Creste-ti afacerea eCommerce cu ajutorul TikTok

28 februarie 2023

Conform estimarilor specialistilor, pana la finalul anului 2023 TikTok va avea peste 830 de milioane de utilizatori, ceea ce o va plasa in Top 5 retele de socializare. Cresterea de 200% a retelei in timpul pandemiei nu a fost un accident, aceasta continuand sa atraga tot mai multi utilizatori.

Mai mult, TikTok este in prezent un canal de vanzare extrem de important pentru eCommerce. Asadar, daca inca nu ai o prezenta pe aceasta retea, afla in continuare de ce ar trebui sa o iei in calcul.

Motive pentru a incepe sa vinzi pe TikTok

Numarul in crestere de utilizatori reprezinta deja un semnal puternic pentru antreprenorii eCommerce, dar poate nu suficient. Hai sa vedem alte cateva:

1. Comertul social este in crestere exploziva

Comertul social sau vanzarea direct prin intermediul retelelor sociale va depasi in premiera un trilion de dolari in 2023! Cu adevarat impresionant, nu-i asa?

Pana in anul 2026, valoarea se va tripla, iar TikTok este unul dintre canalele care vor juca unul dintre rolurile principale in materie de social selling. De altfel, exista de ceva vreme si un hashtag extrem de popular, #TikTokMadeMeBuyIt (ā€žTikTok m-a facut sa cumpar astaā€), care graieste de la sine despre cat de multe oportunitati exista in aceasta retea.

2. TikTok nu e doar pentru copii si adolescenti

De fapt, tot mai multi Milenialli si membri ai GenZ parasesc Instagram si Facebook pentru TikTok, statisticile indicand faptul ca peste 20% dintre utilizatori au varste cuprinse intre 40 si 49 de ani. Asadar, oricare ar fi segmentul caruia se adreseaza magazinul tau, il vei gasi pe TikTok.

Ecommerce

3. Este momentul potrivit sa-ti creezi un profil pe TikTok

Cum numarul utilizatorilor maturi și cu putere de cumparare este in crestere, este important sa-ti creezi o prezenta pe TikTok inainte ca reteaua sa fie acaparata de concurenta.

Pana atunci, vei avea timp sa testezi mai multe strategii si tipuri de continut. In plus, platforma MerchantPro este preintegrata cu pixelul TikTok, astfel ca il vei putea instala usor in magazin pentru a verifica eficacitatea fiecarei campanii pe care o derulezi.

Cum sa folosesti TikTok pentru a-ti creste vanzarile

Daca te-am convins sa creezi un profil de TikTok pentru afacerea ta eCommerce, hai sa aflam cum iti poti creste vanzarile prin intermediul acestei retele:

1. Creeaza continut special pentru TikTok

Spre deosebire de alte retele sociale, TikTok are propria personalitate. Asta inseamna ca nu poti refolosi postarile create pentru Facebook sau Instagram.

Astfel, pentru a crea continut special dedicat urmaritorilor tai de pe TikTok:

  • Exploreaza lucrurile care fac brandul tau unic;
  • Indrazneste sa-ti dezvalui propria personalitate, pe langa cea a brandului tau;
  • Aminteste-ti ca utilizatorii TikTok se afla pe retea in primul rand pentru distractie (poti posta si continut educational sau informativ, insa retine ca acesta trebuie sa fie in primul rand amuzant).

2. Foloseste instrumentele TikTok pentru a creste engagement-ul

Pentru eCommerce, una dintre cele mai utile optiuni de pe TikTok este cea de Q&A, care le permite urmaritorilor tai sa iti adreseze intrebari in mod direct, fie in sectiunea de comentarii, fie in timpul unui live.

Invita-i pe utilizatori sa foloseasca aceasta functie – intrebarile lor te vor ajuta sa intelegi mai bine ce nedumeriri au referitor la produsele tale si care sunt lucrurile care ii impiedica sa le cumpere.

