Threads: cum sa faci eCommerce marketing pe cea mai noua platforma Meta
Incepand din decembrie 2023, platforma Threads este disponibila si pentru utilizatorii din Uniunea Europeana. Desi a fost lansata in SUA inca din iulie 2023, intrarea retelei in spatiul UE a fost intarziata cu cateva luni din cauza unor probleme legate de protectia datelor.
Vestea buna este insa ca reteaua este disponibila, astfel ca ai oportunitatea alegi Threads pentru promovarea magazinului online.
Asa ca te invitam sa descoperi in continuare cum poti folosi aceasta noua retea de socializare.
Ce este Threads?
Threads este cea mai noua platforma social media a Meta, creata ca un raspuns la X (fostul Twitter). Platforma se bazeaza in special pe postari text (numite threads), care pot avea maximum 500 de caractere.
Cu toate acestea, poti adauga si imagini si clipuri video. La fel ca pe Instagram, urmaritorii pot comenta sau reactiona la postarile tale.
Momentan, nu exista posibilitatea de a trimite mesaje private sau de a crea reclame platite pe Threads. Ca atare, totul este organic.
Cum iti creezi un cont?
Pentru a crea un cont pe Threads, ai nevoie de un cont activ pe Instagram. Tot ce trebuie sa faci este sa dai permisiunea ca Instagram sa creeze un cont pe Threads pentru tine.
Descarca aplicatia din Apple Store sau Google Play, permite crearea unui nou cont via Instagram si gata: poti incepe sa folosesti Threads!
Este important de mentionat ca numele si fotografia de profil vor fi preluate de pe Instagram, la fel ca toate informatiile din profil, pe care insa le poti edita ulterior.
De ce sa faci eCommerce marketing pe Threads?
Fiecare platforma noua vine cu alte cerinte, iar asta poate reprezenta o provocare din punct de vedere al timpului disponibil. Totusi, pe Threads lucrurile sunt mai usoare decat in general.
- Ai o audienta gata formata – deoarece conturile de Instagram si Threads sunt legate, atunci cand il creezi pe cel din urma, toti urmaritorii tai de pe Instagram vor fi importati in Threads, daca acestia au si un cont pe noua retea, desigur. Ca atare, nu pornesti de la zero si ai la dispozitie inca un canal prin care poti ajunge la urmaritorii tai.
- Incepe cat mai devreme, inainte ca Threads sa se aglomereze – stii deja cat e de greu sa construiesti o audienta in mod organic pe platforme ca Facebook sau Instagram. Toata lumea este deja acolo, iar reach-ul organic este la pamant. Pentru ca Threads e o platforma noua, reach-ul organic inca functioneaza. In plus, nu toata lumea are cont inca, asa ca asta poate fi sansa ta sa-ti creezi un profil puternic inca de la inceput.
- Poti folosi aceleasi materiale ca pe alte platforme – de exemplu, poti posta acelasi continut ca si pe Instagram. Cu un singur click, postarile tale de pe Instagram pot ajunge pe Threads si viceversa. Investitia de timp este minima, iar platforma este inca la inceput, asa ca nu ai multe de invatat dintr-o data. Mai mult, toata lumea inca invata cum sa foloseasca noua retea, asa ca este perfect scuzabil sa ai o prezenta “imperfecta”.
Cum sa-ti promovezi magazinul online pe Threads
In primul rand, retine ca Threads este o platforma construita mai degraba pentru format text, nu vizual. Asta nu inseamna ca nu poti adauga fotografii, GIF-uri sau clipuri video, ci doar ca va trebui sa te axezi in primul rand pe texte bune.
- Copy-ul e cel mai important – gandeste-te la caption-urile pe care le folosesti pe Instagram, Facebook sau in reclamele platite. Pe alte platforme, acestea nu sunt atat de vizibile, insa pe Threads da. Ca atare, investeste mai mult timp in crearea de texte cu care sa rezoneze audienta ta.
- Posteaza thread-uri informative – dincolo de postarile create pentru a vinde anumite produse, foloseste reteaua si pentru postari educationale: cum pot folosi produsele tale la potentialul lor maxim, vorbeste despre utilizari inovatoare sau scrie despre cauzele sociale pe care le sustii. Aceste subiecte au de altfel cel mai bun reach si cea mai mare rata de engagement.
- Optimizeaza postarile pentru engagement – pune intrebari si invita-i pe urmaritorii tai sa raspunda la acestea in comentarii. Pot fi lucruri simple, de genul “Cum petreci Valentine’s Day anul acesta?” sau ii poti invita sa vorbeasca despre cum folosesc produsele tale. Scopul principal este sa-ti cresti cat mai rapid audienta pe aceasta noua platforma, iar engagementul ajuta!
- Creeaza primele giveaway-uri – cum nu poti inca rula reclame platite pe Threads, cel mai bun mod de a-ti creste audienta sunt concursurile si giveaway-urile. Le poti organiza doar pe aceasta retea sau pe mai multe platforme simultan. Daca scopul tau este cresterea audientei pe Threads, iti recomandam sa organizezi giveaway-uri doar acolo si sa folosesti celelalte platforme pentru a-ti trimite urmaritorii catre noua retea Meta.
- Ofera reduceri exclusive pentru comunitatea ta – aceasta tactica te va ajuta sa-ti cresti si vanzarile si audienta de pe Threads in acelasi timp. Principiul este simplu: creeaza cupoane de reducere si promoveaza-le exclusiv pe aceasta retea. Invita-ti urmaritorii sa le gaseasca, iar pe cei care sunt deja acolo sa foloseasca functia “Share” pentru ca reducerile tale sa ajunga la cat mai multi potentiali clienti.
Esti gata sa-ti extinzi strategia de promovare?
Daca nu ai inca un cont pe aceasta platforma, este momentul sa il creezi. Pentru a grabi cresterea, poti folosi una dintre ultimele doua tactici de mai sus (un giveaway sau reduceri consistente) pentru a strange rapid urmaritorii.
Mai apoi, tot ce ai de facut este sa sustii activitatea la fel cum o faci pe celelalte platforme social media.
Urmareste-ne blogul in continuare pentru mai multe idei despre cum poti folosi Threads in eCommerce marketing.
Lasa un comentariu