10 idei ca sa iti cresti vanzarile de Sarbatori

24 noiembrie 2010

Sarbatorile de iarna sunt probabil cireasa de pe tort in ceea ce priveste volumul vanzarilor unui magazin, atat in online cat si in offline.

Desi in teorie n-ar trebui sa te bazezi doar pe vanzarile dintr-o anumita perioada a anului, in practica se intampla de multe ori ca sarbatori cum sunt Pastele sau Craciunul sa te ajute sa echilibrezi situatia financiara a magazinului pe care il conduci, ceea ce este perfect firesc. Nu degeaba toti comerciantii isi concentreaza un numar mare de resurse in operatiunile din lunile Noiembrie si Decembrie.

Cu un marketing inteligent si o planificare riguroasa, magazinul tau poate avea o crestere semnificativa a vanzarilor.

Nu te gandi ca iti trebuie instrumente complicate sau schimbari drastice la site. Din fericire, ShopMania BIZ iti da absolut toate functionalitatile de care ai nevoie pentru a profita de potentialul Sarbatorilor de iarna.

Iata ce ai putea sa faci pentru a obtine rezultate maxime cu un minim de resurse investite:

Design magazin

1. Decoreaza-ti magazinul – Daca toate magazinele fizice, offline, sunt decorate de Craciun, inseamna ca si magazinul tau online ar trebui sa faca acelasi lucru. Adauga bannere tematice pe site si foloseste-le pentru a-ti directiona clientii catre categoriile de produse pe care vrei sa le aduci in prim plan in acest sezon sau catre ofertele promotionale. Plaseaza strategic cate un banner pe prima pagina, in paginile categoriilor sau pe coloana stanga a site-ului.

2. Decoreaza-ti prezenta pe mediile sociale – Aplica un fundal grafic de sezon in contul tau de Twitter. In cazul in care nu ai inca un cont, ti-l poti crea acum, dar nu te astepta sa faca minuni intr-un interval atat de scurt. Daca ai deja cont Twitter, profita de optiunile de customizare si creeaza atmosfera perfecta pentru ofertele pe care le vei publica. Poza de fundal ti-o poti crea singur sau poti apela la serviciile site-urilor specializate in comercializarea de fotografii.

Produse

3. Concepe strategia de discount-uri – In principiu, deciziile magazinelor in perioada Sarbatorilor se concentreaza pe doua directii:

  • prima varianta – a obtine un volum mare de vanzari pentru produsele care s-au dovedit a fi cel mai bine vandute, constant, pe parcursul anului;

si/sau

  • varianta doi – epuizarea stocurilor pentru produsele care au inregistrat vanzari slabe si/sau genereaza o marja mica de profit.

Oricare ar fi directia pe care doresti sa o urmezi, ideea de baza este sa iti verifici din timp stocurile de produse si sa decizi daca este cazul de suplimentari. Tine cont de faptul ca majoritatea furnizorilor au la randul lor o perioada aglomerata si ar fi productiv sa ii contactezi si sa plasezi eventualele comenzi din timp.

Daca strategia ta de anul acesta are in vedere reducerea stocului pentru anumite articole, concentreaza-ti eforturile de marketing si propune-le clientilor tai o oferta de nerefuzat.

Pentru a atinge ambele obiective simultan, poti incerca urmatoarea abordare: la achizitionarea unui produs de tip best-seller, ofera o reducere substantiala pentru unul din produsele pe care vrei sa le elimini din stoc. Ai grija la calcularea preturilor si a discount-urilor, scopul principal este maximizarea profitului!

4. Ofera servicii complementare de sezon – Deoarece in aceasta perioada produsele cumparate vor fi oferite drept cadou, poti avea in vedere includerea in oferta a ambalajelor sau accesoriilor pentru cadou: cutii decorate, hartie de impachetat, felicitari sau mici simboluri ale Sarbatorilor. Daca obtii un pret bun de la furnizori, ofera-le gratuit!

5. Fa-ti cunoscute ofertele – Promoveaza-ti ofertele in mediile sociale si interactioneaza cu cei care iti urmaresc paginile. Poti crea un concurs pe Facebook sau Twitter, constand in diseminarea mesajului despre produsele tale catre cat mai multe persoane.

Clienti

6. Ofera beneficii in plus clientilor fideli – Foloseste statisticile disponibile in cadrul platformei ShopMania BIZ si fa o analiza a clientilor magazinului tau. Sarbatorile sunt cel mai bun moment pentru a-i rasplati pe clientii fideli si pentru a le acorda o atentie speciala. Foloseste functia dedicata si creeaza o serie de cupoane de reduceri, pe care sa le distribui apoi catre cei care au contribuit in cea mai mare masura la cifra ta de afaceri.

7. Trimite cate o felicitare cu fiecare comanda – Odata cu livrarea produselor, trimite-le clientilor o felicitare de Sarbatori, in care sa le multumesti pentru comanda! Pentru o abordare personala, compune o adresare care sa includa numele clientului si incearca sa o scrii de mana. Costurile pe care le implica o asemenea actiune nu sunt mari, iar efectele vor fi vizibile.

8. Multumeste-le tuturor celor care ti-au fost clienti – Trimite prin email tuturor clientilor un mesaj personalizat sau o felicitare electronica. Pe langa curtoazie, actiunea te va readuce in atentia acestora drept o alternativa de shopping in aceasta perioada.

9. Afiseaza pe site informatii complete despre promotii – Informeaza-ti clientii despre perioada de valabilitate a ofertelor promotionale. Ii vei stimula astfel sa isi invinga ezitarile si sa ia decizia de cumparare mai repede.

10. Publica pe site programul de lucru in perioada Sarbatorilor – Nu uita sa incluzi pe site detalii despre programul de procesare comenzi si livrari in perioada Sarbatorilor.

Lasa un comentariu