduceri semnificative, ceea ce ii poate incuraja sa realizeze achizitii mai substantiale;
  • Reguli de discount de tip cart: optiunea se bazeaza pe valoarea totala a cosului de cumparaturi, oferind reduceri atunci cand un client atinge o anumita suma, o modalitate eficienta de a creste valoarea medie a comenzilor;
  • Reguli de discount de tip combo: aceasta functionalitate iti permite sa oferi reduceri atunci cand clientii achizitioneaza produse complementare. De exemplu, un client care cumpara un telefon poate beneficia de un discount la achizitionarea unei huse.
  1. Cupoane de reducere

Setarea cupoanelor de reducere este o tehnica veche, dar eficienta, de stimulare a vanzarilor. Aceste cupoane pot fi distribuite prin campanii de email, retele sociale sau chiar in magazinul fizic (daca exista), atragand astfel mai multi clienti.

Bonus: Cupoane personalizate

Creeaza cupoane personalizate bazate pe comportamentul de cumparare al clientilor. De exemplu, poti oferi un cupon de reducere clientilor care nu au mai achizitionat nimic in ultimele luni, motivandu-i astfel sa revină. Aceasta tactica nu doar ca poate readuce in magazin clienti care nu au mai plasat comenzi recent, dar si creste sansele de a realiza o vanzare.

  1. Segmentarea clientilor

Segmentarea clientilor este esentiala pentru a oferi mesaje si oferte personalizate.

Pe MerchantPro, poti sa segmentezi baza de date creand grupuri de clienti in functie de criterii precum istoricul de cumparaturi valoarea medie a comenzilor sau comportamentul de navigare. Aceasta functionalitate este esentiala pentru a putea trimite campanii de marketing mai relevante si mai eficiente, crescand astfel sansele de conversie.

  1. Recuperarea carturilor abandonate

Un alt aspect important al marketing-ului automatizat este gestionarea cosurilor de cumparaturi abandonate in magazin. In acest sens, aplicatia Carturi Abandonate , disponibila in platforma MerchantPro, este de mare ajutor in recuperarea vizitatorilor care nu au fost hotarati sa finalizeze procesul de plasare a unei comenzi.

Trimiterea de notificari automate catre respectivii utilizatori iti ofera sansa de a-i transforma pe acestia in cumparatori, cu un minimum de efort.

Bonus: oferte limitate

Pentru a stimula clientii sa finalizeze achizitia, poti include o oferta limitata in notificarea de recuperare a cosului abandonat. De exemplu, ofera un discount de 10% valabil pentru urmatoarele 24 de ore.

  1. Puncte de loialitate

Poti stimula fidelizarea clientilor prin implementarea unui sistem loializare in magazin. Spre exemplu, prin instalarea in magazinul tau MerchantPro a aplicatiei Puncte de loialitate, poti incepe sa acorzi puncte de loialitate clientilor in functie de diverse actiuni, cum ar fi plasarea comenzilor, scrierea recenziilor de produse sau ca rezultat al aplicarii unor reguli de tip Bonus cashback.

Este necesar sa instalezi si aplicatia Wallet, care va fi utilizata de catre clienti pentru acumularea creditelor si accesarea lor facila pentru utilizare in cazul unor achizitii ulterioare. Cu alte cuvinte, le oferi cumparatorilor un motiv suficient de bun sa revina in magazinul tau pentru alte achizitii.

  1. Campanii de remarketing

Remarketing-ul este o tactica eficienta de marketing automation care iti permite sa re-activezi clientii care au interactionat anterior cu magazinul tau. Prin plasarea de anunturi personalizate pe diverse platforme (Google Ads, Facebook, Instagram), poti reaminti clientilor despre produsele pe care le-au vizualizat, incurajandu-i sa revina si sa finalizeze achizitia.

Pentru a-i transforma mai usor pe vizitatori in clienti, platforma MerchantPro este pre-integrata cu sisteme precum Criteo, RTB House sau Sendinblue, care iti permit sa automatizezi complet procesul de retargetare si sa cresti implicit si eficienta actiunilor in aceasta directie.

In plus, este important sa stii constant care sunt canalele care iti aduc cele mai multe vanzari, asa ca poti instala in magazin pixelul Facebook sau pixelul TikTok pentru monitorizarea eficienta a rezultatelor in principalele platforme social media pe care rulezi ad-uri, precum si sa activezi Google Analytics 4 in shop, astfel incat sa monitorizezi centralizat performantele magazinului tau.

  1. Integrarea cu alte aplicatii

O solutie eficienta de marketing automation trebuie sa se integreze cu alte aplicatii si platforme pe care le folosesti. Tocmai de aceea, MerchantPro ofera zeci de integrari cu diverse instrumente de CRM, sisteme de social media sau de marketing, facilitand gestionarea centralizata a tuturor activitatilor tale in aceasta directie.

Iti recomandam sa folosesti can mai des solutiile de integrare pentru ca acestea te ajuta sa generezi rapoarte combinate si sa creezi campanii de marketing pe baza insight-urilor de pe mai multe platforme simultan.

Marketing automation in eCommerce: o necesitate

Implementarea solutiilor de marketing automation in eCommerce nu doar ca eficientizeaza campaniile de marketing, dar ajuta si la cresterea satisfactiei clientilor si a loialitatii acestora.

Prin utilizarea functionalitatilor precum alertele pentru produsele in stoc, campaniile de email personalizate, regulile de discount dinamice, cupoanele de reducere, segmentarea clientilor, recuperarea carturilor abandonate si sistemele de puncte de loialitate, poti transforma experienta de cumparare intr-una mai atractiva si mai eficienta.

Ai nevoie de mai multe detalii despre instrumentele de marketing automation din platforma? Nu ezita sa ne contactezi!

Lasa un comentariu