Top 7 KPIs pe care trebuie sa le monitorizezi pentru magazinul tau online

31 ianuarie 2025

Succesul unui magazin online nu se masoara doar in vanzari. Sau, mai bine zis, vanzarile reprezinta scopul final.

In spatele fiecarui produs vandut exista un set de indicatori de performanta (Key Performance Indicators – KPIs) care iti spun daca afacerea merge in directia potrivita. Fara cunoasterea acestor KPIs, orice strategie de marketing ar putea fi doar o loterie, iar asta nu este ceva de dorit pentru niciun business.

Ce indicatori sa urmaresti pentru magazinul tau online

O scurta mentiune inainte de a incepe: nu este necesar sa monitorizezi toti acesti indicatori in fiecare zi. In functie de faza in care se afla afacerea ta, unii pot fi mai importanti decat altii.

Spre exemplu, rata de conversie poate sa difere in functie de traficul pe care il generezi. Daca este vorba despre clienti existenti, care viziteaza site-ul datorita unei promotii active, rata de conversie va fi mai mare. Pe de alta parte, daca ai o perioada in care generezi trafic “rece”, de la audiente noi, cum ar fi cele venite prin intermediul reclamelor, este normal ca rata de conversie sa fie mai mica.

  1. Rata de conversie

Rata de conversie este unul dintre cei mai importanti KPIs pentru orice magazin online. Aceasta masoara procentul de vizitatori care finalizeaza o actiune dorita, cum ar fi plasarea unei comenzi.

Cum o calculezi:

Rata de conversie = (Numar comenzi / Numar vizite) × 100

De ce este importanta?

Rata de conversie iti arata eficienta magazinului in transformarea vizitatorilor in clienti. O rata mica de conversie poate indica probleme la nivelul UX/UI, preturi prea mari sau probleme de incredere.

MerchantPro iti permite sa monitorizezi acest KPI direct in functia de raportare nativa, oferindu-ti date clare despre conversii pe diferite surse de trafic.

De asemenea, poti activa Google Analytics 4 pentru a compara datele analizate.

  1. Rata de adaugare in cos

Acest KPI masoara procentul de vizitatori care adauga produse in cos, indicand interesul fata de produsele tale.

Cum o calculezi?

Rata de adaugare in cos = (Numar total adaugari in cos / Numar vizite) × 100

De ce este importanta?

Daca aceasta rata este mica, este posibil ca produsele tale sa nu fie suficient de atractive sau descrierile lor sa fie incomplete. O alta posibila explicatie este faptul ca generezi trafic irelevant. Spre exemplu, incerci sa vinzi accesorii pentru pisici persoanelor care au caini sau produse de lux unor persoane cu venituri mici. Asta inseamna, asadar, ca trebuie sa imbunatatesti targetarea.

Iti recomandam sa testezi pe rand fiecare dintre ipoteze, pentru a putea izola motivul unei rate de adaugare in cos reduse.

  1. Rata de abandon a cosului

Rata de abandon a cosului masoara procentul de clienti care incep procesul de checkout, dar nu finalizeaza comanda.

Cum o calculezi?

Rata de abandon cos = (Numar cosuri abandonate / Numar total cosuri create) × 100

De ce este importanta?

Abandonul carturilor este una dintre cele mai frecvente probleme in eCommerce. Cauzele pot fi diverse: costuri de livrare neasteptate, lipsa optiunilor de plata sau procesul de checkout prea complicat.

Pentru a automatiza recuperarea carturilor abandonate, in panoul de control al magazinului tau MerchantPro poti instala aplicatia Carturi abandonate. Aplicatia iti permite nu doar sa le reamintesti vizitatorilor de produsele „uitate” in cos, ci si sa le oferi eventual cupoane de reducere, care ii pot convinge sa ia decizia de a plasa o comanda.

  1. Rata de engagement

Rata de engagement este reprezentata de procentul de vizite in care au fost vizualizate mai mult de o pagina (calculat in raport cu numarul total de vizite). Sunt incluse clickurile pe produse, timpul petrecut pe site si paginile vizitate.

Cum o monitorizezi?

Functia de raportare nativa MerchantPro si Google Analytics 4 iti arata date detaliate despre comportamentul vizitatorilor.

De ce este importanta?

Un engagement ridicat sugereaza ca vizitatorii gasesc site-ul tau interesant si relevant. Daca rata de engagement este scazuta, ar putea fi timpul pentru o revizuire a continutului, a calitatii traficului sau poate a aspectului magazinului.

  1. Bounce rate

Bounce rate-ul masoara procentul de vizitatori care parasesc site-ul fara sa interactioneze cu nicio pagina.

Cum o calculezi?

Bounce rate = (Numar vizite cu o singura pagina / Numar total vizite) × 100

De ce este importanta?

Un bounce rate mare poate indica probleme precum timp de incarcare mare, design neatractiv sau trafic nerelevant. Raportarea nativa MerchantPro iti ofera date detaliate despre bounce rate in functie de sursa de trafic, device si campanie.

  1. Trafic segmentat pe surse

Nu tot traficul este creat egal. Este esential sa intelegi de unde vin vizitatorii tai: organic, social media, e-mail marketing sau campanii platite.

Cum il monitorizezi?

Functia de raportare nativa MerchantPro iti permite sa vezi traficul impartit pe surse, referreri si campanii.

De ce este important?

Aceasta analiza te ajuta sa intelegi ce canale functioneaza cel mai bine si unde trebuie sa-ti concentrezi bugetul de marketing.

  1. Valoarea medie a comenzii (AOV – Average Order Value)

AOV masoara valoarea medie a unei comenzi plasate pe site-ul tau.

Cum o calculezi?

AOV = Valoare totala vanzari / Numar comenzi

De ce este importanta?

Un AOV mare indica faptul ca vizitatorii sunt dispusi sa cheltuie mai mult. Daca AOV-ul este scazut, poti folosi tactici de upsell si cross-sell pentru a-l creste. Din fericire, si pentru acest pas poti utiliza in magazinul tau MerchantPro solutii de automatizare precum Aqurate, care te ajuta sa le generezi recomandari personalizate de produse in mai multe pagini ale magazinului, bazate pe comportamentul si preferintele utilizatorilor.

De asemenea, te invitam sa citesti si acest material pentru a descoperi mai multe recomandari de crestere a valorii medii a comenzii.

Cum sa folosesti acesti KPIs pentru a-ti imbunatati magazinul online

Monitorizarea indicatorilor de performanta relevanti reprezinta doar inceputul. Pentru a obtine rezultate, trebuie sa iei masuri bazate pe ceea ce iti spun datele.

  • Optimizeaza: daca rata de conversie este mica, testeaza noi pagini de produs sau ofera discounturi temporare;
  • Focalizeaza-ti eforturile: concentreaza-te pe sursele de trafic care aduc cele mai multe conversii;
  • Revizuieste periodic: marketing-ul este un domeniu dinamic. Monitorizeaza KPIs in mod regulat folosind instrumente precum MerchantPro Analytics sau Google Analytics si ajusteaza-ti strategia pe masura ce colectezi mai multe date.

Lasa un comentariu