Black Friday 2024 – Cum sa valorifici functionalitatile MerchantPro pentru a-ti creste conversiile
Black Friday 2024 se apropie cu pasi repezi, iar pregatirile intra deja pe ultima turnanta. Ca de obicei, conceperea strategiei pentru cel mai important eveniment de shopping al fiecarui an incepe cu multa vreme inainte, asa ca ultima luna este rezervata in special reglajelor fine.
In acest articol ne vom asigura ca ai trecut in revista si ca utilizezi la adevaratul lor potential toate functionalitatile MerchantPro care te pot ajuta sa iti cresti conversiile atat de Black Friday, programat in acest an pe data de 8 noiembrie, cat si cu ocazia celorlalte evenimente de shopping importante.
1. Creeaza un landing page dedicat
Un landing page dedicat este ideal pentru a prezenta clar promotiile de Black Friday si pentru a facilita interactiunea vizitatorilor cu produsele. Platforma MerchantPro permite crearea rapida a unei pagini noi, fie prin script HTML, fie folosind widget-uri predefinite.
De asemenea, poti seta un redirect temporar de la homepage-ul magazinului catre landing page-ul Black Friday, astfel incat vizitatorii sa fie directionati automat catre acesta la accesarea website-ului.
Implementeaza rapid:
2. Organizeaza eficient produsele
Organizarea catalogului de produse este esentiala, de aceea toate produsele pentru care creezi oferte vor fi alocate automat in categoria Promotii de pe homepage-ul magazinului. De asemenea, poti selecta manual produsele pe care vrei sa le evidentiezi in homepage sau landing page sau poti grupa intr-o categorie dinamica produse din mai multe categorii pe baza unor criterii precum brand, intervale de pret, atribute, clasificarea ABC a produselor etc.
Totodata, te poti ghida dupa clasificarea ABC pentru a identifica produsele care prezinta cel mai mare, respectiv cel mai scazut interes pentru cumparatorii magazinului.
Implementeaza rapid:
- Crearea unei categorii dinamice doar cu produse la promotie/reducere
- Ordonarea manuala a produselor din categorii si subcategorii
- Ce este si cum ajuta functia de clasificare ABC a produselor
3. Creste performanta functiei de Search
O functie de cautare optimizata ii poate ajuta pe vizitatorii magazinului sa gaseasca mai rapid produsele dorite sau produse similare. Astfel, poti regla gradul de precizie a rezultatelor afisate la cautarile din magazin, dar in acelasi timp poti seta sa afisezi rezultate relevante chiar si cand utilizatorii tasteaza gresit numele produselor. Totodata, poti sa prioritizezi afisarea anumitor rezultate relevante in Search.
Asadar, optiunile sunt multiple, iar satisfactia clientilor va creste pe masura ce le vei utiliza pentru a rafina functia de cautare din magazinul tau.
Implementeaza rapid:
4. Prezinta ofertele prin bannere creative
Un element esential pentru landing page-uri il reprezinta bannerele. Platforma MerchantPro permite adaugarea de bannere Grid, Slider sau Video, acesta din urma fiind un format mai atractiv si de impact.
Poti afisa bannere temporare pe homepage, directionand catre pagina de campanie. Bannerele se vor dezactiva automat la expirarea perioadei de valabilitate pe care o setezi.
Implementeaza rapid:
- Adaugarea de bannere Grid
- Adaugarea de bannere Slider
- Adaugarea de bannere Video
- Adaugarea unui link in banner
5. Automatizeaza recomandarile de produse
Integrarea cu solutii de automatizare a recomandarilor de produse, precum Aqurate, ajuta la afisarea in diverse pagini ale magazinului a ofertelor relevante, bazate pe comportamentul si preferintele vizitatorilor.
In acest mod, le oferi utilizatorilor o experienta personalizata in magazin, cresti vizibilitatea produselor recomandate si iti maximizezi rata de conversie, obtinand totodata cresteri in valoarea medie a comenzilor.
Integreaza rapid:
6. Concentreaza-te pe clientii fideli
Desi clientii noi sunt importanti, concentrarea pe cei existenti, ale caror preferinte le cunosti, poate aduce rezultate mai bune.
Platforma MerchantPro iti permite sa creezi grupuri dinamice de clienti pe baza criteriilor setate si sa aplici reguli de discount personalizate valabile pentru membrii respectivelor grupuri.
Implementeaza rapid:
7. Recompenseaza loialitatea
Black Friday este momentul ideal in care clientii fideli sa isi utilizeze punctele acumulate in Wallet. Folosind concomitent aplicatiile Puncte de loialitate si Wallet, poti crea un sistem prin care acestia sa primeasca credite pentru diverse actiuni, precum plasarea de comentarii pentru produsele achizitionate sau la intrunirea conditiilor unei reguli de Bonus cashback.
