Cum sa reduci impactul perioadelor mai putin dinamice in eCommerce

10 februarie 2023

Primele luni ale unui an reprezinta de obicei o perioada dificila pentru eCommerce, cand majoritatea consumatorilor sunt ceva mai precauti cu privire la cheltuieli, mai ales intr-un context economic incert. Bineințeles, o alta perioada mai putin dinamica este sezonul cald, stiut fiind ca la randul ei, vara vanzarile scad cu pana la 30%.

Pentru antreprenorii eCommerce, cele doua perioade pot fi dificile, insa chiar daca influentarea trendurilor este dificila, exista cate masuri care pot fi luate pentru scaderea impactului asupra afacerilor online.

Sa le descoperim impreuna in continuare.

Tactici de reducere a impactului perioadelor mai putin dinamice in eCommerce

In primul rand, este important sa stii ca orice afacere are perioade bune si mai putin bune. De aceea, recomandarea este sa te pregatesti din timp pentru momentele dificile, dupa cum urmeaza

1. Asigura-te ca ai suficient cash flow

Tentatia de a reinvesti tot profitul generat in perioadele de varf precum Black Friday si sarbatorile de iarna este mare. Totusi, sanatatea financiara a companiei tale este mai importanta.

Ce poti face? Planifica investitiile majore din timp si asigura-te ca iti vor ramane suficiente fonduri pentru cheltuielile de baza: cele cu personalul, reinnoirea stocurilor, plata serviciilor online si offline pe care le folosesti si asa mai departe.

Intr-un an dificil, planificarea financiara detaliata este poate cel mai bun lucru pe care il poti face pentru compania ta.

2. Imprumuta strategii din industriile traditionale

Ai observat, probabil, ca hotelurile si resorturile recurg la scaderea masiva a preturilor in perioadele in care vremea din sezonul de iarna sau de vara nu este foarte ofertanta. Astfel, pot targeta clienti care nu isi permit preturile din varful de sezon, dar care ii ajuta sa obtina totusi niste venituri.

Principiul functioneaza si pentru eCommerce, asa ca il poti aplica inclusiv pentru produsele tale in perioadele mai putin aglomerate.

3. Colecteaza adrese de email

Si cumparatorii stiu ca perioadele mai putin dinamice nu dureaza pentru totdeauna. Chiar daca evita cumparaturile excesive acum, ei raman mereu deschisi sa descopere magazine noi, cu produse si oferte interesante.

Astfel, este momentul perfect sa te asiguri ca ii vei putea contacta atunci cand vor fi dispusi sa cumpere din nou. Poti colecta adrese de email mai usor aplicand urmatoarele tactici:

  • Ofera un cod de reducere pentru abonarea la newsletter;
  • Creeaza un lead magnet – un PDF cu informatii utile pe care vizitatorii site-ului tau il pot downloada daca se aboneaza la newsletter;
  • Explica beneficiile abonarii la newsletter: stiri despre produse noi, acces la discount-uri exclusive, beneficii pentru clientii loiali etc.

Ecommerce

4. Ofera reduceri semnificative pentru plata in avans

„Omul gospodar isi face vara sanie si iarna caruta”, spune un proverb cunoscut. In aceeasi linie, daca si tu comercializezi produse sezoniere, poti incepe sa oferi discounturi „early bird”.

Produsele estivale, cum ar fi costumele de baie, dar si serviciile vandute in regim eCommerce precum vacantele sau taberele de vara pentru copii se incadreaza perfect in acest segment.

5. Diversifica optiunile de plata de pe site-ul tau si adauga plata in rate

Tot mai multi cumparatori sunt atrasi de plata in rate – deloc surprinzator avand in vedere contextul economic. In special daca oferi produse premium sau mai scumpe, plata in rate ii poate ajuta pe clientii tai sa cumpere bunuri a caror achizitie ar fi amanat-o altfel fara aceasta optiune.

In magazinul tau MerchantPro poti pune facil la dispozitia clientilor tai metode de plata variate, printre care si cateva dintre cele mai populare metode de plata de tip Buy Now, Pay Later: Mokka, TBI Pay, iPay BT, Credit Europe Bank (Card Avantaj).

Totodata, poti activa optiuni de plata gazduite complet in magazin, pentru care nu sunt necesare redirecturi consumatoare de timp si care optimizeaza experienta de cumparare a utilizatorilor site-ului tau.

6. Concentreaza-te pe optimizarea inventarului

Problemele din lanturile de aprovizionare persista, asa ca poti vedea perioadele cu vanzari scazute ca pe o oportunitate de a te pregati pentru cele de varf. Daca furnizorii tai nu se afla in Romania, ai un motiv in plus de a pregati livrarea urmatoarelor stocuri.

Momentul este propice si pentru a cauta noi furnizori, preturi mai avantajoase sau optiuni de transport mai rapid. Pe scurt, poti imbunatati in aceasta perioada tot ce nu ai avut timp sa optimizezi pana acum.

7. Organizeaza concursuri si tombole

In perioada sarbatorilor de iarna, toata lumea ofera cadouri si premii, ceea ce duce la o saturatie. De aceea, iti recomandam sa faci asta intr-o perioada cand potentialii tai cumparatori sunt cu adevarat interesati de ele.

Poti organiza tombole sau concursuri cu diverse premii, fie pe canalele tale de social media, fie in parteneriat cu influenceri sau creatori de continut. Astfel, iti vei creste audienta si vei avea acces la o baza mai mare de potentiali cumparatori atunci cand industria eCommerce va ajunge iarasi in perioadele ei dinamice.

O ultima recomandare aici: tombolele sunt relativ usor de organizat si reprezinta un magnet pentru utilizatorii social media. Cu toate acestea, te sfatuim sa le folosesti cu moderatie, deoarece prea multe concursuri iti pot devaloriza brandul.

Ecommerce

In final, iti reamintim ca suntem aici oricand ai nevoie de noi. Colegii nostri de la Centrul de Asistenta Clienti te pot ajuta cu diverse solutii, incepand de la migrarea magazinului tau pe MerchantPro pana la crearea unui magazi nou si implementarea functionalitatilor de care ai nevoie.

Lasa un comentariu