Strategia eCommerce de Paste: cum sa-ti cresti vanzarile si sa profiti la maximum de aceasta perioada

3 aprilie 2025

Pastele este una dintre cele mai importante sarbatori din an, atat din punct de vedere religios si social, cat si comercial. Indiferent daca vinzi produse fizice sau digitale, aceasta perioada vine cu o crestere semnificativa a consumului.

Oamenii sunt dispusi sa cheltuie mai mult pentru cadouri, decoratiuni, alimente si, intr-o anumita masura, pentru a-si rasfata familia si prietenii. In acest an, atat Pastele ortodox, cat si cel catolic vor fi sarbatorite simultan, pe 20 aprilie, ceea ce simplifica putin strategia ta de vanzare.

Daca ai o afacere eCommerce, acum este momentul perfect sa iti ajustezi strategiile de vanzare, sa implementezi tactici inteligente si sa te asiguri ca magazinul tau online este pregatit pentru valul de clienti care cauta produse specifice Pastelui.

Pentru inceput, hai sa aflam ce cauta cumparatorii in aceasta perioada.

Ce se vinde cel mai bine de Paste?

Inainte de a sari direct la strategii de vanzare, sa trecem in revista cele mai cautate produse din aceasta perioada:

  • Produse alimentare si dulciuri traditionale – cozonaci, prajituri artizanale, ciocolata premium, vinuri si bauturi traditionale;
  • Decoratiuni pentru casa si masa de Paste – lumanari, oua decorative, aranjamente florale, servetele tematice, vesela speciala.
  • Cadouri pentru familie si prieteni – cosuri cadou, produse personalizate, bijuterii, parfumuri, accesorii;
  • Imbracaminte si incaltaminte de sezon – haine elegante pentru masa festiva, tinute casual pentru picnicuri in aer liber, incaltaminte de primavara;
  • Jucarii si produse pentru copii – jocuri tematice de Paste, carti de colorat, plusuri in forma de iepurasi.

O scurta mentiune aici: chiar daca produsele de mai sus vor genera cele mai multe vanzari, asta nu inseamna ca magazinele cu un profil diferit nu vor avea cumparatori. In traditia din Romania, Pastele este un moment de reinnoire, ceea ce se poate referi atat la haine, cat si la case.

Mai mult, in categoria “cadouri” poate intra orice, de la mici atentii simbolice pana la laptopuri si autoturisme. Chiar daca nu vinzi produse specifice Pastelui, pozitionarea ofertelor tale ca optiuni de cadou pentru aceasta perioada este esentiala.

Cum maximizezi vanzarile de Paste

Acum ca stim ce cauta clientii, descopera in continuare cum poti transforma aceasta oportunitate intr-o crestere reala a vanzarilor.

Ofera recomandari personalizate de produse

Fiecare client este diferit si are nevoi specifice. In loc sa lasi utilizatorii sa caute la intamplare prin catalogul tau de produse, ajuta-i sa gaseasca rapid ceea ce le trebuie.

Aici intervine Aqurate, un instrument de recomandari personalizate pre-integrat cu platforma MerchantPro, care analizeaza comportamentul vizitatorilor si afiseaza produse relevante pentru fiecare utilizator. Cum te ajuta? Daca un client a cumparat anterior decoratiuni pentru masa de Paste, pe baza istoricului sistemul ii va recomanda la urmatoarea vizita si lumanari sau servetele tematice, crescand sansele pentru o noua achizitie.

Creste valoarea medie a comenzilor cu pachete de produse

De ce sa vinzi un singur produs, cand poti vinde mai multe la un pret atractiv? Crearea unor pachete de produse tematice este una dintre cele mai eficiente metode de a creste vanzarile de Paste.

In aceasta perioada oamenii sunt mai generosi si mai dispusi decat de obicei sa se rasfete pe sine sau pe cei dragi. De exemplu, in loc sa vinzi doar o sticla de vin, poti oferi un pachet premium care sa contina pe langa vin si praline, cozonac sau o felicitare personalizata.

Foloseste oferte si cupoane de reducere pentru a impulsiona cumparaturile

Spuneam mai sus ca, in aceasta perioada, cumparatorii sunt mai generosi ca de obicei. Dar asta nu inseamna ca unii dintre ei nu trebuie sa fie atenti la buget. De fapt, clientii sunt mereu in cautarea celor mai bune oferte, iar un cupon de reducere poate fi factorul care cantareste decisiv in luarea deciziei de a finaliza o comanda.

Ca atare, cum oferi aceste reduceri pentru a creste vanzarile, dar fara a-ti diminua profitul? In functie de cum este structurata afacerea ta, ai cateva optiuni:

  • Reduceri globale, pentru toate produsele – acest lucru se intampla mai rar, tocmai pentru ca majoritatea cumparatorilor sunt pregatiti sa plateasca pretul intreg;
  • Reduceri pentru cumparatorii loiali si promotii de tip cashback – pentru a te asigura ca acesti cumparatori vor reveni in magazin pentru alte achizitii;
  • Reduceri pentru volum – poti seta discounturi la achizitionarea mai multor produse;
  • Livrare gratuita – poti oferi cupoane de tip Livrare gratuita pentru anumite grupuri de clienti sau poti seta ca livrarea gratuita sa se aplice la indeplinirea conditiilor pe care le setezi la nivelul cartului;
  • Reduceri dupa Paste sau in ultima zi de cumparaturi – ideal pentru cei prevazatori, care vor sa cumpere de pe acum decoratiuni si alte produse pentru anul urmator. Dar si pentru tine, pentru ca nu vei ramane cu produsele nevandute pe stoc.

Vezi aici mai detalii despre tipurile de promotii disponibile in platforma MerchantPro.

Optimizeaza procesul de plata pentru conversii mai mari

In aceasta perioada, clientii se grabesc sa finalizeze cumparaturile si nu vor sa piarda timp introducand date de plata. Asigura-te ca oferi optiuni rapide precum Apple Pay si Google Pay pentru un checkout cu cat putine frictiuni. De asemenea, simplificarea paginii de checkout este un alt aspect de care trebuie sa tii cont.

De ce este important sa implementezi aceste lucruri? Deoarece un proces de checkout rapid reduce abandonul cosului de cumparaturi, mai ales in perioada Pastelui, cand toata lumea e grabita si face cumparaturi pe repede-inainte.

Asigura-te ca livrezi rapid si eficient

Clientii care cumpara pentru Paste vor ca produsele sa ajunga la timp. O livrare intarziata poate duce la comenzi anulate sau la recenzii negative. De aceea, iti recomandam sa setezi o optiune de livrare in aceeasi zi (daca este posibil) pentru comenzile care trebuie livrate in orasul tau.

Stii probabil ca nu toate firmele de curierat au aceeasi capacitate de livrare, mai ales in perioadele aglomerate. Insa, prin integrarea aplicatiei Shipping Pro in magazinul tau MerchantPro primesti acces la toti curierii importanti, astfel ca poti beneficia cu o singura integrare cea mai buna solutie de a livra comenzile in perioada Pastelui, inclusiv in reteaua de lockere a curierilor respectivi.

Concluzii

Daca te intrebi cand este momentul sa-ti pregatesti magazinul de Paste, raspunsul este ACUM. In magazinele fizice au aparut deja produse tematice, ceea ce inseamna ca unii cumparatori cauta deja cadouri si produse pentru Paste. Asa ca, asigura-te ca le gasesc in magazinul tau!

Lasa un comentariu