Implementeaza rapid:
8. Foloseste email si SMS marketing
Integreaza magazinul cu TheMarketer pentru automatizarea campaniilor de email si SMS cu scop comercial.
Totodata, daca vrei sa utilizezi o solutie SMS pentru a trimite automat catre clientii tai diverse notificari tranzactionale, in magazin ai la dispozitie aplicatii precum SMS Pro.
Implementeaza rapid:
9. Plata flexibila, achizitii mai simple
Integrarea Apple Pay si Google Pay este esentiala pentru clienții care prefera metode ultra-rapide de plata. Platforma MerchantPro iti ofera aceasta posibilitate prin Stripe si PayU.
De asemenea, nu uita nici de metodele de plata de tip BNPL (Buy Now Pay Later), precum PayPo, tbi bank, Leanpay sau Mokka. Perspectiva platilor esalonate le va oferi vizitatorilor magazinului tau un motiv in plus sa profite de ofertele de Black Friday.
Implementeaza rapid:
- Plata prin Apple Pay via Stripe
- Plata prin Apple Pay via PayU
- Plata prin PayPo
- Plata prin Leanpay
- Plata prin tbi bank
- Plata prin Mokka
10. Ofera flexibilitate la livrare
Pentru livrari rapide, poti segmenta clientii pe zone geografice si sa aloci metode de livrare specifice. De asemenea, pentru clientii care cauta mai multe flexibilitate, poti pune la dispozitie livrarea in lockere, mai ales ca platforma MerchantPro este integrata cu solutii de curierat care ofera astfel de servicii, precum Sameday, Fan Courier, GLS si DPD.
Implementeaza rapid:
11. Ofera garantii pentru produse
Oferirea de garantii creste increderea clienților. Aplicatia Garantii produse iti permite generarea automata de garantii, pe care clientii le pot descarca din contul lor de client din magazin.
Implementeaza rapid:
12. Asigura un proces de retur simplificat
Seteaza un proces de retur eficient cu ajutorul aplicatiei Formular Retur, prin care poti automatiza operatiuni precum aprobarea cererilor de retur si adaugarea comenzilor de retur, dar si trimiterea notificarilor catre clienti.
Totodata, daca folosesti gestiuni multiple in magazin, poti controla si depozitele in care vor fi trimise produsele returnate, pentru o mai buna gestionare a stocurilor.
Implementeaza rapid:
13. Creste siguranta si viteza de incarcare a website-ului
Achizitionarea unui IP dedicat poate veni cu o serie de avantaje pentru website-ul tau. Spre exemplu, poate contribui la cresterea gradului de securitate a site-ului, dar si la performantele de incarcare ale acestuia.
Totodata, expertii considera ca site-urile cu adrese IP dedicate pot obtine rezultate mai bune in clasarea in rezultatele motoarelor de cautare decat cele aflate pe IP-uri partajate.
Implementeaza rapid:
14. Analizeaza datele inainte de a actiona
Utilizarea MerchantPro Analytics si integrarea cu Google Analytics 4 iti pot oferi informatii esentiale pe care le poti folosi in perspectiva Black Friday dar si ulterior, datele obtinute permitandu-ti sa optimizezi in acelasi timp viitoarele campanii.
Spre exemplu, MerchantPro Analytics iti ofera acces la rapoarte complete despre traficul din magazin, conversii, catalog, vanzari, clienti si stocuri. Totodata, in pagina Analiza trafic regasesti statistici despre evolutia vizitelor din site, precum si sursele de trafic ale magazinului sau dispozitivele de pe care este accesat acesta.
Integreaza rapid:
15. Analizeaza feedback-ul post-campanie
Exista comert si dupa Black Friday, asa ca profita de “febra” provocata de cel important eveniment de shopping al anului pentru a afla parerile clientilor despre magazinul si produsele tale.
Poti utiliza aplicatia Feedback clienti pentru a trimite in mod automat solicitari de plasare feedback catre clientii magazinului si, de asemenea, daca utilizezi in site modulul Review produse, ii poti invita in cadrul acelorasi email-uri automate sa lase o recenzie pentru produsul achizitionat.
Poti colecta aceste opinii si sa le afisezi ulterior atat in paginile de produs, cat si sa le adaugi in pagina Marturii clienti, pe care o poti afisa in zona de footer sau in meniul de categorii al magazinului.
Folosind aceste functii, obtii nu doar informatii relevante despre prestatia generala a magazinului, ci vei avea si o idee mai clara asupra lucrurilor care functioneaza, dar mai ales despre ce anume trebuie imbunatatit in vederea campaniilor viitoare.
Implementeaza rapid:
Lasa un comentariu