Ce sunt Google Core Web Vitals si cum sunt influentate magazinele online?
La finalul anului trecut, Google a anuntat un nou update care vizeaza experienta utilizatorilor pe paginile unui website. Data de implementare a fost modificata de cateva ori de atunci, insa aparent acest update va fi vizibil pentru toata lumea, indiferent de localizare, pana la finalul lunii august 2021.
Experienta pe pagina (page experience) este un nou metric (indicator) menit sa imbunatateasca navigarea utilizatorilor, insa acesta afecteaza si proprietarii de site-uri, in special pe cei care administreaza magazine online. Hai sa aflam cum te influenteaza aceste schimbari si ce masuri poti lua.
Ce sunt Core Web Vitals?
Google Core Web Vitals sunt niste semnale (sau niste metrici) care vor deveni factori de ranking, impreuna cu alti parametri UX care erau deja luati in calcul de algoritmul motorului de cautare. Impreuna cu acestea, Core Web Vitals vor forma “experienta pe pagina” care va fi principalul semnal pentru clasarea unui website in cautari.
Cei trei metrici care formeaza Core Web Vitals sunt:
- Largest Contentful Paint (LCP): timpul de care este nevoie pentru ca o pagina sa incarce elementele principale de continut (content). Potrivit informatiilor disponibile, timpul ideal de incarcare pentru acestea este mai mic sau egal cu 2,5 secunde.
- First Input Delay (FID): timpul necesar pentru ca pagina incarcata sa devina interactiva. Desi pare redundant, acest metric vine de fapt in completarea celui de mai sus si masoara intervalul de timp care se scurge de la incarcarea paginii pana cand utilizatorul poate sa interactioneze cu continutul. Conform Google, acest interval nu trebuie sa depaseasca 100 de milisecunde;
- Cumulative Layout Shift (CLS): numarul de schimbari neasteptate ale continutului vizual de pe o pagina. Acest metric se refera la stabilitatea unei pagini. Este important de mentionat aici ca nu toate schimbarile sau shift-urile vizuale sunt “greseli”, ci doar cele neasteptate. Spre exemplu, atunci cand utilizatorul tasteaza ceva in casuta de cautare, o schimbare vizuala este de asteptat. Pentru paginile cu performanta excelenta, acest metric trebuie sa fie sub 0,1.
Cum te afecteaza Core Web Vitals?
Cei 3 metrici care formeaza Core Web Vitals masoara trei indicatori de performanta: viteza, responsiveness (modul in care un website raspunde la accesarile de pe dispozitivele mobile) si stabilitatea vizuala a paginii. Impreuna cu alti metrici de UX (User experience), acestia sunt foarte importanti pentru ranking-ul in cautarile Google.
Concret, un magazin online cu scoruri bune la toate capitolele de mai sus va fi pozitionat pe o pozitie superioara in rezultatele de cautare.
De altfel, Google introduce frecvent astfel de update-uri, pentru ca are un scop similar cu al antreprenorilor, acela de a oferi o experienta ireprosabila vizitatorilor. De aceea, site-urile bine optimizate din aceste puncte de vedere, sunt pozitionate mai sus in cautari decat cele care mai au de lucrat la capitolul UX.
Pozitia mai buna in paginile de rezultate la cautare este doar un bonus pentru magazinele online. Metricii pe care Google ii ia in considerare pentru ranking sunt, de fapt, ceea ce cauta utilizatorii. Daca magazinul tau online nu poate livra o experienta la standardele la care se asteapta utilizatorii, acestia vor migra catre alte magazine, indiferent de pozitia magazinului tau in paginile de rezultate la cautare.
Alti metrici folositi de Google pentru masurarea calitatii experientei pe o pagina web
Mentionam anterior ca metricii de mai sus nu sunt singurii folositi de Google pentru a masura calitatea experientei vizitatorilor tai. Astfel, ceilalti 4 metrici luati in calcul sunt:
- Mobile-friendliness: website-ul tau trebuie sa arate si sa se miste la fel de bine pe un dispozitiv mobil (telefon, tableta) precum se misca pe un desktop sau laptop. De altfel, au trecut deja cativa ani de cand Google a anuntat indexarea mobile-first, care pune accentul pe variantele mobile ale site-urilor, pe fondul cresterii numarului de utilizatori de internet de pe un dispozitiv mobil;
- Navigare sigura: la fel ca toate companiile din tehnologie, Google pune un accent deosebit pe securitate. Asta inseamna ca site-ul tau va fi penalizat daca are continut inselator sau malitios (ex: incercari de social engineering sau furt de date de orice fel);
- Elemente de securitate: HTTPS/SSL: adoptarea HTTPS este un semnal de securitate puternic, la fel ca setarea unui certificat SSL in magazinul online. Daca site-ul tau nu are acest element esential, iti recomandam sa il implementezi cat mai repede;
- Fara interstitiale intruzive: desi poate suna complicat, acest metric inseamna pur si simplu ca Google recomanda evitarea interstitialelor care pot afecta vizualizarea continutului relevant.
MerchantPro si Google Core Web Vitals
Daca magazinul tau este gazduit de MerchantPro, atunci ai facut deja primul pas catre obtinerea unui scor excelent in cautari! Echipa noastra lucreaza constant la imbunatatiri UX si de securitate, pentru ca magazinul tau sa corespunda permanent standardelor Google si, mai ales, standardelor vizitatorilor tai. Tot ce iti mai ramane de facut este sa alegi elemente grafice si tipul de continut relevant care sa completeze perfect constructia site-ului tau si sa permita clasarea acestuia pe o pozitie cat mai avantajoasa in cautarile Google.
Nu ai incercat inca MerchantPro? Afla aici de ce ar trebui sa iti creezi magazinul online pe platforma MerchantPro, lider pe piata de solutii SaaS pentru eCommerce in Romania!
Lasa un comentariu