10 solutii pentru a converti vizitatorii in cumparatori

Online Marketing, 18 Feb 2021

Folosesti o platforma eCommerce puternica si sigura, aduci trafic in magazin, insa numarul de comenzi este sub asteptari? Stii care sunt cauzele principale pentru care vizitele potentialilor tai clienti nu se finalizeaza cu o comanda?

Exista nenumarate motive pentru care un vizitator poate renunta la plasarea unei comenzi, fie din motive personale, fie din ratiuni de functionalitate ale website-ului pe care tocmai a intrat. Problemele tehnice, informatiile incomplete sau un design invechit vor determina o iesire rapida din magazinul tau virtual, site-ul nefiind pregatit pentru un volum mai mare de comenzi.


Ca sa afli cati dintre cei care intra pe site ajung sa trimita o comanda, haide sa calculam Rata de conversie, unul dintre indicatorii folositi in mod uzual pentru masurarea succesului campaniilor de promovare,.

Aceasta se va calcula utilizand raportul dintre Numarul de actiuni indeplinite (comenzi) si Totalul vizitatorilor de pe site si reprezinta procentul de cumparatori din totalul vizitatorilor

Exemplu: Rata de conversie = Total comenzi / Total vizite


Afla in continuare cum poti corecta problemele care opresc vizitatorii sa isi continue sesiunea de shopping online, ajustand cu usurinta aceste aspecte ale magazinului tau.

10 probleme si solutiile lor pentru a creste rata de conversie in magazin

1. Produsele nu coincid cu asteptarile

Vizitatorii care au ajuns in magazin nu sunt interesati de produsele pe care le comercializezi?. Acest lucru inseamna ca fie promovezi catre o audienta nepotrivita, fie site-ul nu este optimizat din punct de vedere SEO pentru produsele pe care le vinzi.

Utilizarea de cuvinte cheie prea generice care vine cu riscul de a aduce pe site trafic prea general. Un exemplu este utilizarea cuvantului rucsac, foarte general, in loc de folosirea unei expresii mai specifice sau chiar de tip long-tail, precum rucsac trekking vara dama, pe care sa le incluzi in campaniile de ad-uri, in pagina de produs sau chiar si pe blog.

S-a observat o crestere de 55% a traficului pentru afacerile care au un blog activ, ce contine cuvinte specifice nisei de interes.

2. Targetezi audienta nepotrivita

Orice tip de afacere are nevoie sa inteleaga cat mai bine comportamentul real al clientilor sai, fie ca vorbim despre comportamentul de cautare, de cumparare sau de utilizare a produselor.

Este recomandat sa faci o cercetare de piata pentru a intelege audienta si construi eficient campaniile de promovare, reducand costul si crescand valoarea comenzilor primite in magazin. Foloseste cu incredere instrumente precum Google Analytics sau apeleaza la servicile unei firme de specialitate.

3. Stocul este epuizat

Actualizarea inventarului si folosirea unor gestiuni multiple trebuie sa functioneze impecabil in orice magazin. De multe stocurile se golesc atunci cand lansezi o oferta de nerefuzat. Intotdeauna asigura-te ca vei comanda din timp produse la furnizori ca sa nu ramai descoperit.

eCommerce - vizitatori magazin online

4. Imaginile sunt de calitate slaba

Magazinul tau online este mai mult decat un loc in care oamenii gasesc bunuri, este o experienta. Reactionam de 60.000 ori mai rapid la stimulii vizuali decat la text, astfel ca imaginile intradevar fac cat o mie de cuvinte.

Imaginile de inalta rezolutie sunt cele mai eficiente instrumente, care impreuna cu un design armonios transmit i identitate coerenta de brand. In paginile de produs trebuie sa existe fotografii ale calitatilor fizice detaliate ale produselor si a multiplelor intrebuintari ale acestora.

Aceleasi standarde se intalnesc si in campaniile de promovare, gratuite sau platite, din social media, remarketing, blog sau bannerele din magazin.

5. Nu exista review-uri de produse

Un numar mare de recenzii pozitive sau un punctaj ridicat vor face produsul mai atragator si demn de incredere pentru clientii tai. Aceste le dovedesc faptul ca si alti cumparatori l-au folosit, l-au primit in conditii optime si s-au bucurat de avantajele produsului exact asa cum au fost prezentate in campaniile de promovare si in descrierea din magazin.

Activeaza o functionalitate dedicata colectarii recenziilor sau publicarii de comentarii pentru produse si afla cum poti sa le folosesti pentru a creste vanzarile din magazin.

6. Clientii nu pot lua legatura cu magazinul

Suportul telefonic este baza crearii unei relatii directe si deschise cu persoanele interesate sa cumpere. Telefonic pot fi rezolvate o multitudine de cerinte si increderea clientilor poate creste exponential. O echipa bine antrenata poate face o diferenta majora intre magazinul tau si cel al competitorilor.

Inca o unealta iscusita, live chat-ul, a revolutionat industria eCommerce crescand satisfactia clientilor, rata de conversie si numarul de vanzari. Astfel, utilizarea unui chatbot pentru a "discuta" virtual cu un potential cumparator poate genera plasarea unei comenzi cu valoare mai mare si consolidarea unor potentiale reveniri in magazin.

eCommerce - cumparatori fideli

7. Lipsa ofertelor speciale

Realitatea este ca o reducere de pret, indiferent de forma sa, este intotdeauna mai atractiva decat un pret total mai mare. Urmareste preturile competitorilor si evolutia lor in functie de perioada, pentru a intampina asteptarile clientilor tai.

Anunta ofertele pe paginile social media, in newsletter, pe blog sau chiar si telefonic, clientilor care au mai cumparat produse similare sau complementare.

8. Checkout greu de folosit

O regula principala in eCommerce se refera la crearea unui numar minim de pasi in checkout. Cu cat sunt mai putine campuri de completat si optiuni de setat, cu atat exista mai multe sanse ca acea comanda sa fie finalizata. Un checkout care are variate optiuni pentru afisarea informatiilor va putea fi adaptat usor oricarui model de business online.

In plus, metodele de plata si de livrare trebuie sa fie suficient de variate cat sa oferi multiple optiuni clientilor si sa optimizeze livrarea rapida a produselor (ex: plata cu cardul, livrarea in easybox, etc.).

9. Prea multe carturi abandonate

Cosurile de cumparaturi abandonate apar in momentul in care un potential client adauga produse in cos, dar paraseste site-ul inainte de finalizarea comenzii. Optimizarea procesului de checkout este prioritara in eCommerce si poate avea un impact pozitiv major asupra cresterii numarului de produse comandate.

Exista cateva metode simple prin care poti reduce la minim numarul de carturi abandonate, atunci cand exista implementata o astfel de functionalitate in magazin. Ulterior poti contacta clientul sau aplica strategii de retargeting care sa readuca vizitatorii pe site.

10. Lipsa feedback-ului post-cumparare

Relatia cu cei care plaseaza comenzi nu trebuie sa se incheie imediat ce livrarea a fost finalizata. Este vital sa colectezi feedback din partea cumparatorilor, ca sa afli cum sa optimizezi experienta noilor vizitatori de pe site.

Trimiterea de emailuri automate va simplifica acest proces, mesajele putind fi livrate in inbox-ul cumparatorului imediat dupa expedierea sau dupa livrarea comenzii.

Confidentialitate
Utilizam cookie-uri pentru a-ti oferi serviciile si pentru a-ti optimiza experienta. Navigand in continuare, iti exprimi acordul cu privire la Politica de Cookies.