Back to School si Black Friday 2021: transforma strategia de livrare a comenzilor intr-un diferentiator competitiv

3 septembrie 2021

Toamna este traditional o perioada aglomerata pentru retaileri. Campaniile Back to School si campaniile de Black Friday reprezinta bune oportunitati pentru afacerile care vor sa atraga clienti noi, insa diferentiatorii competitivi sunt din ce in ce mai greu de gasit.

Citeste mai departe ca sa afli cum te poate ajuta managementul livrarilor sa te diferentiezi de competitie. Desi aceasta strategie poate parea complicata la o prima vedere, te asiguram ca o vei putea implementa rapid, daca urmaresti cu atentie pasii recomandati.

Asadar, sa incepem!

1. Ofera la checkout optiunea “Ridicare personala” si acces la peste 5.000 de puncte de livrare

Iti prezentam in imaginea de mai jos check-out-ul Elefant.ro, care ofera optiunea de livrare personala. Trendurile anilor trecuti au confirmat ca ridicarea personala a coletelor devine una din cele mai populare optiuni la check-out.

Ecommerce

Marile magazine online din Romania, precum Flanco, Decathlon, Carturesti, FashionDays, eMAG, Elefant, Libris etc, efectueaza in timpul anului mai mult de 15% dintre livrari catre puncte fixe (lockers sau puncte de lucru), iar in sezonul de cumparaturi de toamna acest procent creste semnificativ.

Companiile de curierat gestioneaza un numar mare de comenzi in perioada de final a anului, ceea ce creste riscul de intarziere a livrarilor. Din acest motiv, optiunea de livrare cu ridicare personala este avantajoasa pentru toate partile implicate:

  • Retailer: costuri de livrare mai mici (livrarea la locker are un cost mai mic fata de livrarea la domiciliu), mai putine reclamatii, o rata de retur scazuta,
  • Client: siguranta, confort si flexibilitate. Comanda ajunge rapid in punctul de livrare preferat fara sa necesite interactiunea clientului cu alte persoane;
  • Curier: creste eficienta livrarilor la timp, sporeste abilitatea de a gestiona mai multe colete simultan.

Implementarea punctelor fixe de livrare este mai facila si din punct de vedere tehnic, avand in vedere ca platforme SaaS pentru eCommerce precum MerchantPro ofera deja integrari directe in acest sens.

De asemenea, platformele de management al livrarilor, cum este Innoship, iti permit sa implementezi si sa gestionezi usor toate optiunile de livrare pe care le ofera curierii locali si internationali.

Ecommerce

Cei mai populari furnizori pentru punctele de livrare fixe sunt:

Puncte de lucru

  • FanCourier – mai mult de 1.500 de puncte distribuite in reteaua de benzinarii PETROM si OMV sau in cea de magazine PayPoint;
  • Posta Romana – 632 de puncte de lucru;
  • Cargus – 70 de puncte de lucru.

Lockere

  • SameDay – peste 1.500 lockere EasyBox distribuite la nivel national; reteaua anunta ca va avea peste 2.000 de astfel de puncte pana in 2023;
  • FanCourier, DPD si GLS – detin fiecare mai mult de 50 de puncte de livrare fixe si isi extind reteaua.

Daca vrei sa vinzi international si sa accesezi piata din Bulgaria, e bine sa stii ca si acolo sunt foarte populare punctele fixe de livrare. Compania de curierat ECONT are peste 900 de puncte fixe in tara vecina. Livrarea la puncte fixe in Bulgaria te poate ajuta sa eviti o rata mare de produse returnate.

2. Gaseste un mix optim de curieri pentru livrarile la domiciliu

Indiferent daca astazi folosesti unul sau mai multi curieri, iti recomandam sa iti creezi o noua strategie de livrare la domiciliu pentru perioada de final de an. Atunci cand cresti gradul de satisfactie al clientilor si oferi o experienta pozitiva de livrare, iti reduci rata de retururi si imbunatatesti experienta de livrare a clientului.

Tu si afacerea ta sunteti unici, asa ca nu poti alege o strategie pe care o foloseste deja altcineva. Evalueaza modul in care aloci comenzile catre curieri si identifica potentialele imbunatatiri in functie de produsele tale, clientii tai si curierii pe care ii folosesti. Asta te va ajuta sa-ti creezi o strategie de livrare a comenzilor eficienta.

