Cum cresti vanzarile in luna ianuarie, in perioada „moarta” post-vacanta
Ceva teribil de neplacut se intampla in fiecare an. Dupa cresterea fulminanta a vanzarilor care incepe cu Black Friday si continua cu sarbatorile de iarna, lucrurile iau o turnura neplacuta pentru proprietarii de afaceri eCommerce.
In luna ianuarie, cumparatorii au conturile mai goale. In plus, sunt usor plictisiti de cumparaturi, dupa ce le-au facut intensiv aproape doua luni. Lucrurile sunt clare: ianuarie nu este cea mai buna luna pentru eCommerce.
Insa asta nu inseamna ca nu poti face nimic pentru a stimula vanzarile. Dimpotriva!
Iata cateva strategii eficiente pentru a face din luna ianuarie una cel putin stabila din punct de vedere al vanzarilor.
7 strategii pentru cresterea vanzarilor in luna in care se cumpara cel mai putin
Pentru a trece peste niste obiceiuri de consum bine inradacinate, e important sa iesi un pic din tipare. Iti recomandam sa testezi cat mai multe dintre aceste strategii pentru a vedea care functioneaza cel mai bine pentru audienta ta.
1. Introdu promotii noi
Te-ai saturat de discounturi, cupoane, promotii si bundle-uri? Ei bine, cumparatorii nu! De fapt, luna ianuarie a fost cunoscuta ca luna reducerilor in intreaga Europa inca inainte de aparitia sarbatorilor de peste ocean, cum este Black Friday. Unii cumparatori asteapta luna ianuarie pentru a face anumite achizitii, mai ales cele din domeniul fashion.
Ca atare, continua seria promotiilor cu noi oferte irezistibile pentru utilizatorii site-ului tau. Iata cateva idei:
- Discounturi masive: e o strategie care nu da gres niciodata.
- Lichidare stocuri de iarna: o ocazie excelenta de a scapa de marfa de sezon si de a creste vanzarile.
- Cadouri gratuite la orice comanda peste o anumita suma: chiar daca sezonul cadourilor s-a terminat, nimeni nu va refuza ceva gratuit.
- Pachete promotionale: cea mai usoara modalitate de a creste valoarea comenzilor. Poti crea pachete promotionale cu reduceri substantiale atunci cand doua sau mai multe produse complementare sunt cumparate impreuna.
2. Creeaza programe de loializare
Invita cumparatorii sa participe la programele tale de loializare. Poti oferi numeroase beneficii care ii vor determina sa plaseze comenzi cat mai des:
- Puncte de loialitate la plasarea primei comenzi si chiar la plasarea de review-uri de produse;
- Reduceri masive si progresive incepand cu a doua comanda, in baza punctelor cumulate;
- Bonus-uri de tip cashback acumulabile in wallet-ul virtual, in urma plasarii de comenzi.
Acest tip de programe nu te va ajuta doar sa cresti vanzarile in luna ianuarie, ci pe termen lung.
3. Ajuta cumparatorii sa-si indeplineasca rezolutiile de Anul Nou
Timing-ul este totul in vanzarile eCommerce. Asa cum in decembrie marketingul este orientat catre emotia sarbatorilor de iarna, in ianuarie ii vei putea sustine pe clientii tai cu produse care sa le sustina rezolutiile.
De exemplu, rezolutiile legate de stilul personal pot fi sustinute cu reduceri sau campanii pentru produse electronice sau fashion. Cele legate de sanatate pot fi sustinute cu suplimente alimentare, programe de dieta, alimente sanatoase si asa mai departe.
Organizarea mai buna si productivitatea crescuta au nevoie de multe tool-uri, de la telefoane mobile mai performante la agende, instrumente de scris si etichete.
Elementul-cheie aici este sa incerci sa intelegi nevoile de inceput de an ale consumatorilor si sa pliezi ofertele, promotiile si mesajele pe acestea.
4. Lanseaza un produs nou
Cu totii petrecem mai mult timp online acum. Cel mai probabil, cumparatorii au vazut majoritatea produselor tale.
Pe de alta parte, un produs 100% nou le va atrage atentia, mai ales daca vine insotit de promotii pe masura. In luna ianuarie, toata lumea incearca sa scape de stocurile vechi. Daca poti face asta in timp ce lansezi SI un produs nou, rapoartele tale contabile vor arata la fel de bine ca cele din lunile precedente.
5. Ramai vizibil
Marketerii eCommerce sunt extenuati dupa lunile noiembrie si decembrie. E absolut normal.
Insa stii cine NU e extenuat? Cumparatorul tau!
Cea mai mare greseala pe care o poti face in aceasta perioada este sa reduci comunicarea la minim, presupunand ca oricum nu vei avea vanzari. Iti recomandam sa ramai cat se poate de vizibil, sa continui sa rulezi campanii de ad-uri si sa lucrezi la cresterea comunitatii tale.
6. Investeste in remarketing
Campaniile de remarketing sunt printre cele mai puternice instrumente la indemana marketerilor, mai ales in lunile moarte.
Iata de ce:
- 30% dintre consumatori au reactii pozitive la campaniile de remarketing;
- CTR-ul mediu pentru campaniile de remarketing este de 10 ori mai mare decat pentru alte tipuri de campanii;
- Probabilitatea ca un consumator care a vazut o reclama retargeting sa se intoarca si sa finalizeze cumparaturile este de 70%.
Exista numeroase statistici despre remarketing in eCommerce si toate spun acelasi lucru: e important sa-l folosesti cat mai des, mai ales atunci cand vanzarile scad. La fel ca in orice alt domeniu, e mult mai usor sa vinzi cuiva care deja te cunoaste decat unei audiente complet „reci”.
Pentru aceasta, aplicatiile dedicate campaniilor de remarketing, precum Retargeting, te pot ajuta sa captezi foarte simplu date despre actiunile vizitatorilor din magazinul tau si sa ii transformi in clienti prin automatizarea comunicarii personalizate.
7. Nu lasa sa-ti scape nicio vanzare
Stiai ca rata de abandonare a cosurilor de cumparaturi online poate ajunge pana la 70%? E un procent imens!
De aceea iti recomandam sa iei in calcul campanii automate de email pentru utilizatorii care au abandonat produsele in cos. Desigur, nu toti se vor intoarce in magazinul tau pentru a finaliza comanda. Insa chiar si un procent de 5% din cosurile abandonate si recuperate inseamna o crestere semnificativa a vanzarilor.
Concluzii
Unele traditii nu merita pastrate, cum este cazul vanzarilor pe linie moarta in luna ianuarie. Chiar daca te-ai obisnuit cu mai putine incasari in anii trecuti, poti schimba acest lucru incepand cu anul 2021.
Pe langa strategiile de mai sus, nu uita sa incerci sa fii alaturi de cumparatori in mod real. Creeaza promotii si oferte speciale care sa se muleze pe nevoile lor reale.
Cumparatorii inteleg ca toate afacerile au fost afectate de pandemia de COVID-19 si multi dintre ei sunt gata sa sprijine magazinele online preferate, in special atunci cand e vorba de mici afaceri. Arata-le ca apreciezi acest sprijin si ca pot gasi in tine un partener de incredere pe termen lung.
Foarte utile informatii,multumesc