Descopera 5 motive sa-ti deschizi propriul Marketplace
Posibil sa stii deja ca marketplace-urile au devenit extrem de populare in tara noastra, atat pentru antreprenorii din eCommerce, cat si pentru cumparatori. In aceste conditii, probabil te-ai gandit sa-ti listezi si tu produsele pe o astfel de platforma, daca nu ai facut-o deja. Insa, ti-ai imaginat vreodata cum ar fi sa o creezi chiar tu?
Pe MerchantPro ai acum la dispozitie aplicatia Marketplace, care iti transforma magazinul online intr-un Multi-Seller Marketplace complet echipat.
Daca nu ai luat inca in calcul extinderea business-ului tau online in aceasta directie strategica, iata cateva motive pentru care sa o faci. Dar mai intai, un pic de teorie.
Ce este un marketplace?
Asa cum sugereaza numele, un marketplace este asemanator cu o piata, unde mai multi comercianti expun si vand produse. Acestea pot fi din aceeasi industrie sau din industrii diferite.
Intr-o piata “clasica”, offline, poti gasi atat produse agro-alimentare, cat si mici decoratiuni, ustensile pentru gatit sau haine si mici electrocasnice. Depinde in intregime de tine cate produse si ce fel de produse vrei sa ajunga in marketplace-ul tau. Poti alege sa construiesti unul foarte nisat (de exemplu, doar cu produse alimentare bio locale) sau unul general, de unde cumparatorii sa poata achizitiona atat articole pentru casa, cat si produse alimentare, cosmetice, detergenti, haine si asa mai departe.
De ce sa-ti deschizi propriul marketplace?
Stim, te gandesti deja ca este foarte complicat din punct de vedere logistic. Insa nu trebuie sa fie. Iti vom arata in continuare cat de simplu e sa ai propriul marketplace pe MerchantPro. Pana atunci, hai sa vedem de ce sa iei in calcul aceasta optiune.
Extinde usor gama de produse
Daca ai deja un magazin online, stii ca multi dintre cumparatori prefera sa faca achizitii de pe site-uri unde pot gasi mai multe tipuri de produse. Un marketplace te poate ajuta sa raspunzi mai multor nevoi cu o investitie minima.
Astfel, poti atrage clienti noi si ii poti fideliza mai usor pe cei vechi. Mai mult, un marketplace iti poate asigura vanzari mai constante decat un magazin online, in special daca vinzi produse diverse. Fiecare tip de produs are sezonalitatea lui. Spre exemplu, nu vei vinde foarte multe produse de gradinarit in timpul iernii. Insa, alti selleri ai tai, care comercializeaza electronice, electrocasnice sau decoratiuni, vor putea sa compenseze scaderile de vanzari din alte segmente. Astfel, te vei bucura de venituri constante pe tot parcursul anului.
Redu riscul de inventar
Riscul de inventar apare atunci cand trebuie sa cumperi, sa stochezi si sa promovezi numeroase produse care, insa, nu se vand atat de repede pe cat te astepti. In acest caz, vei ramane cu foarte multa marfa pe stoc, pe care o poti vinde in pierdere (cu reduceri foarte mari) sau o poti pur si simplu arunca – din nou, cu pierderi foarte mari pentru tine.
Atunci cand operezi un marketplace, acest risc este practic inexistent, deoarece sellerii si-l asuma in intregime.
Creeaza o noua sursa de venit
Poti opta ca in noul tau marketplace sa vinzi si produsele tale proprii, alaturi de cele ale sellerilor inregistrati in platforma. Asta inseamna ca, pe langa venitul din vanzarea produselor proprii, te vei bucura de venituri substantiale si din comisioanele de vanzare de la comerciantii terti.
In timp, odata cu cresterea afacerii tale si a volumului de vanzari, aceste venituri pot fi chiar substantiale. Ceea ce ne duce la punctul urmator:
Investeste in crestere sustenabila pe termen lung
Stiai ca marketplace-ul Amazon (cel mai faimos din lume, de altfel) aduce cele mai mari venituri companiei? Desigur, nu a fost asa de la inceput.
In prima faza, Amazon vindea mai ales produse proprii. Numarul de selleri externi a crescut insa de la an la an, asa ca acum marketplace-ul este cea mai profitabila divizie a Amazon, cu mult peste AWS sau vanzarea de produse proprii.
Un marketplace este o afacere care se construieste in timp, dar care are un potential practic nelimitat.
Castiga mai mult trafic si mai multi clienti fideli
Site-urile mari, care au numeroase pagini indexate de motoarele de cautare, au si ranking-uri organice foarte bune. In eCommerce, fiecare produs inseamna o noua pagina.
Atunci cand in marketplace-ul tau se adauga constant produse noi, vei avea din ce in ce mai multe pagini indexate. Acest lucru va atrage un ranking mai bun si, in consecinta, mai mult trafic organic pentru tine.
Mai mult trafic organic iti va aduce, la randul lui, mai multi clienti. Si cum lista ta de produse este in continua expansiune, iti va fi din ce in ce mai usor sa fidelizezi acesti clienti, care vor avea mereu produse noi de descoperit in platforma ta.
Te-am convins sa-ti deschizi propriul marketplace? Daca nu inca, iata si cat este de usor sa o faci:
Cum sa-ti deschizi propriul marketplace
Stim, e nevoie de o echipa mare de IT pentru a pune la punct detaliile tehnice ale unui marketplace care functioneaza impecabil. Acesta este primul impediment de care se lovesc majoritatea celor care isi doresc o astfel de afacere.
Ca atare, ne-am gandit sa te scapam complet de partea tehnica. MerchantPro lanseaza prima versiune a unei aplicatii care permite comerciantilor sa isi transforme magazinul online intr-un marketplace cu doar cateva click-uri. Da, e chiar atat de simplu!
Aceasta aplicatie permite detinatorului magazinului MerchantPro sa listeze produse de la selleri externi rapid, usor si flexibil, astfel incat sa se potriveasca oricarui model de business. Spre exemplu, daca vrei sa ai controlul exclusiv asupra marketplace-ului, poti alege sa listezi chiar tu produsele partenerilor tai.
Daca vrei ca totul sa se intample fara implicarea ta, ai si optiunea de a oferi sellerilor acces in control panel, iar ei isi pot lista produsele singuri.
Ce se intampla in cazul in care exista comenzi care contin produse de la mai multi selleri? Aplicatia Marketplace le spliteaza automat si le atribuie fiecarui seller in parte, pentru ca acesta sa poata procesa si expedia partea lui de comanda.
Cu alte cuvinte, poti oferi sellerilor tai exact atat de multa independenta cata doresti. Orice optiune ai alege, in calitate de owner al marketplace-ului vei avea control deplin asupra produselor si comenzilor.
Noi ne-am ocupat de partea tehnica pentru ca tu sa ai timp sa te ocupi de strategie. Poti incepe sa recrutezi selleri inca dinainte ca marketplace-ul sa fie lansat – de fapt, ar fi ideal sa faci asta!
Iti recomandam sa incepi cu cativa selleri pentru a testa procesele si modelul de business, urmand sa extinzi marketplace-ul in timp, in mod sustenabil. Pentru mai multe informatii, nu ezita sa ne contactezi.
Lasa un comentariu