Ecommerce

Spre exemplu, platforma Innoship te sustine si te ajuta sa oferi o experienta mai buna clientilor in timp ce iti tii costurile sub control. Astfel, a fost lansat Innoship Free Analytics, un serviciu de analiza gratuit care te ajuta sa afli cum poti imbunatati performanta livrarilor.

Cu Free Analytics evaluezi performanta de livrare a 4 mari firme de curierat din Romania – FAN Courier, Sameday, Cargus, DPD – intr-o singura platforma, folosind indicatori relevanti pentru afacerea ta: livrare la timp, durata medie de ramburs numerar, rata de retur pe curier si multi altii.

Pe scurt, Innoship Free Analytics este un instrument avansat de analiza a livrarilor. Este foarte simplu de folosit si complet automatizat, iar tu primesti evaluarea performantei curierilor tai in doar 24 de ore dupa ce completezi primii 2 pasi:

Asta este tot. In doar 24 de ore, contul tau va fi populat cu detaliile livrarilor pe care le-ai efectuat in ultimele 3 zile. Datele tale se actualizeaza apoi automat in fiecare zi. Vei putea vizualiza si evalua performanta livrarilor tale direct pe harta Innoship. La 30 de zile dupa ce accesezi platforma, vei fi contactat de un consultant care te va ajuta sa imbunatatiti procesul de livrare. In acest fel, vei transforma experienta de cumparare a clientilor tai intr-un avantaj competitiv.

Cum poti optimiza livrarile

Iata niste exemple care te pot ajuta sa-ti optimizezi livrarile in functie de specificul afacerii tale:

1. Foloseste curieri zonali

Daca ai depozitul in Bucuresti sau Cluj, poti sa folosesti un curier dedicat pe aceste zone. Asta iti poate aduce imbunatati calitatea livrarilor si reduce costurile:

  • Bucuresti: TeamCourier, BookCourier, Sinapseria etc;
  • Cluj: Transilvania Post, Sinapseria etc.

2. Foloseste curieri specializati pentru produse voluminoase

Daca ai produse voluminoase in portofoliu, atunci iti recomandam un curier specializat in livrarea si manipularea lor, cum ar fi:

  • Gebrüder Weiss – cea mai experimentata companie de logistica si din Austria, care acum este prezenta si in Romania;
  • SMP Courier – o companie separata din Somproduct.ro, un comerciant home&deco;
  • Pallex – una din cele mai mari companii care se specializeaza in livrarea de marfuri paletizate.

3. Optiuni mai putin utilizate, dar perfecte pentru vanzari internationale

Planifici sa faci vanzari online intenationale sau deja ai intrat in acest segment? Atunci expertii Innoship te pot sfatui despre preferintele consumatorilor din tarile de interes. in plus, echipa noastra iti poate spune cum performeaza diversi curieri din aceste tari si iti va povesti despre experientele pe care le-au avut alte companii nationale atunci cand au accesat noua piata.

De asemenea, in portofoliul de curieri Innoship exista doua cunoscute companii de livrari internationale renumite (DPD si GLS) si cel putin 5 extra-optiuni care te pot ajuta sa livrezi colete la nivel international.

Ecommerce

In concluzie, optiunile de expediere oferite consumatorului reprezinta unul dintre marii diferentiatori pentru comerciantii online.

Oferirea unei experiente de livrare pozitiva transforma interactiunea clientului cu brandul intr-una una memorabila, crescand sansele clientului de a te recomanda sau de a reveni pentru o noua achizitie. Din acest motiv, te incurajam sa iti transformi noua strategie de livrare a comenzilor intr-un diferentiator competitiv.

Fiecare etapa a afacerii tale si fiecare sezon de vanzari necesita actiuni si strategii diferite. Daca managementul livrarilor nu a fost o prioritate pentru tine pana acum, probabil a venit momentul sa schimbi putin lucrurile si sa te remarci fata de competitie cu un management al livrarilor eficient.

Incearca gratuit Innoship Free Analytics, iar daca ai nevoie de ghidaj suplimentar referitor la integrarea aplicatiei Innoship in cadrul magazinului tau MerchantPro, scrie-ne oricand la Centrul de Asistenta Clienti.

Lasa un comentariu