Vrei mai multi clienti? Invata sa comunici cu ei!
O buna comunicare cu clientii magazinului tau este o componenta esentiala pentru dezvoltarea unei afaceri de succes. Comunicarea scrisa, prin emailuri, este unul dintre primele lucruri care te ajuta sa creezi o buna reputatie magazinului tau. De aceea este foarte important sa ai grija la cateva aspecte de baza pentru o comunicarea prin email reusita.
Ti-am pregatit o serie de sfaturi care te vor ajuta sa imbunatatesti comunicarea cu actualii sau potentialii tai clienti.
Constanta si continuitate in comunicare
Unul dintre primele aspecte de care trebuie sa tii cont atunci cand comunici prin intermediul emailurilor este sa oferi feedback rapid. Nu-ti poti permite sa nu raspunzi la emailurile clientilor, intrucat un email la care nu ai raspuns la timp, poate insemna un client pierdut.
Trebuie sa ai in vedere si ce cont de email folosesti. Dupa cum stii, mesajele pe care le primesti pe adresa magazinului tau (pe care ai generat-o odata cu crearea magazinului tau pe platforma MerchantPro) sunt directionate automat catre adresa de email asociata contului tau MerchantPro.
Este util sa ai o adresa de email personalizata pentru afacerea ta, acest lucru oferind un plus de incredere clientilor tai.
De aceea, pe MerchantPro ai posibilitatea sa-ti creezi o adresa de email personalizata, cum ar fi info@numelemagazinuluitau.shopmania.biz.
Feedback rapid
Intotdeauna cand primesti un mesaj de la un client, este esential sa-i raspunzi cat mai repede, acest lucru demonstrand clientului ca are de-a face cu un magazin serios, care se preocupa de interesele clientilor sai. Incepe intotdeauna subiectul emailurilor tale cu numele magazinului urmat de o propozitie clara, de preferat chiar intrebarea pe care ti-a adresat-o clientul tau.
Iata un exemplu de astfel de raspuns:
*Buna ziua Domnule Mihai,
Produsul solicitat de Dvs., „Trusa de Pictura Picasso”, avand codul de identificare SD44213, se afla pe stoc.
In cazul in care comanda este plasata in cursul zilei de astazi, produsul va fi livrat in termen de 24 de ore, prin curier.
Ne face placere sa va prezentam si o promotie curenta la produsele „Sevalet suport lemn” si „Culori acrilice – set 12 tuburi”, care beneficiaza de o reducere de pret de 25% in perioada 27.10.2010 – 20.12.2010. Pentru informatii complete despre aceste produse, puteti accesa link-urile de mai jos:
http://www.magazinul-meu-online.shopmania.biz/sevalet_34352
http://www.magazinul-meu-online.shopmania.biz/set_acril_75687
Pentru orice alte informatii suplimentare va stam la dispozitie.
O zi buna,
Ioan Popescu
Account Manager
Magazinul-meu-online
021.123.45657
info@magazinul-meu-online.shopmania.biz
http://magazinul-meu-online.shopmania.biz
Raspunde la subiect
Intotdeauna raspunde la intrebarea sau sugestia care ti-a fost adresata. Daca nu ai o solutie la indemana in acel moment, mentioneaza ca vei reveni atunci cand vei avea raspunsul sau precizeaza de la bun inceput ca magazinul tau nu ofera acel produs/serviciu pe care si-l doreste respectivul client.
Cand tu initiezi comunicarea cu clientii
Atunci cand tu esti cel care initiaza comunicarea cu clientii trimitandu-le emailuri, sumarizeaza cat mai bine continutul emailului in subiect, pentru a stimula interesul clientul de a deschide mesajul tau. Foloseste propozitii scurte si la obiect.
Atentie la semnele de punctuatie
Aminteste-ti sa folosesti corect semnele de punctuatie. Acest lucru va face ca mesajul tau sa fie mai clar si mai bine inteles. Nu face totusi abuz de semne de exclamare. Nu este indicat.
Nu folosi majusculele excesiv
Foloseste cu atentie majusculele atat in subiectul emailului cat si in textul sau. Oricat ai fi de tentat sa atragi atentia asupra mesajului tau promotional, nu este o tehnica foarte buna sa folosesti un text scris numai cu majuscule, intrucat este si obositor de citit si denota si o anumita „disperare” a vanzatorului – aceasta poate fi perceputa de catre clienti in mod negativ, ca o lipsa de stabilitate a afacerii.
Impartirea in paragrafe
Scrie fraze scurte si separa paragrafele cu spatii. Un text aerisit este mult mai usor de citit si astfel mesajul tau va ajunge mai usor la clientii magazinului.
