Cum sa iti extinzi magazinul online pe piete straine

Online Marketing, 26 Feb 2021

Anul 2020 a adus o crestere fulgeratoare a industriei eCommerce in tara noastra. Chiar daca in 2021 pandemia da semne de incetinire, comertul online continua sa creasca. Ca atare, nu este surprinzator ca numerosi proprietari de magazine online se gandesc sa-si extinda afacerea pe piete noi.

Te numeri printre ei?

Hai sa descoperim impreuna cum poti vinde online in alte tari.

Cele mai atractive piete noi pentru magazinele online romanesti

Asa cum era de asteptat, majoritatea proprietarilor de afaceri eCommerce din Romania se gandesc la o expansiune pe pietele vecine. Bulgaria, Grecia si Ungaria sunt mereu primele variante de pe lista. La MerchantPro, am observat o crestere semnificativa a magazinelor online care se extind in aceste tari incepand cu anul trecut.

Cele trei tari invecinate vin cu marele avantaj ca sunt membre UE. De asemenea, de vecinii nostri ne mai leaga si afinitati culturale, un pas important pentru a asigura succesul unui anumit tip de produs pe pietele invecinate. Mai mult, apropierea face transportul mai facil si mai putin costisitor.

Insa apropierea culturala si geografica nu este suficienta pentru a asigura succesul unui magazin online pe pietele internationale. Iata principalele lucruri de care sa tii seama inainte de lansare.

Comertul online international: provocari si oportunitati

Extinderea magazinului tau online in piete noi poate aduce o crestere a cifrei de afaceri de 20%. Este important, insa, sa afli si care sunt provocarile care te asteapta.

Legislatie si fiscalitate

Chiar daca tarile membre UE au multe puncte comune in ceea ce priveste legislatia, nu toate lucrurile sunt la fel. Iti recomandam sa incepi prin a te informa despre lucrurile de baza despre comertul online in tarile pe care le ai in vizor:

  • Nivelul de taxare;
  • Probleme juridice (forma de organizare a companiei);
  • Drepturile si responsabilitatile unei companii straine pe piata locala;

Mai apoi, te poti ocupa de problemele logistice si organizatorice.

Bariera de limba

Desigur, poti alege sa vinzi pe pietele vecine folosind un magazin online (si tacticile de marketing aferente lui) in limba engleza. Insa acest lucru iti va restrictiona foarte mult numarul de clienti la care ai acces.

Pentru a putea ajunge la un segment cat mai mare de populatie, iti recomandam sa folosesti limba locala. Pe langa avantajul de a ajunge la mult mai multi potentiali clienti, folosirea limbii locale confera mai multa incredere magazinului tau.

Stim, pare complicat sa traduci site-ul intr-o limba diferita, mai ales una care nu este de circulatie internationala. Insa iti putem vinde un pont de la clientii MerchantPro: pe platforma noastra, aplicatia Multi Store iti ofera posibilitatea sa vinzi international perfect localizat.

Solutia Multi Store MerchantPro iti permite sa vinzi in toata lumea cu acelasi magazin sau cu magazine distincte, complet sincronizate. Iti punem la dispozitie o serie de instrumente care sa faca tranzitia spre noi piete foarte facila:

  • Peste 20 de limbi, atat pentru panoul de administrare, cat si pentru CMS si front-endul magazinului tau.
  • Domenii locale pentru acelasi magazin.
  • Sistem ultra-performant de conversie dinamica a preturilor - practic, preturile vor fi afisate automat in moneda locala fara ca tu sa modifici individual fiecare pret sau sa fii nevoit sa operezi modificari din cauza schimbarilor de curs valutar.
  • Integrare cu diverse metode de plata locale si internationale.

Afla mai multe despre cum poti sa vinzi international rapid si usor prin MerchantPro.

eCommerce - piete internationale

Provocari logistice si de stoc

Cum gestionezi mai multe magazine care vand din acelasi stoc? Atunci cand vanzarile se efectueaza intr-o singura tara, lucrurile sunt relativ simple. Dar ce se intampla cand ai mai multe magazine in limbi diferite?

Managementul stocului este una dintre cele mai mari provocari pentru magazinele online internationale. Clientii MerchantPro au o rezolvare simpla: optiunea Multi Store. Prin intermediul ei, poti conecta mai multe magazine la acelasi stoc.

Mai important, stocul se actualizeaza si se sincronizeaza in timp real. Spre exemplu, daca ai vandut toate produsele de un anumit tip prin intermediul magazinului tau din Bulgaria, stocul va aparea ca inexistent si in magazinul din Romania sau in cel din Ungaria. Astfel, nu trebuie sa te ingrijorezi ca magazinele tale vor accepta comenzi pe care nu le vei putea onora din lipsa de stocuri.

De asemenea, aceasta optiune te ajuta sa controlezi mai bine afisarea produselor. Prin intermediul Multi Store, un produs trebuie creat o singura data in magazinul principal, urmand ca apoi el sa fie importat in toate magazinele secundare conectate.

Vrei sa stii mai mult despre aplicatia Multi Store si cum te poate ajuta ea sa vinzi mai usor in alte tari, dar si in mai multe magazine din Romania? Ai aici toate informatiile.

Transport si curierat

Contractele de curierat si taxele de transport sunt printre cele mai mari provocari ale unui magazin online. Atunci cand vorbim despre vanzari in mai multe tari, problemele par si mai greu de gestionat.

Este, intr-adevar, foarte important, sa gasesti un partener de incredere pentru livrarea produselor. Bariera de limba poate fi un impediment atunci cand vrei sa transporti produse in alte tari.

Te putem ajuta si aici!

Dashboard-ul tau MerchantPro se integreaza automat cu aplicatiile companiilor de curierat Innoship si Coletaria.ro, care ofera transporturi internationale rapide la preturi avantajoase. Prin aceste integrari munca ta manuala se va reduce considerabil.

Tot ce trebuie sa faci este sa folosesti aplicatia din dashboard pentru a alerta curierul pentru a ridica coletul. AWB-urile si celelalte documente de transport se vor genera 100% automat.

eCommerce - piete internationale

Marketing in piete internationale

Specificul fiecarei tari va determina abordarea de marketing ideala pentru magazinul tau. Iti recomandam sa incepi prin a crea avataruri ale clientilor ideali din fiecare tara, dar si prin a intelege specificul local inainte de a lansa prima campanie.

Sarbatorile locale, diferentele de fus orar sau evenimentele geo-politice din tara respectiva pot influenta succesul campaniilor tale. De accea, este recomandabil sa lucrezi cu un partener local pentru a crea campanii adaptate nevoilor publicului din acea tara.

Concluzii

Extinderea magazinului tau online in piete noi poate fi o oportunitate extraordinara de crestere. Insa doar daca este gestionata corespunzator.

Pentru a evita pierderile financiare, incepe cu o singura tara despre care analiza ta initiala a relevant ca este cea mai potrivita. In functie de modul in care merge prima lansare, te poti orienta catre alte piete noi in 6-12 luni. Daca resursele tale (financiare, de personal, de timp) sunt semnificativ peste medie, poti incerca lansarea pe mai multe piete simultan.

Succes!

Confidentialitate
Utilizam cookie-uri pentru a-ti oferi serviciile si pentru a-ti optimiza experienta. Navigand in continuare, iti exprimi acordul cu privire la Politica de Cookies.