Ce sa faci ACUM pentru ca afacerea ta eCommerce sa prospere dupa incheierea crizei
Stim deja ca eCommerce este printre industriile mai putin afectate de criza generata de pandemia de COVID-19. Majoritatea magazinelor online sunt inca in activitate, in special cele care ofera produse de larg consum.
Cu toate acestea, nu putem spune ca lucrurile vor fi prea curand asa cum au fost pana la inceputul lunii martie.
Putem observa deja cateva efecte pe care pandemia le-a avut asupra cumparatorilor la nivel global. Asigurarea de provizii de produse alimentare si igienice, precum si mutarea majoritatii cumparaturilor in online sunt cele mai vizibile doua noi trenduri.
Vor ramane lucrurile asa si dupa incheierea crizei? Vor continua consumatorii sa cumpere online sau vor profita de ridicarea restrictiilor de circulatie si vor prefera sa iasa din casa pentru orice au nevoie?
Expertii in eCommerce si psihologii spun ca, cel mai probabil, prima varianta este cea corecta. Din ce in ce mai multi oameni apreciaza confortul cumparaturilor din propria casa, cu livrare la usa.
Insa mai exista un efect al pandemiei care trebuie luat in calcul: criza economica. Aceasta ii determina pe cumparatori sa fie mai selectivi, sa cumpere strict lucrurile de care au nevoie si sa evite micile „rasfaturi” sau cumparaturi de impuls.
Ca atare, trebuie sa ne asteptam la niste schimbari de comportament ale clientilor. Problema: stim ca lucrurile se vor schimba, insa nu stim exact cum se vor schimba.
Asta face planning-ul ceva mai dificil. Cum faci planuri pentru lucruri pe care nu le cunosti?
Sigur, este dificil, dar nu imposibil.
Hai sa ne uitam impreuna peste cateva idei care sa te tina aproape de clientii tai si dupa incheierea crizei. Sunt lucruri pe care poti incepe sa le implementezi de acum pentru a te bucura de roadele lor peste cateva luni:
1. Investeste in SEO
Majoritatea magazinelor online se concentreaza in aceasta perioada pe campanii CPC. Evident, ele au rostul si rolul lor: avand efect imediat, poti incepe sa vinzi in cateva minute de la lansarea primei campanii.
SEO-ul ia timp. Pot trece cateva luni bune pana cand vei incepe sa vezi rezultate palpabile.
Tocmai de aceea, acum este momentul perfect sa incepi. In timp ce concurentii tai se concentreaza pe un cashflow rapid, tu poti imparti bugetul de marketing intre CPC si SEO, astfel incat sa ai vanzari constante pe termen mediu.
Poti citi aici mai multe detalii despre descrieri de produse optimizate – cum te ajuta si cum sa le creezi.
2. Ramai aproape de clientii tai
Suntem cu totii ingrijorati de viitorul nostru financiar. Ne ingrijoreaza atat finantele personale, cat si starea globala a economiei. Multi oameni aleg sa sustina afacerile in care cred in aceasta perioada, in ciuda ingrijorarii fata de statusul financiar personal.
Aici intervine capacitatea proprietarilor de magazine online de a arata ca afacerile lor se numara printre cele merita sustinute.
Indiferent cat de multe sau cat de putine comenzi primesti in aceasta perioada, nu uita sa comunici pe toate canalele pe care le ai la dispozitie.
Explica-le clientilor tai ce masuri ai luat pentru prevenirea raspandirii COVID-19 si ce alte lucruri poti face pentru a veni in sprijinul lor. Reducerile, promotiile, voucherele si cupoanele cu termen mare de valabilitate – toate sunt optiuni care arata solidaritate si grija fata de clientii tai.
Atunci cand sunt prezentate cu sinceritate (de exemplu: va oferim aceste produse cu un discount substantial pentru a va incuraja sa ne sprijiniti in pastrarea echipei noastre intacte), compania ta urca automat in topul celor care merita sustinute.
Ai vazut articolul nostru cu 15 sfaturi despre eCommerce marketing inteligent si empatic in contextul pandemiei?
3. Regandeste aprovizionarea cu marfa
Acest lucru este valabil mai ales daca magazinul tau online comercializeaza produse importate din afara tarii sau a spatiului UE, in special China. Exista intarzieri majore la aprovizionarea cu marfa in aceasta perioada si nimeni nu stie cand lucrurile vor reveni la normal.
Ai doua optiuni majore in acest caz:
-
Pastrarea acelorasi furnizori, avand plata cu transparenta totala fata de clientii tai. Va trebui sa explici foarte clar ca livrarile pot avea intarzieri foarte mari, semnificativ peste cele la care ne asteptam in perioadele in care firmele de curierat sunt mai aglomerate decat de obicei.
-
Schimbarea furnizorilor si orientarea catre cei locali sau europeni. Aceasta a doua varianta are un avantaj major: oamenii prefera sa cumpere local si sa sustina afacerile din comunitatea locala. Daca business-ul tau se preteaza unei astfel de abordari, acum este momentul perfect sa incepi reorganizarea si gasirea noilor furnizori.
4. Incepe deja sa te gandesti la marile ocazii de vanzari de la finalul anului
Stim, pare ca abia am terminat de livrat produsele de la campani Black Friday 2019. Insa nu e niciodata prea devreme sa te pregatesti pentru cel din acest an sau pentru sarbatorile de iarna.
Ia in calcul faptul ca, pana la Craciun, clientii tai vor fi avut deja exercitiul unei sarbatori importante (Pastele) in conditii de carantina. Nu stim cum vor arata Black Friday-ul sau Craciunul in 2020, dar stim ca oamenii vor vrea sa cumpere mai mult decat de obicei.
Daca furnizorii tai sunt in China sau in alte tari afectate grav de pandemie, grabeste-te cu asigurarea stocurilor necesare. Ca punct de plecare, comenzile din perioada Pastelui si cele din sezonul 2019 (Black Friday si Craciun) te vor ajuta sa stii ce produse nu trebuie sa-ti lipseasca.
5. Digitalizeaza cat mai mult posibil din afacerea ta
Se pare ca munca la distanta este un trend care va continua si dupa ce cea mai grava parte a crizei se va incheia.
Acum este momentul sa investesti timp si energie in digitalizarea completa a afacerii tale. Integrarea aplicatiilor „mission-critical” pe care le folosesti este cruciala.
Asigura-te ca aceste aplicatii (platforma de eCommerce, marketplace-urile, CRM-ul, ERP-ul, sistemele de contabilitate si gestiune, platforma de email marketing si asa mai departe) sunt conectate intre ele. In acest fel, staff-ul tau va fi mai productiv de oriunde ar lucra.
In plus, atunci cand aplicatiile sunt conectate intre ele, tu ai acces mai usor la insight-uri valoroase despre comportamentul clientilor tai. In consecinta, campaniile tale de marketing vor fi mai targetate, operatiunile administrative vor fi optimizate, iar tu vei irosi mai putini bani incercand sa vinzi unor persoane care nu vor deveni niciodata clientii tai.
Stiai ca platforma MerchantPro iti pune la dispozitie integrari cele mai importante si populare aplicatii complementare afacerilor eCommerce? In AppStore-ul MerchantPro poti cele mai populare aplicatii pe care clientii nostri le folosesc pentru a vinde mai inteligent.
Lasa un comentariu