Recomandari iesite din tipar pentru campanii reusite de Valentine’s Day si Dragobete
Te-ai pregatit pentru primele evenimente majore ale anului, Valentine’s Day si Dragobetele? Daca nu, inca nu e timpul pierdut sa le faci sa conteze pentru magazinul tau online!
Probabil stii deja ca vei avea nevoie de bannere tematice, de campanii de social media si ca parteneriatele cu influenceri sunt o idee buna in acest demers. Ca atare, in acest articol ne vom concentra pe cateva aspecte ceva mai neobisnuite.
Lanseaza campaniile mai devreme ca de obicei
In 2023, Valentine’s Day pica intr-o zi de marti, astfel ca majoritatea cumparatorilor il vor sarbatori fie in weekend-ul premergator (cel mai probabil), fie in cel de dupa. De cealalta parte, Dragobetele pica intr-o zi de vineri, asa ca in acest caz lucrurile sunt clare.
In acest context, recomandarea noastra este sa lansezi primele campanii cel tarziu la inceputul lunii februarie si sa le mentii active pana dupa Dragobete. Astfel, vei putea acoperi intreaga plaja de potentiali cumparatori.
Pentru ca sunt cel putin doua weekend-uri in care se vor sarbatori cele doua evenimente dedicate indragostitilor, poti sa promovezi inclusiv produse care nu reprezinta neaparat optiuni traditionale de cadouri, cum ar fi:
- Outfituri pentru intalnirile de Valentine’s Day;
- Trollere si alte produse pentru calatorii pentru cei care aleg sa sarbatoreasca departe de casa
- Excursii;
- Tratamente spa si masaje.
Gandeste-te si la cei care nu sarbatoresc Valentine’s Day sau Dragobete
Se spune adeseori, in special despre Valentine’s Day, ca este o sarbatoare mult prea comerciala, asa ca nu putini sunt cei care o ignora din principiu. Mai mult, unele cupluri evita cu obstinatie sa iasa din casa in weekend-ul de Valentine’s Day.
Pentru antreprenorii eCommerce, acestia pot fi un target deloc de neglijat. Pentru aceasta categorie de cumparatori poti crea o serie de discounturi la produse potrivite serilor petrecute acasa, pur si simplu, fara o tematica speciala. Iata cateva exemple de produse care i-ar putea interesa:
- Consolele de jocuri;
- Board games;
- Produsele alimentare si bauturile alcoolice;
- Produse cosmetice si de ingrijire personala.
Ia in calcul contextul economic
Situatia economica la nivel global poate “afecta” pasiunea pentru shopping, dar ca sa nu lasi realitatea sa stea in calea romantismului, iti sugeram sa-ti ajuti cumparatorii cu solutii flexibile de plata.
Ne referim aici atat la adaugarea mai multor modalitati de plata pe site, cat si la posibilitatea de a plati in rate. Spre exemplu, activeaza in magazinul tau MerchantPro platile de tip BNPL (Buy Now, Pay Later), mai ales ca in platforma exista deja preintegrari cu sisteme de plata specifice precum Mokka, TBI Pay, iPay BT, Credit Europe Bank (Card Avantaj). Cadourile scumpe cer si un efort financiar pe masura, dar care va fi mai usor de facut cand plata comenzilor se face esalonat, in conditii avantajoase.
Politica de retur flexibila, cadoul tau pentru cumparatori
“Daca nu o sa-i placa acest cadou?”, este o intrebare pe care probabil si-o vor pune multi dintre cei care vor cauta cadouri pentru persoana iubita in aceasta perioada.
De aceea, ajuta-i sa-si inlature dubiile si pune accentul pe returul gratuit si ultra-rapid. Astfel, clientii tai vor fi mai increzatori sa cumpere un cadou (mai ales daca e vorba de unul costisitor) stiind ca il pot returna oricand sau schimba cu marimea/culoarea potrivita.
Cadourile cumparate pe ultima suta de metri sunt poate cea mai durabila traditie de Valentine’s Day, asa ca te sfatuim si sa oferi livrare rapida in orasul tau, daca ai aceasta posibilitate. Cu aceasta mana de ajutor oferita cumparatorilor intarziati, vei castiga cu siguranta simpatia si loialitatea lor!
Creeaza parteneriate cu fundatii caritabile si ONG-uri
Aproximativ 73% dintre cumparatori iau in calcul activitatea caritabila a unei companii inainte de a cumpara ceva. Mai mult, cumparatorii sub 40 de ani prefera sa aiba posibilitatea de a dona direct in magazine.
Ce moment poate fi mai bun pentru tine sa te implici in cauzele sociale importante pentru tine decat o sarbatoare a iubirii. Ai cateva optiuni la dispozitie:
- Poti dona un procent din valoarea fiecarei comenzi efectuate in magazin catre o organizatie caritabila;
- Poti invita cumparatorii sa faca o mica donatie la checkout, destinata in totalitate unei cauze sociale;
- Poti crea o colectie speciala de produse in parteneriat cu un ONG, urmand ca incasarile sa mearga catre respectiva organizatie.
Concluzia: iesi din tipare!
Chiar daca bannerele rosii si inimioarele domina luna februarie, este important sa ne amintim ca exista si persoane complet dezinteresate de fenomenul Valentine’s Day. Asta nu inseamna, insa, ca nu poti capitaliza momentul si intr-un mod mai diferit.
Spre exemplu, in loc de grafica predominant rosie si romantica, poti folosi imagini mai moderne, realiste, usor rebele, cu un accent punk. In loc de reduceri la flori, ciocolata si parfumuri, poti oferi reduceri pentru sisteme audio sau piese auto, impachetand creativ campania cu sloganuri sugestive.
Daca nu cauti o abordare atat de radicala, poti iesi oricum din tipare prin indrazneala si mesaje amuzante, in spiritul Valentine’s Day si Dragobete, asa ca pune accentul pe latura creativa si creeaza campanii originale.
O ultima recomandare: pastreaza, totusi, un element cu traditie in eCommerce – concentreaza-te pe a raspunde unor nevoi reale ale cumparatorilor tai. Oricum ai alege sa comunici asta, este important sa le oferi produse relevante, numeroase optiuni de plata, plati flexibile si o comunicare transparenta. Aceste valori vor fi mereu cautate in orice tip de afacere, dar mai ales in eCommerce.
Lasa un comentariu