Accesibilitatea, conditie obligatorie pentru majoritatea site-urilor eCommerce: ce este EAA si ce trebuie sa stii
Dupa cum probabil stii, de la 28 iunie 2025 a intrat in vigoare obligativitatea implementarii European Accessibility Act (EAA), directiva europeana menita sa asigure accesul egal la produse si servicii pentru persoanele cu dizabilitati in intreaga Uniune Europeana.
Prevederea creeaza, printre altele, obligativitatea pentru companiile care vand produse si servicii consumatorilor din UE de a se asigura ca website-ul si/sau aplicatia lor mobila sunt conforme cu cerintele de accesibilitate.
La nivelul tarilor membre UE exista o cerere tot mai ridicata pentru produse si servicii accesibile, mai ales in contextul imbatranirii populatiei. De altfel, se estimeaza ca 1 din 6 persoane din Uniunea Europeana (aproximativ 80 de milioane de oameni) au o forma de handicap, 80% dintre aceste dizabilitati nefiind vizibile.
Astfel, actul vine sa acopere o nevoie reala, iar implementarea ei poate aduce avantaje pentru comerciantii online, precum o optimizare SEO si o crestere a numarului de vizitatori.
Ce website-uri sunt vizate de EAA?
Asa cum mentionam anterior, in ceea ce priveste ecosistemul eCommerce sunt obligate sa implementeze prevederile regulamentului European Accessibility Act toate magazinele care:
- Vand produse/servicii direct consumatorilor din UE;
- Au site si/sau aplicatie mobila.
Exista si anumite exceptii de la aplicarea directivei EAA, insa pentru acestea este recomandat sa soliciti consultanta specializata.
Cum implementezi setarile de accesibilitate in magazin?
Daca ai un magazin MerchantPro care intra sub obligativitatea aplicarii prevederilor regulamentului de accesibilitate, este bine sa stii ca am inclus in platforma o serie de setari in acest sens.
Tot ce trebuie sa faci este sa activezi setarea dedicata din pagina Setari generale a panoului de control, iar in shop va deveni disponibil meniul Accesibilitate, cu optiuni precum:
- Dezactivarea animatiilor – pentru utilizatorii cu probleme neurologice/sensibilitate la miscare;
- Inversarea culorilor – pentru persoane cu deficiente de vedere;
- Afisarea ecranului in alb-negru – pentru contrast imbunatatit;
- Sublinierea linkurilor si a titlurilor – pentru identificarea mai usoara a acestora;
- Scaderea sau cresterea contrastului – pentru o mai buna lizibilitate;
- Marirea cursorului, in nuanta deschisa sau inchisa – pentru utilizatorii cu deficiente de motricitate sau vedere.
In cazul in care ai realizat modificari custom este posibil ca butonul de Accesibilitate sa nu se afiseze in magazin, caz in care te rugam sa ne contactezi.
Asadar, in platforma MerchantPro ai tot ce iti trebuie pentru a te asigura ca magazinul tau este conform cu prevederile europene referitoare la accesibilitatea utilizatorilor. Activeaza acum setarile si monitorizeaza rezultatele. Succes!
Lasa un comentariu