Alte doua functionalitati care te vor ajuta sa-ti cresti comunitatea sunt Stitch si Duet. Cu Stitch, poti adauga clipul unui alt utilizator in al tau, in timp ce Duet permite redarea simultana a clipului tau si al unui alt utilizator, pe cate o jumatate de ecran.

Poti utiliza ambele functii pentru a te alatura unor trenduri si pentru a-ti creste vizibilitatea. Recomandarea este sa iti inviti urmaritorii sa le foloseasca pentru a spori vizibilitatea fiecarui clip si sansele ca acesta sa se viralizeze.

3. Colaboreaza cu influenceri

Precum pe orice alta platforma de socializare, pe TikTok sunt prezenti numerosi influenceri care iti pot ajuta magazinul sa castige mai multa vizibilitate si care pot vinde produsele tale direct catre urmaritorii lor. Exista, insa, un avantaj major: este mai usor sa gasesti influencerii de care ai nevoie pe TikTok decat pe alte platforme.

Poti folosi Creator Marketplace pentru a-i identifica pe cei care au o audienta similara cu a ta sau care activeaza in acelasi domeniu.

Ecommerce

4. Investeste in reclame platite pentru a-ti creste audienta mai rapid

Ai un buget dedicat pentru social media? Atunci iti recomandam sa folosesti o parte din acesta pentru TikTok, mai ales daca profilul tau este de-abia la inceput.

Poti alege dintre urmatoarele formate de reclame:

  • Top View: reclama ta va fi primul lucru pe care il vad utilizatorii atunci cand deschid aplicatia;
  • Reclame in feed: reclama ta apare direct in feed-ul utilizatorilor, pe pagina For You;
  • Spark Ads: iti promovezi continutul din feed (similar optiunii Boost Post de pe Facebook);
  • Branded effects: creeaza efecte speciale cu branding-ul tau (utilizatorii pot folosi stickere, jocuri, efecte speciale sau filtre create de tine).

5. Adauga linkuri catre produsele tale in clipuri si in sectiunea bio

Chiar daca TikTok este reteaua distractiei, aminteste-ti ca prezenta ta pe aceasta are ca principal scop cresterea vanzarilor, asa ca foloseste-te de fiecare oportunitate pe care o ai pentru a-ti promova afacerea si produsele pe care le comercializezi.

Link-ul din sectiunea bio este zona cea mai vizibila, asa ca iti recomandam sa modifici link-ul de fiecare data cand lansezi o campanie noua sau ai un produs pe care vrei sa-l aduci in focus.

Daca in clipurile tale sunt prezente produse, adauga link-uri catre acestea si ajuta-i pe utilizatori sa le descopere mai usor. De asemenea, nu uita de CTA: invita-ti urmaritorii sa viziteze site-ul ori sa cumpere direct de pe TikTok.

6. Lanseaza produsele noi in live-uri pe TikTok

Live-ul este tipul de continut care ajunge la cei mai multi utilizatori datorita algoritmului TikTok, care trimite o notificare push catre toti urmaritorii atunci cand incepi o transmisiune in direct. Totodata, lansarile live ofera si un alt atu major: ii determina pe utilizatori sa cumpere rapid, pentru a fi primii care detin un produs nou-lansat – FOMO (Fear Of Missing Out) fiind baza acestui tip de comportament.

Pe TikTok, trendurile apar si dispar foarte repede, asa ca majoritatea utilizatorilor isi propun sa intre cat mai repede in posesia produselor cu potential de viralizare.

Te-am convins sa incepi sa vinzi prin intermediul TikTok? Daca da, instaleaza acum aplicația TikTok in magazinul tau MerchantPro si incepe sa testezi diverse campanii pentru a-ti promova magazinul si a-ti creste vanzarile. Iar daca ai nevoie de ajutor, iti recomandam topicul dedicat despre generarea și configurarea pixelului TikTok sau te așteptam sa ne contactezi la Centrul de Asistenta Clienti pentru informatii suplimentare.

Lasa un comentariu