Webinar MerchantPro x Dyver: Cum poate inteligenta artificiala sa transforme gestionarea continutului pentru magazinele online

14 martie 2025

Dupa cum probabil stii, la MerchantPro organizam o serie de webinarii educationale pentru comerciantii din platforma si nu numai, in care abordam diverse subiecte „fierbinti” si de maxim interes. Temele variaza de la tips & tricks privitoare la strategia de marketing pana la utilizarea celor mai moderne solutii pentru cresterea afacerilor online.

In cel mai recent dintre aceste webinarii, Raluca Simion (Product & Marketing Manager MerchantPro) si Octavian Dumitrescu (CEO si Co-Founder Dyver) au avut in focus un subiect esential pentru performanta magazinelor online: generarea si optimizarea continutului de produse cu ajutorul inteligentei artificiale.

Ce este Dyver? O solutie de generare si management automatizat de continut pentru eCommerce, integrata cu platforma MerchantPro. Adica o poti instala rapid si poti incepe sa o utilizezi imediat pentru a genera automat descrieri, imagini si atribute pentru produse. Practic, sa accelerezi listarea produselor si sa optimizezi calitatea datelor, mai ales din perspectiva SEO.

Daca ai ratat webinarul, am pregatit un rezumat ca sa fii la curent cu ce s-a discutat.

Punctul de pornire

Tema webinarului, „Cum poate inteligenta artificiala sa transforme gestionarea continutului pentru magazinele online”, a plecat de la cateva idei cheie:

  • Continutul de produs influenteaza direct conversiile, SEO-ul si eficienta campaniilor de performance marketing;
  • Multi comercianti au provocari cu volumul mare de produse, lipsa de resurse pentru a crea continut si, nu in ultimul rand, cu localizarea in mai multe limbi.

Asa ca s-a pus firesc intrebarea: “Ce aduce in plus Dyver?”

  • Genereaza automat descrieri, titluri, meta descrieri si atribute relevante pentru fiecare produs;
  • Completeaza informatiile lipsa din surse externe (de exemplu, site-urile producatorilor sau ale distribuitorilor);
  • Optimizeaza SEO paginile de produs, pentru vizibilitate mai buna in cautari;
  • Se integreaza usor cu platforme eCommerce ca MerchantPro si cu diverse marketplace-uri, facand fata si la volume mari de produse.

Avantajele integrarii MerchantPro x Dyver

In cazul in care inca te mai gandesti daca merita sa integrezi Dyver cu magazinul tau MerchantPro, uite cateva beneficii clare:

  • Scutesti timp serios pe partea de listare si actualizare produse. Dyver te ajuta si sa imbunatatesti descrierile existente, dar si sa creezi de la zero continutul lipsa;
  • Scalabilitate – foarte util daca vinzi in mai multe tari si ai nevoie de continut in mai multe limbi;
  • Flexibilitate pe industrii: in Fashion conteaza imaginile, in segmentul Auto sunt importante codurile si compatibilitatile, iar pentru Home & Deco detaliile produselor fac diferenta;
  • Mai putine erori si mai multa eficienta operationala, indiferent daca ai o lista scurta de produse sau un catalog complex, cu zeci de atribute.

Si asta nu este tot:

Ce trebuie sa stii daca vrei sa folosesti Dyver

  • Datele de baza: ideal, sa ai un identificator unic pentru produs (nu neaparat un cod EAN, poate fi si o denumire sau cod de producator).
  • Provocari frecvente: unii comercianti incarca produse cu informatii minime. Dyver se descurca, fie ca foloseste poze de la comerciant, fie AI pentru a extrage atribute si a genera descrieri complete.

Dyver acopera multe scenarii

  • Functioneaza bine si in cazurile in care datele sunt aproape inexistente;
  • Regula de baza: daca un task se poate face manual, Dyver il poate automatiza.

