Ce sunt si cum functioneaza Responsive Search Ads in Google?

Stiri si tendinte, 21 Apr 2022

Poate ai auzit, poate nu, dar de la 30 iunie 2022 Google retrage complet ad-urile cu text extins din Search Network, in timp ce reclamele adaptabile (Responsive Search Ads) vor deveni instrumentul de baza in campaniile de cautari din platforma. De aceea, daca si tu iti promovezi propriul magazin eCommerce prin reclame in Google Search, este important sa afli din timp care sunt cele mai bune practici pentru utilizarea acestui tip de ad-uri.

Cum functioneaza reclamele adaptabile in Google Search?

Dupa cum probabil stii, Google testeaza constant noi formate de reclame si noi modalitati de livrare a acestora, cu atat mai mult cu cat o analiza din 2021 a companiei a aratat ca 15% din termenii de cautare zilnici reprezinta cautari absolut noi. Asadar, contextul tot mai dinamic justifica pe deplin evidentierea formatului Responsive Search Ads, care, asa cum ii spune si numele, ofera posibilitatea adaptarii continue a reclamelor si care le afiseaza in cautari potentialilor clienti mesaje cu mai mult text, mai relevante si mai utile.

Ecommerce

La crearea acestui tip de reclame adaptabile in Google Search Ads, poti introduce mai multe titluri si descrieri, pe care algoritmul le va testa in diferite combinatii cu scopul de a o gasi pe cea mai performanta. Testarea ia in calcul si cuvintele-cheie folosite in cautari de potentialii tai clienti si incearca sa le ofere rezultatele cele mai apropiate de acestea. In acest mod, nu este necesar sa creezi mai multe campanii pentru a vedea care dintre mesaje functioneaza mai bine, ci este suficient sa lasi algoritmul Google sa lucreze pentru tine.

Sa vedem in continuare si alte avantaje ale reclamelor responsive in reteaua Google.

Top beneficii ale reclamelor responsive pentru eCommerce

Ti s-a intamplat vreodata ca reclama ta sa nu ruleze deoarece nu ai indeplinit standardele Google sau pentru ca nu ai avut un buget per click suficient de mare in licitatiile la care a participat ad-ul respectiv? Cu Responsive Search Ads nu ai aceste probleme. Iata de ce:

  • Pentru ca introduci mai multe optiuni pentru titlu si descriere, ai sanse mai mari ca macar una dintre combinatiile posibile sa corespunda standardelor si sa se califice pentru un cost foarte bun;
  • Concurezi in mai multe licitatii simultan, ceea ce inseamna iarasi mai multe sanse de afisare catre o plaja mai larga de potentiali clienti;
  • Ad-ul tau potriveste mai bine cu intentiile de cautare, ceea ce inseamna nu doar mai multe afisari, ci si sanse mai mari de conversie pentru fiecare produs din magazin pe care vrei sa-l vinzi prin Google Search Ads;
  • Reclamele sunt mai flexibile si se adapteaza automat oricarui ecran de pe orice dispozitiv; reclamele in format de text extins vin cu probleme de afisare pe anumite dispozitive, astfel ca o parte dintre utilizatori nu pot vedea intregul ad, ceea ce il face sa nu fie atat de convingator pe cat ar putea fi;
  • Economisesti timp, deoarece nu mai este necesar sa rulezi o testare A/B, aceasta operatiune fiind executata de Google; datorita numarului mult mai mare de utilizatori, rezultatele sunt mai relevante decat cele ale oricarei testari realizate “in-house”.

Ecommerce

Cum folosesti Google Resposive Search Ads la potential maxim

Pentru inceput, iata elementele de care trebuie sa tii cont in creare unei reclame adaptabile:

  • Poti crea pana la 15 titluri si 4 descrieri pentru fiecare reclama; este important, insa, sa stii ca acestea pot fi afisate in orice ordine si in orice combinatie, ca atare trebuie sa aiba sens atat separat, cat si impreuna sau in orice combinatie;
  • Rating-urile oferite de algoritmul Google pentru puterea reclamelor se mentin; astfel, iti recomandam sa ai cel putin o reclama adaptabila cu ratingul “buna” sau “excelenta” in fiecare grup;
  • Adauga cel putin un keyword in fiecare titlu si asigura-te ca toate titlurile si descrierile au legatura cu cuvintele-cheie pentru care vrei ca reclama ta sa ruleze;
  • Nu uita ca fiecare titlu trebuie sa fie unic, pentru a da mai multe sanse algoritmului sa gaseasca o formula performanta;
  • Daca nu ai inspiratie pentru a crea atat de multe titluri si descrieri pentru fiecare ad, incearca sa prezinti in titlu sau descriere cate un beneficiu al produselor tale sau o problema pe care acestea o rezolva; astfel, vei avea nu doar texte unice, ci si o mai mare sansa la conversii;
  • Schimba CTA-ul fiecarui titlu sau al fiecarei descrieri, pentru a testa mai multe optiuni;
  • Daca ai un text care doresti sa apara in fiecare reclama, adauga-l in pozitiile Titlu 1, Titlu 2 sau Descriere 1;
  • Foloseste toate titlurile si descrierile pe care latforma iti permite sa le adaugi; cu cat sunt mai multe optiuni, cu atat exista mai multe sanse ca algoritmul sa gaseasca o combinatie ultra-performanta, care sa se potriveasca excelent cu cautarile utilizatorilor;
  • Iti poti optimiza campaniile chiar in timp ce le creezi; pe masura ce adaugi reclame noi, titluri si descrieri pentru acestea, platforma Google iti va semnala in timp real detectarea anumitor probleme de performanta sau incalcari ale regulamentului (le poti edita pe loc, pentru a evita respingerea campaniei sau rularea acesteia la o performanta scazuta).

Ecommerce

O recomandare de incheiere

Trebuie sa stii ca algoritmul Google nu foloseste toate titlurile si descrierile pe care le adaugi, chiar daca recomandarea este aceea de a crea cat mai multe. Pentru fiecare reclama, sunt utilizate maximum 3 titluri si doua descrieri, pe care platforma le va afisa in diferite combinatii.

Daca esti la inceput, iti recomandam sa monitorizezi indeaproape performanta reclamelor, cel putin pana cand intelegi exact cum functioneaza Responsive Search Ads din Google. Astfel, vei evita sa platesti pe campanii mai multi bani decat ar fi normal, mai ales daca activezi intr-o zona eCommerce cu o concurenta mai scazuta. Spor!

Confidentialitate
Utilizam cookie-uri pentru a-ti oferi serviciile si pentru a-ti optimiza experienta. Navigand in continuare, iti exprimi acordul cu privire la Politica de Cookies.