Te-ai pregatit pentru migrarea la GA4? Tot ce trebuie sa stii inainte de 1 iulie

31 mai 2023

Cel mai probabil utilizezi deja Google Analytics pentru masurarea performantei magazinului tau si a eficientei tacticilor tale de marketing online. De la numarul de vizitatori si paginile vizitate cel mai frecvent pana la sursele de trafic si monitorizarea conversiilor fiecareia dintre acesteia, Google Analytics iti ofera aproape toti indicatorii de care ai nevoie pentru a lua decizii informate.

Incepand cu data de 1 iulie 2023, versiunea curenta de Google Analytics, Universal Analytics (UA3 sau GA3) nu va mai fi disponibila. In schimb, Google Analytics 4 (GA4) va fi singura resursa de acest gen de la Google pe care te vei putea baza in continuare.

Ce este Google Analytics 4?

Google Analytics 4 este o generatia noua a platformei de analiza pe care o cunosti, actualizata cu diferite instrumente necesare fie datorita schimbarilor legislative (restrictiile privind cookie-urile) fie datorita avansului tehnologiei (invatare automata, masurarea comportamentului utilizatorilor si modelarea datelor). Desigur, si interfata se va schimba.

Principala diferenta intre GA3/UA3 si GA4 este modelul de procesare si modelare a datelor. In primul caz, platforma Google folosea un model traditional bazat pe sesiuni (vizite). De cealalta parte, GA4 se bazeaza pe monitorizarea evenimentelor (events), a actiunilor pe care un vizitator le realizeaza in site.

Cu alte cuvinte, noua modalitate de analiza a datelor iti va oferi un mod mai flexibil si mai usor de personalizat pentru a urmari comportamentul utilizatorilor site-urilor web si aplicatiilor mobile. Vei avea acces la informatii mai diverse si mai usor de transformat in insight-uri pentru campaniile viitoare.

Daca nu ai trecut inca la GA4, este important sa o faci cat mai curand! Incepand cu 1 iulie 2023, versiunea veche de Google Analytics (GA3/UA3) nu va mai colecta date si va deveni complet inutila.

Procesul de migrare nu este tocmai facil, insa vine cu foarte multe beneficii. Din nou, este important sa faci aceasta tranzitie inainte de 1 iulie, pentru a avea timp sa configurezi tot ce ai nevoie si sa te obisnuiesti cu noile modalitati de raportare.

Iata in continuare cateva avantaje ale acestei platforme care sa te convinga sa faci migrarea cat mai curand.

Ecommerce

Beneficii Google Analytics 4 (GA4) pentru eCommerce

GA4 vine cu o multime de avantaje pentru orice domeniu, dar si cu cateva specifice pentru eCommerce. Sa incepem cu acestea din urma.

Evenimente (events) eCommerce: Promotii

Anumite evenimente eCommerce sunt predefinite in GA4. Spre exemplu, Promotiile (Promotions) te ajuta sa promovezi anumite parti ale site-ului tau folosind alte pagini.

Daca ai o campanie promotionala activa, poti folosi bannere si pop-ups pe tot site-ul tau, pentru a directiona vizitatorii catre pagina campaniei. In GA4, poti masura usor impactul acestor campanii si identifica bannerele sau mesajele care performeaza cel mai bine. Noua platforma Google iti permite sa analizezi atat clickurile, cat si comenzile finalizate in urma unui click pe un astfel de banner.

Evenimente (events) eCommerce: Retururi

De asemenea, evenimentul predefinit Retururi (Refunds) te ajuta sa controlezi mai bine ce procent din comenzile tale sunt returnate. Astfel, iti poti da seama daca, de exemplu, o anumita campanie a avut un mesaj prea vag, iar cumparatorii au returnat produsele pentru ca se asteptau la altceva.

Poti separa usor retururile partiale de cele complete si poti analiza datele referitoare la acestea impreuna cu alte evenimente setate in GA4.

Triggere de audienta

La fel ca in GA3, poti crea audiente specifice, pe care sa le targetezi mai tarziu prin Google Ads. In GA4 exista o functionalitate noua si interesanta: triggerele de audienta.

Iata cum functioneaza: atunci cand un vizitator este adaugat la o audienta, GA4 poate fi configurat pentru a genera automat un eveniment pe care il poti apoi marca drept conversie. Aceasta functionalitate iti ofera mai multa flexibilitate in crearea de reguli mai complexe pentru evenimente.

Doua exemple:

  • Daca utilizezi deja evenimentul Promotii mentionat mai sus si evenimentul Conversii, poti crea o audienta noua atunci cand ambele au loc in aceeasi sesiune. Mai poti targeta respectivii utilizatori cu campanii similare celei care a dus la conversia initiala;
  • Poti crea un eveniment nou pentru vizitatorii care petrec mai mult de 60 de secunde pe o pagina si care vizualizeaza mai mult de 50% din pagina. Ii poti considera vizitatori interesati si retargeta mai apoi cu ad-uri pentru acelasi produs.

Tracking multi-domeniu simplificat

Folosesti mai multe domenii pentru afacerea ta eCommerce? Atunci probabil stii deja ca in GA3 era foarte complicat sa le urmaresti pe toate in aceeasi instanta de Google Analytics.

In GA4 nu mai ai nevoie de cunostinte de programare pentru a face asta. Tot ce trebuie sa faci este sa listezi toate domeniile care apartin afacerii tale.

Indicatori mai complecsi si mai utili

Daca in GA3, puteai sa monitorizezi numarul de vizualizari ale unei pagini, mai ales daca nu aveai nicio personalizare realizata in contul tau, in GA4 vei putea sa urmaresti mai multi indicatori de performanta relevanti in mod automat, fara sa pierzi timpul configurandu-i manual:

  • Scroll la peste 90% din inaltimea paginii – iti va spune care dintre vizitatori au fost interesati de produs pentru a-i putea targeta cu ad-uri mai tarziu;
  • Interactiuni cu clipuri YouTube inserate in site-ul tau – important in cazul in care creezi tururi video sau testimoniale video pentru produsele tale;
  • Cautari in site – afla exact de ce anume sunt interesati vizitatorii tai.

Predictibilitate

Aceasta este una dintre functionalitatile de care te vei bucura cel mai mult, mai ales daca esti la inceput si iti e greu sa estimezi numarul de comenzi si venitul la care sa te astepti in viitor. Cu ajutorul machine learning, GA4 poate face asta pentru tine.

Ai nevoie de un trafic decent si de un istoric de comenzi solid inainte de a implementa aceasta functionalitate. Odata ce le ai, GA4 va putea estima:

  • Numarul de cumparatori pe urmatoarele 7 zile;
  • Numarul de cumparatori aflati la prima comanda in urmatoarele 7 zile;
  • Care vor fi utilizatorii care vor plasa cele mai mari comenzi in urmatoarele 28 de zile.

Acestea sunt predictii, deci este important sa nu te bazezi pe faptul ca se vor adeveri in totalitate. Insa, este recomandat sa creezi audientele necesare pentru acestea, deoarece reprezinta un bun instrument planificare si analiza.

Asadar, te-ai pregatit sa treci la Google Analytics 4? Gaseste in sectiunea noastra de Help un ghid complet pentru migrarea la GA4 si conteaza pe colegii nostri din Centrul de Asistenta Clienti, care sunt gata sa te ajute cu informatii suplimentare.

Lasa un comentariu