Cum creezi bannere care sa te ajute sa vinzi mai mult – Identitatea vizuala a magazinului (II)

2 septembrie 2022

Fie ca le folosesti pentru reclame pe alte site-uri sau pentru propriul site, bannerele reprezinta un element esential in eCommerce, deoarece te pot ajuta sa transmiti mesaje clare si eficiente prin care sa iti cresti vanzarile.

Ca in cazul oricarei tactici de marketing, insa, banner-ele sunt eficiente doar daca sunt create corect si aliniate scopurilor tale de marketing. Iar asta inseamna mai mult decat alegerea fonturilor potrivite si a unei fotografii clare.

Asadar, hai sa aflam de unde trebuie sa incepi pentru a crea bannere care sa te ajute sa vinzi mai mult.

Lucruri de care sa tii cont pentru a crea bannere eficiente

Inainte de a lucra la designul propriu-zis, iti recomandam sa iei in calcul urmatoarele aspecte:

1. Ce isi doreste audienta ta?

Aceasta recomandare este esentiala inaintea oricarei campanii si a oricarui design. Daca acestea nu sunt aliniate cu nevoile si preferintele audientei tale, nu vor fi eficiente.

In cazul bannerelor este important sa te intorci la lucrurile de baza. Uita-te inca o data peste profilul demografic, care te va ajuta sa alegi culorile si mesajul pentru banner.

Spre exemplu, daca audienta ta este formata in special din femei de 30-50 de ani aflate mereu in cautarea unor oferte de nerefuzat, banner-ul tau va trebui sa arate clar discount-urile. Pe de alta parte, daca audienta este formata din femei de aceeasi varsta, insa care prefera produse de lux, afisarea pretului sau a discount-ului pe banner nu este recomandata.

2. Ce promoveaza bannerul?

De multe ori, avem tendinta de a inghesui mai multe mesaje pe un singur banner, insa acest lucru face banner-ul mult mai putin eficient. Spatiul este limitat, la fel si atentia vizitatorilor tai.

Ca atare, regula este simpla: un mesaj sau o campanie per banner. Daca ai mai multe campanii de promovat, poti crea bannere care sa ruleze consecutiv.

3. Cand are loc campania pe care o promoveaza banner-ul tau?

Culorile, fotografiile si fonturile potrivite pentru bannerul tau depind si de perioada in care va rula banner-ul. Bannerele pentru campaniile de vara, de exemplu, vor avea culori mai vii si un vibe de vacanta si distractie. Pentru sarbatorile de iarna, culorile vor fi cu totul altele, la fel si pentru bannerele de Black Friday sau de Back to School.

Te gandesti sa iesi din tipare cu culori si abordari care nu sunt neaparat asociate cu sezonul in care va rula banner-ul? Te sfatuim sa testezi inainte aceasta abordare: poate fi una extrem de eficienta, insa daca audienta ta nu poate face asocierile automat, s-ar putea ca banner-ul sa nu produca rezultatele pe care le astepti. Asadar, asigura-te ca ai si o varianta ā€œclasicaā€ de rezerva.

Acum ca am lamurit lucrurile de baza, iata cum poti crea bannere eficiente.

Recomandari de design pentru bannere eCommerce

Iata in continuare cateva dintre masurile de care trebuie sa tii cont la crearea de bannere in eCommerce:

Alege mereu simplitatea

Mesajele simple, clare, curate sunt mereu mai usor de receptionat. De aceea:

  • Evita sa folosesti prea multe culori;
  • Limiteaza textul cat mai mult posibil – este important sa poata fi citit dintr-o singura privire;
  • Nu folosi prea multe fotografii; de regula, o singura fotografie bine aleasa va avea cel mai mare impact.

Ecommerce

Include mereu un buton de call-to-action (CTA)

Chiar si bannerele cu mesaje simple, cum ar fi ā€œProfita acum de reduceri de pana la 50%ā€ au nevoie de un call-to-action. De aceea, include pe fiecare banner un buton care sa ii conduca pe vizitatori in pagina destinata acelei promotii.

Toata lumea se grabeste, asa ca evita sa presupui ca vizitatorii vor avea rabdarea de a cauta personal pagina respectiva, asa ca fa lucrurile cat se poate de usoare pentru ei.

Ecommerce

Foloseste doar fotografii de o calitate superioara

Fotografiile sunt principalul magnet al unui banner. Astfel, este important ca acestea sa se vada clar si sa transmita mesajul pe care ti-l doresti. Daca este posibil, alege fotografii cu persoane. Acest lucru ii ajuta pe vizitatori sa vada fata ā€œumanaā€ a promotiei tale si sa se identifice cu persoanele din fotografii.

Ecommerce

Foloseste contrastul la maximum, in special pentru text

Din nou, lizibilitatea este extrem de importanta. Textul trebuie sa contrasteze cat mai clar cu fundalul, pentru a putea fi citit cat mai usor.

Ecommerce

Pune vizitatorul in centrul experientei

Mesajul de pe banner este cel putin la fel de important ca imaginile folosite. Evita folosirea persoanei I si trece tot textul la persoana a II-a.

Spre exemplu: ā€œAm dat drumul la cea mai mare campanie de reduceri a anuluiā€ trebuie transformat in ā€œProfita acum de cea mai mare campanie de reduceri a anuluiā€. Similar, ā€œAm reimprospatat stocurile de accesorii pentru telefoaneā€ poate deveni ā€œHai sa vezi cele mai noi accesorii pentru telefoaneā€.

Aceasta reformulare simpla creeaza iluzia unui dialog in care vizitatorul este in centrul atentiei – adica exact lucrul de care ai nevoie pentru a-ti creste vanzarile.

Ecommerce

Ai grija la marimea banner-ului

Daca vrei ca vizitatorii sa interactioneze cu banner-ul, atunci acesta trebuie sa fie vizibil cat mai repede. Fisierele de mari dimensiuni se incarca greu si pot chiar sa nu devina vizibile in timp util, adica inainte ca utilizatorul sa dea click pe o alta pagina.

De asemenea, o viteza mai slaba de incarcare afecteaza toata experienta utilizatorilor in site, ceea ce reduce sansele ca acestia sa se intoarca in magazinul tau.

Concluzii

Vedem mii de bannere online in fiecare zi, astfel ca au ajuns sa ni se para ceva banal. Insa, tocmai pentru ca sunt atat de multe care concureaza pentru atentia acelorasi utilizatori, este crucial ca toate bannerele tale sa fie create corect, cu toate functionalitatile necesare si in acord cu preferintele audientei tale.

Pentru detalii despre setarea bannerelor in magazinul tau MerchantPro nu ezita sa ne contactezi la Centrul de Asistenta Clienti, unde colegii nostri sunt pregatiti sa te ajute cu cele mai bune indicatii si recomandari.

Lasa un comentariu