Creste-ti lista de abonati la newsletter usor si rapid

20 februarie 2024

Abordam destul de des pe blogul MerchantPro subiectul loializarii cumparatorilor si pe cel referitor la cele mai bune tactici pentru a face asta. Motivul pentru care insistam? Pentru ca, asa cum o arata statisticile, este cu de pana la 7 ori mai ieftin sa vinzi din nou unui client existent decat sa atragi unul nou.

Asadar, cel mai bun mod de a loializa clientii este emailul. Da, chiar mai bun decat orice platforma social media noua si atractiva, cu formate care se schimba in fiecare luna. Batranul email inca este mai avantajos din toate punctele de vedere, cu atat mai mult cu cat trimiterea de email-uri se va eficientiza suplimentar odata cu noul set de cerinte impuse de Google si Yahoo si intrate in vigoare de la 1 februarie 2024.

De ce sa investesti in cresterea listei de email?

In primul rand, pentru ca acesta este cel mai ieftin canal de marketing, cu un ROI impresionant de 4200%. Spre comparatie, social media are un ROI de doar 28%.

De asemenea, emailul e un mediu mai “intim”, in care primesti mai multa atentie de la abonati decat de la urmaritorii social media. Pe platformele social media, utilizatorii scrolleaza la nesfarsit. Chiar daca statisticile arata ca ai avut un reach decent, faptul ca postarea ta a aparut in feed-ul unui utilizator nu inseamna ca acesta a si citit-o sau ca i-a acordat atentie cu adevarat.

Mai mult, algoritmii social media se schimba mereu, iar reach-ul organic e aproape inexistent, asa ca trebuie sa platesti pentru a avea acces la audienta ta, chiar si la persoanele care te urmaresc deja.

O lista de email iti ofera acces direct la aceasta audienta, fara moderare algoritmica.

Nu in ultimul rand, cresterea numarului de abonati email trebuie sa fie o preocupare constanta, din cauza pierderii de utilizatori (churn). Motivele sunt diverse:

  • Schimbarea adresei de email;
  • Pierderea interesului fata de produsele pe care le vinzi;
  • Probleme tehnice (multi utilizatori vor fi “bounced”, adica platforma ta de email marketing nu poate livra emailurile);
  • Utilizatori inactivi: abonati care nu mai deschid emailurile sau primesc emailuri care ajung in spam, asa ca acestia nu le vad niciodata.

O lista mare de abonati la newsletter inseamna mai multe vanzari pentru tine. Costurile sunt extrem de reduse pentru rezultatele pe care le ofera, asa ca daca nu ai investit pana acum timp in cresterea numarului de inscrisi pe lista ta, este momentul sa o faci.

7 tactici pentru a-ti creste lista de abonati la newsletter

In primul rand, este important sa alegi o platforma de email marketing care sa-ti permita sa scalezi usor si sa aiba costuri relativ reduse. De asemenea, optiunile pe care le ofera aceste sisteme trebuie sa se potriveasca cu tacticile pe care le folosesti de obicei.

Din fericire, magazinul tau MerchantPro se integreaza usor cu platforme ca theMarketer, Newsman sau MailChimp, pentru ca tu sa poti urmari mai usor rezultatele campaniilor tale de email.

Acum ca am stabilit fundamentele unui email marketing de succes, hai sa vedem cum poti atrage mai multi abonati la newsletter.

  1. Ofera-le vizitatorilor un motiv puternic pentru a se inscrie pe lista ta

Poti face asta impreuna cu discount-ul mentionat mai sus sau separat. Cateva motive foarte convingatoare sunt:

  • Acces la reduceri exclusive, nepublicate nicaieri altundeva;
  • Acces la colectii noi inaintea tuturor;
  • Tips & tricks pentru folosirea produselor sau alte informatii utile audientei tale.

Orice ai alege, asigura-te ca reprezinta un argument suficient de solid pentru ca utilizatorii sa-ti ofere adresa de email. Inbox-urile sunt tot mai pline, asa ca majoritatea prefera sa primeasca cat mai putine emailuri comerciale.

