Cum sa creezi un program de loialitate profitabil
Multi comercianti utilizeaza reducerile de pret pentru a atrage clienti, insa de cele mai multe ori competitia este acerba, iar preturile mici nu mai sunt suficiente. Pentru a putea convinge si pastra pe termen lung clientii, este nevoie de un efort mai mare din partea magazinelor online spre a lega o relatie durabila cu consumatorul.
O solutie este dezvoltarea unui program de loializare a clientilor, pe care sa ii poti pastra alaturi de magazinul tau pe o perioada extinsa de timp. Implementand chiar de acum cateva simple strategii, vei putea crea o baza de clienti fideli incepand cu sezonul sarbatorilor de iarna 2020 si continuand pentru perioadele de varf din anul urmator.
In acest sens, programele de fidelizare vin sa sustina orice strategie de vanzari. Mai mult decat simple recompense, acestea creaza relatii, incredere si legaturi emotionale care pot inclina balanta decizionala in favoarea ta.
Hai sa vedem cum poti implementa un program de loialitate de succes, perfect adaptat magazinului tau.
Ce este un program de loialitate
In urma experientei pozitive, a gradului inalt de satisfactie si a valorii pe care o pot obtine in urma tranzactiilor, clientii vor cumpara in mod repetat din acelasi magazin. Un program de loialitate poate convinge clientii sa revina, prin oferirea de recompense ce fac produsele si preturile/serviciile mai atractive.
Folosirea unui program de loialitate te va ajuta sa controlezi mai bine costurile aferente atragerii de noi comenzi. Probabil stii deja ca te costa mult mai mult sa aduci un client nou decat sa capitalizezi potentialul clientilor existenti, satisfacuti de produsele si serviciile pe care le oferi.
Un client multumit ar putea valora chiar si de 10 ori mai mult fata de valoarea de la prima achizitie, iar pe termen lung ar putea comanda mai multe produse, de valoare mai mare, deoarece apreciaza magazinul tau.
In platforma MerchantPro iti poti configura foarte simplu aplicatia Puncte de loialitate pentru a acorda clientilor puncte de loialitate in magazinul tau. Punctele pot fi acordate pe multiple criterii, iar valoarea acestora va putea fi folosita pentru plati partiale sau totale ale comenzilor.
Punctele pot fi acordate pe baza mai multor scenarii:
- La plasarea primei comenzi si crearea simultana a unui cont de utilizator;
- La plasarea de comentarii la produse;
- Sub forma de cashback in urma plasarii unei comenzi.
Valoarea punctelor de loialitate obtinute se va cumula intr-un Wallet, disponibil in contul de client din magazinul tau. Punctele pot avea o durata de valabilitate nelimitata sau pot fi setate sa expire dupa o anumita perioada de timp, in cazul in care doresti sa creezi un sentiment de urgentare in randul clientilor.
Succesul unui program de loialitate
Folosirea unui program de fidelizare in strategia de marketing iti permite sa urmaresti cu multa acuratete stimulii la care reactioneaza cel mai bine clientii tai.
In timp, vei putea colecta datele din cadrul programului de loialitate pentru a intelege mai bine comportamentul clientilor respectivi si cum i-ai putea atrage pe viitor pentru a plasa comenzi de valoare mai mare.
De asemenea, clientii loiali tind sa cheltuie mai mult cumparand produse de la branduri favorite, iar 78% dintre clienti sunt dispusi sa vorbeasca despre beneficiile programului de fidelizare prietenilor si membrilor din familie.
Word of mouth marketing este unul dintre cele mai puternice instrumente, 92% dintre oameni alegand sa cumpere mai degraba in urma sugestiilor primite de la prieteni si familie, si nu in urma expunerii reclamelor. Exploateaza asadar la maxim aceasta tendinta.
Cresterea profitului cu ajutorul programului de loialitate
Construirea unui program de loialitate este o strategie complexa, capabila sa redefineasca modul in care clientii interactioneaza cu magazinul tau.
Promoveaza programul pe cele mai cunoscute canale social media, in newsletter sau in cadrul campaniilor de publicitate online, invitand astfel oamenii sa isi creeze un cont de utilizator si sa beneficieze de avantajele punctelor de loialitate.
Iata ce poti castiga:
-
Reduci costurile pastrand clientii actuali – te costa de aproximativ 5 ori mai putin sa pastrezi un client decat sa achizitionezi unul nou;
-
Achizitionezi clienti noi – fidelizarea este un instrument excelent de atragere a clientilor noi, care doresc avantajele preturilor reduse si a ofertelor dedicate grupurilor mai restranse de clienti;
-
Recastigi clientii pierduti – pentru clientii care te mai urmaresc inca pe social media sau au ramas abonati la newsletter, poti crea mesaje de promovare a avantajelor programului tau de loialitate;
-
Cresti valoarea generata de client – odata cu cresterea frecventei de cumparare va creste automat si valoarea pe care clientul o genereaza pentru business-ul tau, iar un cumparator fidel tinde de asemenea sa plaseze si comenzi de valoare mai mare;
-
Cresti numarul de review-uri pentru produse – prin programul de loialitate MerchantPro poti oferi recompense pentru evaluarile si parerile publicate la produsele din magazinul tau. Dupa cum stii deja, recenziile de produse reprezinta una dintre cele mai bune metode de a creste vanzarile in mod organic.
Concluzii
Oamenii sunt loiali unui magazin atunci cand produsele sunt de calitate, serviciile oferite sunt conform asteptarilor, dar si atunci cand le este rasplatita suplimentar decizia de a cumpara de la un anumit comerciant.
Nu in ultimul rand, un program de loialitate te poate ajuta sa le arati clientilor ca ii pui pe primul plan si sa iesi in evidenta in fata competitorilor.
Lasa un comentariu