Nu exagera totusi. Nimeni nu are rabdare sa citeasca detalii despre o promotie care se intinde pe sute de randuri spatiate intre ele.
Ai grija la detaliile numelor
Intotdeauna verifica de doua ori daca ai scris corect numele clientului tau, iar atunci cand clientul tau reprezinta o companie, verifica daca ai scris corect numele acesteia.
Atentie la greseli!
Inainte de a apasa butonul „send”, reciteste mesajul pe care-l vei trimite clientului. S-ar putea sa se fi strecurat vreo greseala din graba sau neatentie. Daca nu esti sigur cum se scrie corect un anumit cuvant, foloseste functia de corectie automata disponibila in editorul de text sau consulta eventual un coleg.
Un email care contine greseli gramaticale nu va lasa o impresie placuta in fata clientilor tai.
Personalizarea emailurilor
Nu folosi raspunsuri prestabilite sau transmise automat pentru nicio comunicare cu clientii tai, ci personalizeaza-le in functie de subiectul mesajului primit de la fiecare client in parte. Foloseste un mod de adresare colocvial si spune-i clientului pe nume, de exemplu, in loc de „Stimate domnule Georgescu” poti spune „Buna ziua Mihai”.
Folosirea atasamentelor
Ai grija atunci cand vrei sa trimiti o oferta sub forma unui atasament, mai ales daca aceasta contine imagini, clipuri video sau fisiere auto-executabile. Exista riscul ca emailul tau sa ajunga in folderul Spam al destinatarului sau poate sa fie blocat de catre programul antivirus. Evita sa trimiti atasamente de mari dimensiuni! Invata sa folosesti un program de arhivare daca este nevoie sa trimiti totusi un atasament de dimensiuni mai mari.
Atunci cand raspunzi unui email care ti-a fost trimis impreuna cu un document atasat, nu uita sa scoti atasamentul pentru a nu ocupa inutil spatiul de stocare din contul destinatarului.
Formula de incheiere
Atat subiectul unui email adresat unui client, cat si continutul mesajului sunt extrem de importante. Dar nu trebuie sa neglijezi nici formula de incheiere a acestuia.
Asigura-ti clientul ca este foarte important pentru tine si incheie emailurile cu una dintre formulele: „In speranta ca aceste informatii v-au fost de folos”, „Pentru orice alte informatii suplimentare va stau la dispozitie”, „Va doresc o zi buna”, sau altele in acelasi stil.
Daca asiguri clientilor magazinului tau suport telefonic, poti incheia cu formula „pentru informatii suplimentare ne puteti contacta la numarul de telefon” sau „va stam la dispozitie si la numarul de telefon”.
Legislatia anti-spam
Daca vrei sa trimiti clientilor tai informatii despre magazinul tau sau oferte pe care acestia nu ti le-au solicitat, este bine sa stii ca exista o legislatie in acest sens, in baza careia mesajul tau ar putea fi considerat spam. Unii clienti s-ar putea simti agasati daca ii vei bombarda cu prea multe mesaje promotionale. Este bine sa folosesti in incheierea emailului tau un mesaj similar celui de mai jos:
Acest mesaj va este adresat cu scopul de a va informa si de a va tine la curent cu cele mai noi informatii despre magazinultau.shopmania.biz. Daca doriti sa renuntati la acest serviciu, va rugam sa raspundeti la acest email cu subiectul „Dezabonare”.
Daca ai primit ulterior un mesaj din partea unor clienti care nu doresc sa mai primeasca oferte de preturi sau alte informatii, evita sa ii agasezi cu emailuri, pentru ca exista riscul sa fii chiar dat in judecata.
Semneaza-ti emailurile si nu uita de datele de contact
Este bine ca toate emailurile tale sa se termine cu o semnatura care sa contina fie numele persoanei de contact, fie cel putin numele magazinului tau. Intotdeauna e bine sa adaugi in fiecare dintre emailurile pe care le trimiti catre clientii tai datele de contact ale magazinului.
Acestea trebuie sa contina cel putin numele unei persoane de contact si o adresa de email valida. Adresa furnizata de platforma MerchantPro este cel mai indicat sa fie folosita, intrucat aceasta este cea care apare si pe site-ul magazinului si e bine sa pastrezi o singura adresa in toate comunicarile tale cu clientii. Este foarte util sa incluzi si un numar de telefon de suport, de preferat un numar de telefon fix, deoarece aceasta contribuie la consolidarea reputatiei de magazin online de incredere.
Lasa un comentariu