Livrarea in pick-up points si lockere – de ce este momentul sa le integrezi in shop

4 noiembrie 2022

Livrarea de bunuri si servicii, atat la nivel B2B, cat si la nivel B2C, pentru consumatorii finali sau pentru reselleri, reprezinta un proces complex, cu numeroase elemente. Pentru ca acesta sa decurga rapid, toate elementele amintite trebuie sa functioneze impecabil, cu atat mai mult in perioade aglomerate precum Black Friday, in care fluiditatea livrarii este cruciala.

De altfel, consumatorii recunosc ca, in general, se asteapta sa aiba parte de o livrare extra-rapida: 41% dintre ei spun ca ar fi dispusi sa plateasca in plus pentru livrare in aceeasi zi, in timp ce 24% ar plati mai mult pentru livrarea in maximum doua ore de la plasarea comenzii.

Livrarea in aceeasi zi sau in 24 de ore este de asemenea fezabila, cel putin pana intr-un punct: ultima parte a traseului coletului.

Ce este last mile delivery si ce probleme ridica?

Conceptul „last mile delivery” se refera la ultima parte a traseului parcurs de colet, de la depozitul firmei de curierat sau al companiei livratoare pana la usa cumparatorului. Aceasta este de altfel cea mai anevoioasa si costisitoare parte a unei livrari. De asemenea, in aceasta parte a procesului de livrare apar si cauzele intarzierilor.

Este important de notat aici ca majoritatea cumparatorilor se asteapta nu doar la livrare rapida, ci si la o livrare gratuita sau foarte ieftina – iar „last mile delivery” este motivul pentru care acest deziderat este inca dificil de realizat:

  • Planificarea rutelor curierilor este complicata: pot surveni numeroase intarzieri din cauza traficului sau pur si simplu din cauza ca uneori livrarea sau ridicarea coletelor dureaza mai mult decat se estimeaza;
  • Programarea livrarii la o ora fixa este la randul sau dificila din aceleasi motive;
  • Urmarirea in timp real a coletului nu este inca atat de avansata: poti vedea ca pachetul este pe drum, insa nu poti sti la ce ora va ajunge in ziua respectiva;
  • Last mile delivery poate sa ajunga pana la 53% din costul total al livrarii.

Exista insa o solutie care poate rezolva aceste probleme rapid, eficient si cu costuri reduse.

Livrarea in pick-up points si lockere devine tot mai populara

Conform Statista, livrarea cu ridicare personala va creste spectaculos pana in 2029, alaturi de livrarea in aceeasi zi, care va ajunge sa valoreze peste 26 de miliarde de dolari in 2027. Suprapunerea cresterii acestor doua directii nu este intamplatoare, deoarece:

  • Consumatorii isi doresc livrare cat mai rapida;
  • Livrarea rapida direct la usa este problematica si costisitoare;
  • Consumatorii isi doresc independenta fata de programul livratorilor – multi dintre ei nu isi pot bloca intreaga zi pentru a astepta livrarea, asa ca prefera o metoda mai predictibila de a ridica pachetul, una care sa se muleze pe programul lor;
  • Tehnologiile de transport devin din ce in ce mai inteligente, astfel ca livrarea in lockere (spre deosebire de cea door-to-door) poate fi automatizata in mare parte si realizata cu un minimum de personal uman;
  • Livrarea in lockere este semnificativ mai ieftina, iar astfel consumatorii pot primi ceea ce isi doresc: livrare rapida si gratuita sau foarte accesibila;
  • Reteaua de lockere si puncte cu ridicare personala se extinde constant, asa ca majoritatea consumatorilor va avea acces la un punct de pick-up in imediata apropiere a locuintei, a locului de munca sau pe traseul pe care il urmeaza in ziua livrarii.

Ecommerce

Livrarea in puncte fixe rezolva si alte probleme mai putin evidente ale „last mile delivery”. Spre exemplu, in zonele rurale sau slab populate, livrarea direct la usa are un cost ridicat, deoarece livratorul trebuie sa parcurga distante lungi intre adrese.

Nici in mediul urban lucrurile nu stau neaparat mai bine. Cu toate ca livratorii au mai multe puncte de livrare apropiate, economiile realizate datorita densitatii mari de pick-up points sunt anulate de problemele de trafic, lipsa locurilor de parcare si asa mai departe. Astfel, oriunde ai livra direct la usa consumatorului final, costurile raman foarte ridicate. Daca adaugam si problemele legate de costul in crestere al combustibilului si de impactul asupra mediului, devine tot mai evident ca solutiile de livrare flexibile vor deveni tot mai populare in viitor.

Mai mult, livrarea in lockere si pick-up points te poate ajuta sa atragi si sa fidelizezi noi clienti. Iti recomandam sa verifici constant acoperirea punctelor cu ridicare personala a coletelor disponibile in orasele in care realizezi expeditii cel mai des, pentru a vedea daca le poti oferi cumparatorilor tai livrarea rapida si gratuita sau cu un cost accesibil pe care si-o doresc.

Solutiile de livrare flexibila din platforma MerchantPro

Daca ai un magazin MerchantPro, poti pune la dispozitia clientilor tai optiunea livrarii in puncte fixe, deoarece platforma noastra se integreaza cu cele mai populare metode de livrare care ofera astfel de servicii.

Spre exemplu, poti alege sa-ti integrezi shop-ul cu sistemul Packeta, care ofera livrarea intr-o vasta retea de puncte cu ridicare personala, sau poti opta pentru serviciile similare oferite de companii de curierat precum DPD, UrgentCargus, Fan Courier si Sameday, care asigura atat livrarea in pick-up points si/sau lockere, cat si door-to-door.

Tot ce trebuie sa faci este sa-ti creezi un cont pe site-ul furnizorului de servicii de livrare, apoi sa-l conectezi la magazinul tau MerchantPro si sa setezi serviciul de livrare respectiv. Iar pentru ca se apropie Black Friday, iti reamintim ca o „paleta” cat mai bogata de optiuni de livrare poate insemna tot atatia clienti satisfacuti, deci construieste-ti strategia si in functie de acest aspect.

In caz ca ai nevoie de ajutor suplimentar la realizarea setarilor, iti reamintim ca poti conta pe echipa noastra de support, care este este mereu pregatita sa te ajute sa implementezi cele mai bune solutii pentru magazinul tau!

Lasa un comentariu