Ai un magazin nou-nout. Cum aduci trafic rapid?

11 septembrie 2020

Tocmai ti-ai lansat sau te pregatesti sa-ti lansezi magazinul pe MerchantPro? Felicitari! Platforma noastra eCommerce sustine antreprenorii cu functionalitati inedite si usor de folosit. Insa vrem sa-ti fim aproape in mai multe feluri si sa te ajutam sa-ti atingi targetul de vanzari cat mai repede.

Pentru asta ai nevoie de trafic. Stim (chiar am spus-o de mai multe ori!), traficul nu inseamna automat un venit mai mare. Insa este necesar pentru a aduce vanzari rapid. Poti citi mai multe despre cum sa obtii prima comanda aici.

Insa acum hai sa vorbim despre trafic relevant pentru magazinul tau online.

6 Modalitati de a aduce trafic rapid in noul tau magazin online

Traficul catre magazinul tau online trebuie construit inca de la lansare, ba chiar inainte de ziua cea mare. Este momentul perfect pentru a incepe sa construiesti o baza solida de clienti loiali.

Iata ce trebuie sa faci:

1. Lanseaza prima campanie de PPC ads cat mai devreme

Nu astepta pana cand magazinul este live. Poti investi in Google sau Facebook ads inca din perioada de pre-lansare. Cu ce te ajuta asta?

  • Iti creezi o baza de date de abonati la email care vor primi newsletterul ce anunta deschiderea oficiala – trafic ultra-rapid!
  • Iti creezi o comunitate online, crescand numarul de abonati/followers la profilele tale social media. Atunci cand esti gata de lansare, vei putea comunica asta rapid si gratuit catre niste comunitati deja inchegate.
  • Castigi brand awarenes. Publicul tau-tinta va cunoaste numele brandului tau inca inainte de a fi pe piata. Atunci cand site-ul e live, vor fi printre primii care il acceseaza.

Pro tip: inspira-te din campanie de lansare a About You pe piata din Romania. Magazinul s-a lansat in octombrie 2019, insa reclamele au inceput sa fie omniprezente cu luni bune inainte. Nu iti trebuie un buget atat de mare ca cel al About You pentru a crea „buzz”, doar putina imaginatie.

2. Lanseaza un magazin gata optimizat pentru motoarele de cautare

Spuneam mai sus ca reclamele PPC sunt cel mai rapid mod de a atrage trafic catre un magazin online nou. De regula, SEO dureaza mai mult.

Insa nu trebuie sa alegi intre cele doua! Inainte de lansare, asigura-te ca descrierile produselor tale si restul paginilor din magazin sunt optimizate pentru motoarele de cautare. In ziua lansarii, tot ce trebuie sa faci este sa ceri indexarea lor in Google Search Console. Astfel, vei avea trafic organic (cel mai relevant dintre toate tipurile de trafic!) in 24-48 de ore de la lansare!

Iata un ghid complet despre cum sa scrii descrieri de produs optimizate.

Atragere trafic online

3. Investeste in continut de calitate

Foarte putine magazine online din Romania folosesc blogging-ul ca strategie de atragere a traficului. Insa studiile facute la nivel international arata ca blogging-ul poate fi cea mai buna cale de a atrage trafic rapid.

Atunci cand lansezi magazinul, asigura-te ca blog-ul tau are deja 3-4 articole publicate. Continua sa adaugi articole regulat, oferind idei despre folosirea produselor tale sau pur si simplu tips & tricks utile si relevante pentru industria din care faci parte.

4. Lanseaza promotii si campanii de discounturi

Cea mai buna modalitate de a atrage trafic (si vanzari!) in noul tau magazin MerchantPro este sa-ti tentezi publicul-tinta cu discount-uri irezistibile.

In plus, reducerile masive sunt un mod comun de a lansa magazine online. Iti recomandam ca, o data cu prima campanie de reduceri, sa oferi vizitatorilor tai si un imbold pentru a se inscrie la newsletter-ul tau. O reducere suplimentara sau un cod pe care il pot folosi la urmatoarea sesiune de cumparaturi sunt ideale pentru a atrage trafic loial pe termen mediu si lung.

5. Foloseste headlines care atrag

Un titlu sau un headline excelent iti poate inzeci traficul rapid. Modul in care formulezi titlurile celor mai important pagini sau campanii ale tale este extrem de important.

Pentru a atrage cat mai mult trafic, foloseste:

  • Cuvinte legate de actiuni: cumpara, profita, actioneaza, afla, vezi, hai
  • Cuvinte si sintagme care exprima urgenta: acum, doar pentru 24 de ore, fii primul care, stoc limitat
  • Cuvinte legate de simturi: vezi, auzi, simte, exploreaza, descopera, imagineaza-ti

Toate acestea sunt menite sa-l faca pe cititor sa-si doreasca sa exploreze noul tau magazin online. Analizeaza publicul tau tinta in detaliu pentru a afla la care dintre aceste cuvinte si sintagme raspund cel mai bine.

Atragere trafic online

6. Ai grija la experienta utilizatorului

Bounce rate este un termen asociat Google Analytics care se refera la acele vizite in cadrul carora utilizatorul acceseaza o singura pagina din site-ul tau, apoi se intoarce la sursa de trafic (motor de cautare sau reclama).

Desi, teoretic, astfel de vizite fac parte din traficul site-ului tau, noi iti recomandam sa faci tot posibilul sa le eviti si sa scazi rata de bounce rate. Astfel de vizite sunt inutile pentru tine din punct de vedere financiar.

Iata ce poti face pentru a pastra utilizatorii cat mai mult in magazinul tau:

  • Ai grija ca sursa click-ului (reclama sau descrierea meta afisata de motorul de cautare) sa descrie exact ce va gasi utilizatorul pe acea pagina. Evita scenariul in care reclama ta contine o fotografie a unui singur produs, insa utilizatorul ajunge intr-o pagina cu mii de produse sau chiar pe homepage atunci cand da click. Daca reclama ta infatiseaza o pereche de pantofi sport verzi, link-ul asociat ei trebuie sa duca FIX catre acel produs.
  • Creeaza bannere hero care starnesc curiozitatea si dorinta de explorare. Iata un ghid despre cum sa creezi bannere hero care cresc rata de conversie si durata sesiunilor.
  • Fii transparent in comunicarea promotionala. Daca reclama ta de pe social media sau din Google spune ca oferi reduceri de pana la 70%, acest lucru trebuie sa se si intample. Nu incerca sa pacalesti utilizatorii cu promotii false. Acest tip de trafic nu are nicio relevanta.

Cum sa atragi trafic intr-un magazin online nou-nout

In incheiere, nu uita ca traficul nu trebuie sa fie scopul suprem al actiunilor tale de promovare. El nu-ti poate plati furnizorii sau salariile angajatilor, asa cum o pot face comenzile plasate. De aceea, incearca, mai presus de orice, sa atragi trafic relevant pentru afacerea ta.

Targeteaza atent orice reclama sau campanie. Evita sa te axezi prea mult pe numarul total al vizitatorilor. Concentreaza-te mai degraba pe rata de conversie. E preferabil sa ai 1000 de vizitatori si o rata de conversie de 10% fata de 10 000 de vizitatori si o rata de conversie de 0,5% – asa cum se intampla atunci cand traficul nu este bine targetat.

Lasa un comentariu