YouTube – cum sa folosesti acest canal pentru a-ti promova magazinul online
Cele mai multe dintre magazinele online au profiluri pe Facebook, Instagram si TikTok, insa nu si pe YouTube. Daca te-a intimidat vreodata acest canal online sau ai crezut ca nu-ti poate aduce un ROI care sa merite efortul, atunci acest articol iti poate schimba perspectiva.
De ce sa folosesti YouTube in eCommerce?
YouTube nu este foarte utilizat de antreprenorii eCommerce, cu atat mai putin de catre cei din Romania. Paradoxal, acesta este primul motiv pentru care un comerciant online ar trebui sa fie prezent in aceasta platforma, unde cel mai probabil concurenta nu se afla (inca).
Mai apoi, YouTube reprezinta o combinatie intre o retea sociala si un motor de cautare. Asta inseamna ca, atunci cand sunt optimizate corect, videoclipurile tale vor aparea in paginile de rezultate ale unei cautari in Google. Astfel, este mai usor pentru un clip sa prinda o pozitie buna in cautari decat pentru o pagina web.
Iata si cateva cifre care sa te convinga:
- Utilizatorii YouTube petrec pana la sase ore pe zi vizionand clipuri! Nicio alta retea sociala nu reuseste sa retina atentia atat de mult;
- YouTube are aproape 2,5 miliarde de utilizatori care se logheaza lunar, ceea ce o face a doua cea mai populara retea sociala. De fapt, numarul este mai mare, intrucat multi utilizatori vizualizeaza clipuri fara a se loga;
- YouTube este al doilea cel mai vizitat site din lume, dupa Google.
- YouTube Shorts (clipurile scurte) sunt mai vizionate decat clipurile de pe TikTok sau Instagram reels.
Aceste statistici iti suna bine? Atunci hai sa vedem cum poti incepe sa folosesti YouTube pentru eCommerce.
Cum creezi continut pentru YouTube usor?
Cei mai multi dintre antreprenori sunt speriati de YouTube pentru ca isi imagineaza ca ai nevoie de bugete uriase si de idei “nebune” pentru a atrage vizualizari.
In realitate, nu este necesar sa fii la fel de interesant precum cei mai populari vloggeri si sa transmiti reality show-uri pe YouTube. Multi dintre acei producatori de continut sunt „entertaineri”, iar scopurile lor sunt complet diferite de ale antreprenorilor eCommerce.
Asadar, ai cateva optiuni foarte la indemana:
1. Refoloseste continutul de pe alte retele sociale
Creezi deja continut pentru Instagram reels sau TikTok? Atunci de ce sa nu le folosesti si pentru YouTube Shorts?
Asa cum ai vazut in statisticile prezentate mai sus, YouTube Shorts primesc mai multe vizualizari decat decat clipurile scurte de pe Instagram si TikTok. Astfel, cu un efort minim, poti avea acces la un nou canal de promovare.
2. Foloseste AI pentru a genera continut video
Gasesti aici o lista de solutii AI pentru generarea de videoclipuri. Clipurile realizate de inteligenta artificiala nu sunt inca perfecte, dar poti incerca aceste solutii si combina imaginile generate cu imagini reale.
3. Creeaza continut behind-the-scenes
Oamenii sunt curiosi cu privire la persoanele din spatele unei afaceri. Ca atare, poti filma continut impreuna cu echipa ta si il poti posta pe YouTube.
Cu cat acest continut este mai putin editat, cu atat va fi mai valoros, pentru ca iti va umaniza brandul.
4. Creeaza tutoriale video pentru produsele tale
“Cum se foloseste X?” este una dintre cele mai frecvente cautari pe YouTube. Daca vinzi produse al caror mod de utilizare nu este evident, poti incarca videoclipuri despre cele mai bune practici pe YouTube.
Similar, daca vinzi produse alimentare, poti crea retete video, iar daca vinzi haine si accesorii poti crea lookbook-uri video.
5. Ai un blog? Transforma continutul scris in continut video!
Daca ai deja cateva articole pe blogul magazinului tau, iti recomandam sa le transformi in continut video. Poti face asta fie cu ajutorul inteligentei artificiale, fie le poti filma de la zero.
Axeaza-te in special pe articolele de blog care au fost bine primite de audienta ta si/sau care au deja o pozitie buna in motoarele de cautare. Daca sunt bine pozitionate in Google, este foarte probabil ca acelasi lucru sa se intample si pe YouTube.
6. YouTube Ads
Chiar daca nu vrei sa creezi prea mult continut pentru YouTube, te poti bucura de beneficiile acestei platforme folosind reclamele platite.
Ai nevoie de clipuri scurte, care vor rula la inceputul, la mijlocul sau la finalul altor clipuri. Avantajul acestor reclame este ca utilizatorii trebuie sa vizualizeze cel putin cateva secunde inainte de a apasa butonul “skip”.
Daca investesti in reclame pe YouTube, nu uita sa instalezi si sa configurezi Google Analytics 4 in managinul tau MerchantPro pentru a putea evalua eficacitatea lor.
Optimizarea clipurilor YouTube
Pentru a atrage cat mai multe vizualizari pentru clipurile tale, ai nevoie de doua tipuri de optimizare:
- Optimizare de tip SEO, in cadrul careia, la fel ca pentru SEO-ul obisnuit, vei adauga tag-uri relevante, titluri care sa includa cuvinte-cheie relevante si descrieri detaliate. Cel mai important lucru aici este ca elementele de optimizare sa fie in concordanta cu continutul clipului. Nu adauga cuvinte-cheie care nu se regasesc in clip, nu vei reusi decat sa enervezi utilizatorii.
- Optimizarea pentru conversie, in cadrul careia accentul cade pe convingerea utilizatorilor sa dea click pe clip si sa-l vizioneze. Cel mai important element aici il reprezinta thumbnail-ul, adica imaginea statica care ii este afisata utilizatorului inainte de a da play clipului. De asemenea, titlul si descrierea conteaza la randul lor (cheia este sa gasesti combinatii de cuvinte care te ajuta atat din perspectiva SEO, cat si la conversie).
Ai deja un canal de YouTube pentru afacerea ta eCommerce?
Invita-i pe abonatii la newsletter-ul tau si pe urmaritorii de pe alte retele sociale sa te urmareasca si acolo. Cu cat vei avea mai multe vizualizari si mai multi abonati, cu atat clipurile tale vor fi aratate mai multor utilizatori noi. Succes!
Lasa un comentariu