Strategii B2B pentru ecommerce: Cum sa atragi clienti valorosi si incasari mari
Vanzarile B2B online necesita tactici diferite fata de retail pentru a construi relatii profitabile pe termen lung. Unele dintre ele sunt binecunoscute si des utilizate, in timp ce altele, mai noi, au parte de o adoptie mai lenta.
Insa, indiferent de nivelul de experienta pe care il ai in comertul B2B, ti-am pregatit in continuare un set de tactici pe care sa le aplici pentru a creste sansele ca afacerea ta sa devina una atractiva si profitabila.
1. Alege platforma ecommerce potrivita pentru B2B
Intr-o piata cu exigente tot mai ridicate, trebuie sa asiguri in magazin functionalitati specifice B2B, precum raportare personalizata sau gestionare omnichannel a comenzilor.
De asemenea, ai in vedere si aspecte operationale, precum integrarea cu un sistem ERP si vizibilitatea completa asupra inventarului de produse.
Asigura-te ca platforma pe care este gazduit magazinul tau poate satisface aceste nevoi, iar de aici incepe sa creionezi strategia pentru clientii B2B ai afacerii tale.
2. Creeaza o experienta de cumparare personalizata
Este foarte important sa adaptezi procesul de comanda pentru achizitii complexe. Clientii B2B stiu foarte clar ce isi doresc, asa ca nu au timp de pierdut. De aceea, in platforma MerchantPro poti integra agentii de vanzari in procesul de vanzare, astfel incat acestia sa poata prelua facil comenzile si sa pregateasca cosurile de cumparaturi.
In plus, un proces de comanda fluid in sine iti creste sansele de a-i converti pe vizitatori in cumparatori si, cu atat mai mult, de a-i transforma in clienti recurenti.
In acest sens, asigura:
- Liste de preturi in magazin, prin care poti oferi preturi preferentiale clientilor dintr-un anumit grup pe care il definesti;
- Solicitarea de cotatii de pret in magazin, ideala pentru cumparatorii B2B, care in mod obisnuit comanda cantitati mari dintr-un anumit produs;
- Posibilitatea de comanda a cantitatilor cu zecimale, pentru a satisface nevoia clientilor care cauta transparenta si flexibilitate in privinta cantitatilor comandate;
- Validarea automata a codului fiscal la checkout, care elimina pentru cumparatori riscul de a introduce date de identificare fiscala eronate si, totodata, reduce tentativele de frauda in magazin prin introducerea de date fiscale fictive;
- Posibilitatea introducerii de adrese de facturare/livrare multiple, pentru a simplifica modul in care clientii pot seta adrese de livrare si facturare diferite;
- Posibilitatea crearii unei comenzi rapide, doar prin incarcarea unui fisier cu produse;
- Comenzi si abonamente recurente, care le ofera clientilor posibilitatea de a crea abonamente cu o frecventa predefinita, pentru achizitionarea anumitor produse.
3. Atrage lead-uri calificate prin Google si social media
Content marketing-ul joaca un rol cheie in procesul de atragere a lead-urilor. Publicarea pe blog de informatii valoroase prezinta doua avantaje:
- Ofera vizitatorilor detalii despre produsele pe care intentioneaza sa le cumpere;
- Cresc relevanta SEO si GEO, ceea ce poate atrage trafic de calitate pe site.
De asemenea, promovarea prin postari sponsorizate pe canale adecvate de social media precum LinkedIn poate creste notorietatea brandului tau, precum si gradul de interactiune cu acesta.
Bineinteles, creeaza sau automatizeaza campanii de email marketing personalizate pentru a mentine o comunicare constanta si eficienta cu clientii.
Toate aceste tehnici te pot ajuta sa construiesti o strategie de marketing B2B solida si sa iti cresti eficienta, prin investirea bugetului doar in audiente cu potential ridicat de conversie.
4. Optimizeaza si scaleaza campaniile B2B
In mod ideal, incepe cu bugete mici, testeaza, optimizeaza si scaleaza doar strategiile care functioneaza. Monitorizeaza performantele campaniilor folosind Google Analytics si sistemul de raportare nativ din platforma MerchantPro.
Analizeaza costul pe achizitie (CAC) si rata de conversie, dupa care ia decizii de optimizare pe baza acestor date. Pana la urma, nu degeaba se spune ca informatia e putere.
In concluzie, succesul in ecommerce B2B inseamna alegerea platformei potrivite, crearea unei experiente de cumparare impecabila, marketing bine tintit si optimizare continua. Aplicand aceste tactici, iti cresti sansele de a atrage clienti valorosi si de a construi parteneriate stabile pe termen lung. Daca ai nevoie de detalii sau ajutor la implementare, stii unde ne gasesti. Succes!
Lasa un comentariu