AI in eCommerce: solutii pe care le poti integra in afacerea ta online

8 decembrie 2023

A trecut deja o buna perioada de timp de cand democratizarea solutiilor pe baza de inteligenta artificiala la nivel mondial a starnit curiozitatea si imaginatia antreprenorilor, precum si discutii despre avantajele sau riscurile prezentate de acestea. In orice caz, tehnologiile AI au inceput sa isi gaseasca tot mai mult loc in diverse domenii, printre care, bineinteles, si eCommerce.

Analistii estimeaza ca industria AI este abia la inceput si ca in anii urmatori vom vedea tot mai multe companii care utilizeaza inteligenta artificiala in aproape toate departamentele.

Daca nu folosesti inca solutii pe baza de AI in magazinul tau online, iti explicam in continuare ce optiuni ai la dispozitie pentru a-ti eficientiza operatiunile zilnice si a mari profitabilitatea afacerii tale.

AI in eCommerce: idei de utilizare

Inteligenta artificiala te poate ajuta sa creezi aproape orice mai repede, un beneficiu greu de neglijat, mai ales pentru magazinele online care nu dispun de o echipa foarte extinsa.

Cele mai multe solutii AI sunt destul de intuitive, asa pot fi utilizate si fara un bagaj de cunostinte tehnice foarte avansate.

Iata in continuare cateva aplicabilitati:

1. Descrieri automate de produs

Dupa cum stii deja, una dintre caracteristicile cu care aplicatii precum ChatGPT au cucerit publicul este cea a conceperii in doar cateva secunde a unor enunturi elaborate, pornind de la numai cateva cuvinte-cheie introduse, asa-numitele „prompts”.

Functia poate scuti astfel un efort uman care ar rapi timp important, mai ales daca ai un catalog cu sute de produse. Iar cum timpul reprezinta un lux, solutia este in mod evident una salvatoare pentru multi vanzatori online.

Insa, daca magazinul tau este creat in platforma MerchantPro, instrumentele externe nu sunt necesare, deoarece ai o astfel de functie deja integrata in magazinul tau eCommerce. Tot ce trebuie sa faci este ca, la adaugarea unui produs, sa dai click pe functia AI Completion, sa introduci cateva informatii precum numele produsului, brand, atribute si cateva cuvinte-cheie, apoi sa selectezi numarul de variante pe care vrei sa le genereze sistemul. Et voila! In cateva secunde alegi si setezi deja o descriere care contine exact acele caracteristici ale produsului pe care vrei sa le evidentiezi.

Desigur, tehnologiile bazate pe inteligenta artificiala sunt de mare ajutor, insa este recomandat sa dai o citire suplimentara textelor, ca sa te asiguri ca totul este in regula.

2. Traduceri automate

In acest caz vorbim iarasi despre un proces consumator de timp, dar care poate fi suplinit cu succes de solutiile tip AI. De exemplu, daca iei in calcul extinderea magazinului tau pe o piata externa, localizarea continutului site-ului este un pas obligatoriu.

Traducerea manuala nu mai este demult o varianta rezonabila decat in cazuri punctuale, deci iata inca un scenariu unde inteligenta artificiala se dovedeste providentiala.

Si din nou, nu este necesar sa cauti solutia potrivita mai departe de lista de aplicatii disponibile in magazinul tau MerchantPro. Adauga limbile suplimentare in care vrei sa localizezi continutul, descarca aplicatia Auto translator si incepe sa generezi in mod automat traduceri pentru produse, categorii, elemente editabile si diverse alte categorii din shop.

3. Optimizarea in scopuri de marketing

Cele mai multe dintre sistemele pe care se promoveaza afacerile au deja capabilitati AI integrate, care te ajuta sa targetezi utilizatori relevanti mai usor. Astfel, iti poti integra usor magazinul MerchantPro cu platforme precum Google, Meta sau TikTok, pentru a urmari conversiile si a intelege mai bine comportamentul clientilor tai.

In acelasi timp, personalizarea este un aspect important daca vrei sa-ti cresti vanzarile. Tocmai de aceea, platforma MerchantPro este pre-integrata cu solutii pe baza de AI precum Aqurate sau Releva, care iti permit sa segmentezi listele de clienti si sa le afisezi acestora in magazin recomandari personalizate de produse.

Rezultatele sunt demonstrate, asa ca nu iti ramane decat sa incerci astfel de solutii si in magazinul tau online.

4. AI chatbots pentru support clienti

Clientii magazinelor online se asteapta sa primeasca un raspuns de la departamentul support in mai putin de un minut, lucru este greu de realizat fara o echipa de client service uriasa.

Din fericire, exista insa aplicatii de chat pe baza de AI care pot suplini acest neajuns. Fiecare astfel de solutie functioneaza in mod diferit, dar procesele de baza sunt aceleasi – oferi acces la baza de date si permiti chatbot-ului sa acumuleze informatiile necesare pentru a raspunde la intrebari frecvente referitoare la plasarea de comenzi, livrare, politica de retur etc.

Abia cand interogarile utilizatorilor devin ceva mai complexe, situatia poate fi preluata de un operator uman, ceea ce oricum inseamna o degrevare semnificativa pentru personalul din support.

In plus, chat-urile bazate pe AI te pot ajuta sa reduci costurile cu departamentul de support si te ajuta sa cresti satisfactia clientilor, prin oferirea de raspunsuri prompte.

Ecommerce

5. Crearea de imagini mai interesante cu AI

Daca vrei sa creezi imagini mai captivante pentru produsele tale, poti folosi generatoare de imagini pe baza de AI. Probabil ai vazut deja mai multe astfel de creatii, asa ca stii deja la ce grad de realism te poti astepta. Poti utiliza pentru acest proces fie solutia platita de la ChatGPT, fie MidJourney – acestea fiind doua dintre cele mai populare alternative din prezent.

Atentie, insa: este important sa le mentionezi vizitatorilor ca imaginile sunt create cu AI si nu afiseaza produsele tale asa cum sunt ele in realitate!

6. Crearea de videoclipuri – mai usor, mai rapid

Solutii ca Synesthesia sau InVideo te pot ajuta sa creezi clipuri in cateva minute, doar pe baza unui text. Le poti utiliza pentru a-ti prezenta produsele sau pentru a traduce un clip existent intr-o alta limba, in cazul in care vinzi international.

Astfel de solutii fac productia video mult mai accesibila decat crearea lor de la zero. Exista, bineinteles, si mici probleme sau “artificialitati”, asa ca iti recomandam sa le folosesti cu precautie.

AI in eCommerce: recomandari finale

Chiar daca solutiile AI te pot ajuta sa eficientizezi multe procese, este important sa le utilizezi in anumite limite si sa verifici tot ceea ce genereaza acestea. Spre exemplu, multe dintre texte pot suna destul de artificial si generic, asa ca iti recomandam sa le editezi si sa lucrezi continuu la dezvoltarea unor enunturi si indicatii cat mai detaliate, pentru a imbunatati rezultatele.

De asemenea, desi inteligenta artificiala este folosita de tot mai multe companii, cumparatorii vor aprecia si vor cauta in continuare interactiunile in persoana, asa ca asigura-te ca oferi in magazinul tau inclusiv support uman. Succes!

Lasa un comentariu