ChatGPT si inteligenta artificiala: cum pot influenta industria eCommerce

9 martie 2023

Inteligenta artificiala poate parea un concept nou, insa aceasta este utilizata de ceva timp in eCommerce. Ca dovada, probabil te-ai familiarizat deja cu chatbot-urile, solutiile folosite mai ales in customer service pentru a reduce presiunea asupra operatorilor umani si a oferi clientilor raspunsuri prompte.

Pe de alta parte, lansarea de la finalul anului 2022 a ChatGPT, botul de dialog creat de OpenAI pe baza protocolului neuro-lingvistic GPT-3, promite sa schimbe radical lucrurile in lumea digitala, inclusiv in eCommerce.

Daca te gandesti sa folosesti inteligenta artificiala pentru magazinul tau, tte invitam sa afli mai multe despre ChatGPT si alte solutii similare, dar despre cum pot fi utilizate de industria eCommerce atat in prezent, dar mai ales in viitor.

Ce este si cum functioneaza ChatGPT?

Pe scurt, ChatGPT este un bot gandit si creat de compania OpenAI sa interactioneze cu utilizatorii si sa le raspunda acestora la intrebari intr-o maniera conversationala. In momentul de fata, sistemul este antrenat pe informatii care fusesera disponibile online doar pana in luna septembrie 2021, dar setul de date se mareste de la zi la zi, pe masura ce tot mai multi utilizatori il „hranesc” cu informatii noi.

In momentul lansarii, ChatGPT a fost complet gratuit pentru toti utilizatorii, insa mai apoi a fost introdus si un nivel platit, care ofera acces indiferent de gradul de utilizare al platformei din momentul respectiv. Astfel, este de asteptat ca OpenAI sa implementeze in curand si un nivel pentru utilizare in business.

Daca acest lucru nu se va intampla, pe piata sunt disponibile oricum mai multe alternative similare. Google Bard si Chatul Bing lansat de Microsoft sunt cele mai cunoscute exemple, insa exista si o serie de aplicatii de tip SaaS pentru utilizari specifice: SEO, descrieri de produs, optimizare texte etc.

Cum poti folosi solutiile AI in eCommerce

Inteligenta artificiala este intampinata cu foarte mult entuziasm, inclusiv in eCommerce. Este important totusi sa retii ca multe dintre aceste solutii se afla intr-o faza incipienta, adica au inca nevoie de asistenta umana si de verificarea datelor pe care le ofera.

Desigur, in acest moment, tehnologia AI iti poate fi de mare ajutor daca vrei sa le oferi clientilor tai o experienta mai buna in magazin printr-o comunicare eficienta si rapida sau daca ai nevoie de o solutie pentru a reduce presiunea asupra departamentului tau de support.

Implementeaza propriul chatbot

Poti folosi ChatGPT sau o solutie similara pentru site-ul tau. Mai sus, mentionam ca modelul GPT-3 este antrenat pe informatii disponibile pana in luna septembrie 2021, insa lansarea GPT-4 va aduce un model imbunatatit si mai actual.

In plus, ChatGPT poate fi antrenat cu propriile tale date. Daca ii oferi toate informatiile necesare despre produsele tale, precum si despre politicile magazinului tau (termen de expediere, modalitati de plata si de livrare, conditii de retur etc.), il poti folosi in locul operatorilor umani pentru a oferi informatii prompte vizitatorilor site-ului tau.

Creeaza descrieri de produs mai bune cu ajutorul AI

Stii deja ca descrierile de produs sunt de o importanta majora din perspectiva SEO. Cu toate acestea, poate fi dificil sa creezi sute de descrieri fara a repeta termenii folositi.

Inteligenta artificiala te poate ajuta sa creezi descrieri mai bune, mai lungi si mai detaliate pentru produsele tale. Totul depinde de modul in care ii oferi informatiile de baza si de cum formulezi enunturile pentru ChatGPT. Iti recomandam sa incluzi si cateva cuvinte-cheie pe baza carora sa fie optimizate descrierile.

Atentie, insa: verifica textele scrise de ChatGPT pentru a nu fi plagiate. Mai mult, este posibil ca textele generate de AI sa fie recunoscute de motoarele de cautare, iar site-ul tau penalizat pentru asta. Pentru a evita acest lucru, reformuleaza manual descrierile generate de inteligenta artificiala.

Ofera recomandari de produse personalizate

In viitorul apropiat, inteligenta artificiala va putea oferi recomandari personalizate de produse, in functie de istoricul web al vizitatorilor, de cumparaturile anterioare ale acestora sau in functie de produsele pe care le-au vizualizat pe site-ul tau.

Ecommerce

Insa, pana atunci poti sa afisezi produse recomandate cu doar cateva click-uri in panoul de control al magazinului tau MerchantPro.

Creeaza postari relevante pentru social media

Daca simti ca petreci prea mult timp scriind textele pentru conturile tale de social media sau scenarii pentru clipurile de pe TikTok, ChatGPT te poate ajuta si aici.

Iti recomandam sa folosesti enunturi detaliate pentru a obtine texte sau scenarii in acord cu vocea brandului tau si cu asteptarile urmaritorilor tai.

Spre exemplu, poti adresa o cerere de tipul: „Esti un influencer de beauty (da, poti cere ChatGPT sa impersoneze un expert, un influencer, chiar si o anumita persona publica). Creeaza un scenariu pentru un clip de 20 de secunde pe TikTok, in care sa anunti lansarea unei noi linii anti-aging. Produsele din aceasta linie sunt A, B si C, iar caracteristicile lor sunt X, Y, Z”.

Incearca sa folosesti instructiuni cat mai detaliate pentru a obtine rezultate pe care nu va trebui sa le editezi foarte mult. Mentionarea tonului vocii (cea a unui expert, influencer, brand etc.) este cel mai important pas in obtinerea rezultatului final dorit.

Imbunatateste experienta vizitatorilor in site

Daca am discutat pana acum doar despre utilitatile practice ale ChatGPT si ale tehnologiei AI pentru eCommerce, este important sa stii ca acestea pot fi utilizate si pentru aspecte mai greu de cuantificat, insa esentiale pentru afacerea ta.

Spre exemplu, poti seta ca solutia ta de chat bazata pe inteligenta artificiala sa amuze utilizatorii cu cate o gluma, cand acestia sunt pe site de cateva minute, dar nu au mai interactionat activ cu acesta (nu au mai dat niciun click). De asemenea, le poate prezenta cate o trasatura mai putin cunoscuta a produselor tale.

Astfel de interactiuni mai putin obisnuite ii vor face pe utilizatori sa retina fiecare vizita pe site-ul tau si, implicit, brandul tau. Nu uita ca experienta utilizatorilor nu se refera doar la calitatea produselor si la timpul de livrare, ci si la cat de bine s-au simtit acestia interactionand cu platforma ta.

Inteligenta artificiala in eCommerce: recomandari finale

Unele dintre solutiiile prezentate mai sus sunt mai greu de implementat daca nu ai o echipa dedicata pentru asta. Totodata, este important de mentionat ca AI abia incepe sa se dezvolte la nivel de aplicatii practice.

Ca atare, recomandarea noastra este sa urmaresti evolutia domeniului, pentru a decide cand este cel mai bun moment sa investesti intr-o solutie AI. De asemenea, chiar daca acum pare prea complicat, este important sa tii pasul cu acest domeniu. Succes!

Lasa un comentariu