2. Adauga un formular de inscriere la newsletter pe fiecare pagina a site-ului tau

Pop-up-urile sunt inchise, de obicei, foarte rapid, mai ales de catre utilizatorii grabiti sa vizualizeze un produs sau sa plaseze o comanda. Ca atare, e important sa faci inscrierea la newsletter cat mai accesibila si mai lejera.

Iti recomandam sa plasezi un astfel de formular in zona de footer a site-ului tau, dar si in paginile de produs. Atentie, insa: acesta nu trebuie sa stirbeasca vizibilitatea produsului sau a butonului de plasare a comenzii.

3. Ofera-le cumparatorilor un motiv sa-si faca un cont pe site-ul tau

Guest checkout sau plasarea unei comenzi fara crearea unui cont este o functie extrem de utila pentru ca le permite utilizatorilor grabiti sa comande rapid ceea ce au nevoie. Pentru tine, asta inseamna mai multe comenzi, primite de la diverse tipologii de cumparatori.

Cu toate acestea, insa, nu toti cei care aleg optiunea de a plasa o comanda fara cont sunt grabiti. Unii prefera, pur si simplu, varianta mai rapida la… orice. Acesti utilizatori pot fi convinsi sa-si creeze un cont.

Foloseste motivele de la punctul 2 de mai sus si spune-le utilizatorilor noi cat de putin dureaza crearea unui cont. De exemplu: “Creeaza-ti un cont. Dureaza 30 de secunde si vei avea acces la tracking mai facil al comenzii si la reduceri exclusive.”

4. Foloseste social media pentru a atrage mai multi abonati la newsletter

Spuneam mai sus ca e important sa nu depinzi de algoritmii social media sau, in general, de lucruri pe care nu le poti controla. Este ca si cand ti-ai construi casa pe terenul altcuiva.

Poti folosi, insa, social media pentru a atrage utilizatorii in “casa” ta, pe lista de email pe care o controlezi chiar tu.

Adauga un link de inscriere la newsletter in sectiunea bio (il poti schimba cu altceva atunci cand rulezi campanii de reduceri, spre exemplu) si posteaza cel putin o data pe luna despre beneficiile abonarii la newsletter.

5. Organizeaza un concurs sau un giveaway

Platformele social media te pot ajuta si aici. Chiar daca, de regula, aceste concursuri sunt organizate direct in social media, tu poti schimba regulile.

Poti face totul foarte simplu: “10 dintre noi abonatii la newsletter vor castiga [premiile puse in joc]”.

Desigur, vei avea mai putine inscrieri decat la concursurile organizate direct pe social media, insa scopul tau este cu totul altul in acest caz.

6. Acorda cupoane de reducere in schimbul abonarii la newsletter

Acesta este cel mai facil mod de a castiga acces pe termen lung la vizitatorii ocazionali ai site-ului tau.

In momentul in care un utilizator nou acceseaza site-ul, poti afisa un pop-up in care vizitatorul va fi informat despre cuponul de reducere pe care il poate obtine daca accepta sa faca parte din baza de adrese a magazinului tau.

  1. Foloseste quiz-uri pentru a atrage abonati ultra-relevanti

Quiz-urile sunt distractive si atractive – foarte putine persoane le pot rezista.

Poti face un quiz pentru orice domeniu si orice gama de produse ai vinde. Iata cateva idei:

  • Ce outfit de primavara ti se potriveste in functie de temperamentul tau?
  • Care e parfumul ideal pentru stilul tau de viata?
  • Ce personaj din literatura britanica esti?
  • Ce accesorii mobile ti se potrivesc in functie de cum folosesti telefonul?

In afara de cresterea numarului de abonati, quiz-urile au un alt beneficiu major: la final le poti recomanda utilizatorilor produse bazate pe rezultatele obtinute. Astfel, iti poti creste si vanzarile, si lista de abonati in acelasi timp.

Recomandari finale

Emailul e cel mai bun prieten al antreprenorilor eCommerce, insa, la fel ca orice tactica de marketing, el nu vine fara provocari.

Cea mai noua dintre ele este reprezentata de noile reglementari anti-spam introduse de Yahoo si Gmail si aplicabile din februarie 2024. Asadar, daca expediezi peste 5000 de email-uri pe zi, iti recomandam sa iti autentifici domeniul, sa-ti revizuiesti politica anti-spam si… spor la email marketing!

Lasa un comentariu