Recomandari pentru o administrare optima a inventarului de produse din magazin
Daca ai un magazin online, probabil ai trecut prin momente in care ai simtit ca inventarul tau este ca un puzzle din 1000 de piese, dar tu ai pierdut vreo 200 dintre ele. Gestionarea stocurilor nu este doar o chestiune de a te asigura ca ai suficient produs pe rafturile virtuale, ci este o arta, o stiinta si, uneori, un act de magie.
Asadar, hai sa discutam despre cum poti transforma haosul din inventar intr-un management al inventarului de succes.
De ce este importanta gestionarea optima a inventarului?
Gestionarea inventarului este ca si cum ai incerca sa gatesti o reteta complicata: ai nevoie de ingredientele potrivite la momentul potrivit si de un pic de magie a organizarii. O gestionare buna a inventarului te ajuta sa eviti situatiile neplacute in care clientii sunt nevoiti sa-ti paraseasca site-ul fara sa plaseze o comanda sau si mai rau, sa comande de la concurenta pentru ca tu ai ramas fara marfa.
Un inventar bine gestionat ajuta la:
- Reducerea costurilor: un inventar prea mare implica costuri suplimentare de depozitare si gestionare. Prin optimizarea stocurilor, poti reduce aceste costuri.
- Imbunatatirea satisfactiei clientului: un stoc bine gestionat inseamna ca produsele dorite de clienti sunt disponibile atunci cand acestia au nevoie de ele, ceea ce contribuie la cresterea loialitatii clientilor si a vanzarilor.
- Maximizarea profitului: o gestionare corecta a inventarului te ajuta sa identifici produsele care se vand cel mai bine si sa te concentrezi pe acestea, maximizand astfel profitabilitatea.
- Reducerea riscurilor: o buna administrare a inventarului iti permite sa anticipezi problemele si sa iei masuri inainte ca acestea sa-ti afecteze afacerea.
Recomandari pentru o administrare optima a inventarului
Acum ca am stabilit de ce ai nevoie de un management bun al inventarului, hai sa vedem cum il poti obtine.
- Urmareste performantele produselor in functie de clasificarea ABC
Clasificarea ABC este ca si cum ai face curatenie in dulap: separi hainele tale preferate de cele pe care le-ai purtat ultima oara la petrecerea de Craciun de acum cinci ani. Aceasta metoda te ajuta sa prioritizezi produsele.
Produsele de tip A sunt cele mai valoroase, B sunt cele intermediare, iar C sunt cele pentru care ar trebui sa investesti cel mai putin efort, deoarece este evident ca nu se numara printre favoritele vizitatorilor din magazin.
Folosind functia de clasificare ABC a produselor din MerchantPro, vei avea o imagine clara asupra performantelor fiecarui produs. Nu uita: ceea ce nu se vinde, nu trebuie sa stea pe rafturi ca un monument de nefolosinta.
- Tine cont de feedback-ul clientilor si afla mai ales ce nu le place
Recenziile clientilor sunt ca un ghid turistic pentru stocurile tale. Daca produsul tau are mai multe stele decat un blockbuster de la Hollywood, il poti considera un hit.
Nu sunt destule stele in recenziile tale? Atunci poate ca ar fi timpul sa iei masuri.
Folosind functia de Review produse din MerchantPro le permiti clientilor sa posteze recenzii pentru produse sau sa le acorde rating-uri. Astfel, nu doar ca vei avea informatii utile, dar vei si crea incredere in randul clientilor, care vor aprecia transparenta.
Si, nu uita, fiecare recenzie negativa poate fi o oportunitate de a-ti imbunatati ofertele sau de a-ti da seama ce produse nu ar trebui sa se mai regaseasca in magazin! Astfel, inventarul tau va deveni mult mai relevant pentru clienti.
- Seteaza alerte de stoc pentru a preveni situatiile neplacute
Alertele de stoc sunt ca un sistem de alarma pentru inventarul tau. Acestea te anunta atunci cand stocul scade sub un anumit prag, astfel incat sa nu fii prins nepregatit. De ce sa astepti ca vizitatorii sa iti spuna ca nu au gasit produsul dorit, cand poti sa le oferi ce vor in timp util?
Folosind functia de alerte de stoc, poti personaliza pragurile de alerta si te vei asigura ca niciodata nu ramai fara produsele cele mai cautate.
- Permite cumparatorilor sa afle cand un produs revine in magazin
Ce se intampla cand ramai fara stoc pentru un produs popular? Teoretic, ar trebui sa fii in alerta si sa refaci stocul imediat. Cu toate acestea, in realitate, exista mereu probleme logistice care nu depind de comerciant.
Aici intervine functia de alerta revenire in stoc din platforma MerchantPro. Seteaza alerte si tine-ti potentialii clienti la curent cu privire la disponibilitatea produselor. In acest mod, cresti sansele de a-i readuce in shop pentru a finaliza comanda dorita.
- Investeste intr-un software de gestionare a inventarului
Multi antreprenori eCommerce prefera sa verifice constant stocurile pentru a comanda anumite produse cand acestea se apropie de epuizare. Nu este recomandat sa faci asta, pentru ca mai devreme sau mai tarziu vei uita de reimprospatarea stocurilor.
In plus, nu ai de ce sa-ti ocupi mintea cu asa ceva cand exista instrumente care o pot face automat.
MerchantPro iti ofera integrari cu o serie de instrumente care te pot ajuta sa gestionezi mai eficient inventarul. Astfel, poti economisi timp si, implicit, bani, lasand astfel mai mult spatiu pentru creativitate in afacerea ta.
- Evalueaza periodic inventarul
Evalueaza-ti periodic inventarul. Fie ca este vorba de o data pe luna sau de cate ori simti ca trebuie sa faci curatenie, aceste evaluari te ajuta sa identifici produsele care nu se vand si pe cele care sunt la mare cautare.
Prin evaluari regulate, vei putea ajusta strategiile de achizitie si marketing in functie de cerintele pietei. Este ca si cum ai face curatenie de primavara/toamna, dupa caz.
Desigur, soft-ul tau de management al inventarului te poate ajuta sa clasifici usor fiecare produs dupa cat de cautat este, insa decizia finala (il mai aduci in stoc sau nu) trebuie sa fie a ta.
- Colaboreaza strans cu furnizorii
O relatie buna cu furnizorii este esentiala pentru a avea un inventar sanatos. Daca ii tii aproape si comunici des cu ei, vei putea anticipa problemele de livrare si vei avea suficiente produse in stoc.
Adauga in magazin furnizorii cu care colaborezi si apoi optimizeaza fluxul de creare a comenzilor pentru aprovizionare, folosind functiile specifice disponibile in magazinul tau MerchantPro.
Totodata, poti activa functia de importuri automate de produse pentru furnizori, pentru a avea in permanenta un catalog actualizat la nivel de produse, stocuri, preturi de achizitie etc. Ai posibilitatea de a seta atat importuri pentru produse noi, cat si actualizarea produselor existente.
Concluzie
Gestionarea optima a inventarului nu trebuie sa fie o corvoada. Cu o strategie inteligenta, poti transforma acest proces intr-o experienta placuta, atat pentru tine, cat si pentru clienti.
Implementarea acestor recomandari te va ajuta sa mentii un inventar sanatos, sa ai clienti fericiti si, in cele din urma, sa iti cresti vanzarile. Nu uita: un inventar bine gestionat este unul dintre secretele succesului in eCommerce!
Lasa un comentariu