Originalitate in continut

Pentru SEO, continutul duplicat este categoric de nedorit, iar Dyver are grija ca acest lucru sa nu se intample:

  • Genereaza descrieri unice, pe baza caracteristicilor fiecarui produs;
  • Chiar si daca ceri descrierea de mai multe ori pentru acelasi produs, va fi diferita de fiecare data;
  • Poti seta instructiuni personalizate, cum ar fi tone of voice, structura sau adaugarea de intrebari frecvente.

Date corecte si specificatii precise

Dyver este gandit in primul rand pentru eCommerce, dar si pentru domenii reglementate strict, precum Pharma.

  • Preferabil, foloseste datele oficiale de la furnizori sau producatori. Cand lipsesc, scaneaza surse multiple de pe internet si aplica scoring pe ele;
  • Verifica automat consistenta si corectitudinea datelor, ca sa eviti retururi, reclamatii sau alte probleme.

Personalizare pentru fiecare client

Pentru a livra continutul potrivit, Dyver colaboreaza cu fiecare client in parte, ca sa stabileasca:

  • Reguli clare de scriere si stil;
  • Adaptari pentru specificul fiecarui brand.

In plus, instructiunile pot fi ajustate oricand, in functie de feedback. In fazele de inceput, echipa Dyver ofera suport dedicat, cu scopul de a automatiza complet procesul de onboarding.

Dyver vs ChatGPT

Dyver vine cu:

  • Automatizare pe scara larga, special pentru eCommerce.
  • Expertiza pe date de produs si recuperare de date, pe mai multe industrii.

ChatGPT ofera support general, dar nu este specializat in gestionarea datelor de produs. In schimb, Dyver aduce in plus:

  • Prelucrare si verificare avansata a datelor;
  • Mai multa precizie in generarea descrierilor;
  • Integrare directa cu fluxurile comerciale si scalabilitate.

Q&A din webinar

Webinarul s-a incheiat cu o sesiune de Q&A, in care au fost oferite raspunsuri la cateva intrebari pe care probabil le ai si tu:

Cum preiau automat date si imagini din alte surse?

Dyver poate prelua automat info si imagini de pe site-urile furnizorilor/producatorilor, in baza codurilor EAN. Rata de succes e cam 40%, dar acolo unde merge, preluarea e rapida si eficienta.

Cum previn “halucinatiile” AI?

Dyver are un mecanism de identificare automata a caracteristicilor produsului, inainte de a genera continutul. Practic, creativitatea AI-ului este tinuta sub control ca sa nu inventeze lucruri. Se recomanda totusi si verificarea manuala, mai ales la cataloage mari.

Cum pot personaliza descrierile?

Poti introduce liste de cuvinte cheie, sa le inserezi cum vrei in descrieri. In plus, poti seta tonul formal sau informal, in functie de public.

Ce fac cand nu exista surse de informatie despre produse?

Cazuri rare, dar se intampla. Dyver lucreaza cu clientii sa gaseasca solutii: fise tehnice, PDF-uri, scanari. Daca nu exista nimic, se pot genera atribute si descrieri pornind de la titlu sau cod produs.

Ce se intampla cu drepturile de autor ale imaginilor si cu protectia continutului?

Pentru claritate, e bine sa discuti cu un avocat. Dyver si MerchantPro pot da recomandari generale, dar nu ofera consultanta juridica.

Cum influenteaza continutul generat scorul SEO?

Dyver livreaza descrieri relevante, axate pe caracteristicile reale, fara riscul penalizarilor din partea motoarelor de cautare. Focusul este pe informatii valoroase, nu pe continut generic.

Cum generez si mapez automat atributele produselor?

Dyver poate face asta automat, fie ca ai date complete sau nu. Identifica si asociaza atributele direct in magazinul tau online, scazand semnificativ efortul manual.

In cate limbi pot genera continut?

In peste 100 de limbi! Nu doar traduceri simple, ci generare nativa, adaptata la fiecare limba sau regiune. Asa eviti textele rigide, specifice traducerilor automate.

Daca acest rezumat nu ti-a raspuns la toate intrebarile referitoare la utilizarea solutiei Dyver in magazinul tau MerchantPro, ne poti scrie oricand. Sau poti urmari inregistrarea webinarului:

Lasa un comentariu