Cum sa pornesti chiar acum propriul program de afiliere si sa-ti cresti vanzarile
Stiai ca peste 80% dintre advertiseri si publisheri folosesc affiliate marketing? Sau ca vanzarile prin afiliati reprezinta 20% din totalul vanzarilor acestora?
Un program de afiliere personalizat iti poate creste si tie vanzarile semnificativ. Intr-un articol anterior, discutam despre ce reprezinta marketingul afiliat si despre beneficiile aduse pentru proprietarii de afaceri eCommerce, asa ca nu vom insista aici asupra lor.
Astazi, vrem sa te ajutam sa creezi propriul program de afiliere de la zero, cu o investitie financiara si de timp minime. Da, se poate! Hai sa vedem cum.
Crearea propriului program de afiliere: primii pasi
Stii deja ca platforma eCommerce MerchantPro a lansat in premiera aplicatia Program de afiliere (o poti gasi usor in dashboard-ul tau), cu ajutorul careia iti poti lansa propriul program de afiliati si referrals. Odata cu instalarea acesteia, ai facut deja primul pas: nu mai trebuie sa-ti bati capul cu tracking-ul vanzarilor generate de afiliati, ci doar sa gasesti cea mai buna strategie de a optimiza vanzarile cu ajutorul lor.
Iata care sunt cele mai importante aspecte pe care sa te concentrezi atunci cand vrei sa iti creezi propriul sistem de afiliere pentru business-ul tau eCommerce:
Cum gasesti afiliati pentru magazinul tau online?
Aceasta este una dintre cele mai frecvente intrebari, mai ales din partea antreprenorilor la inceput de drum in domeniul eCommerce. Ai mai multe variante la dispozitie pentru a gasi afiliati sau referrals:
-
Adauga un link catre programul de afiliere sau referrals in zona footer a site-ului tau. Este foarte important sa ai o pagina in magazin care sa descrie programul de afiliere cat se poate de detaliat. Chiar daca nu publici valoarea comisioanelor oferite, asigura-te ca adaugi o adresa de contact de unde persoanele interesate pot obtine mai multe informatii;
-
Nu uita de clientii existenti! Acestia pot obtine rezultate foarte bune ca referrals si poti ajunge usor la ei prin email marketing. Iti recomandam sa le oferi niste beneficii pe masura pentru a-i determina sa se implice cat mai mult (discounturi semnificative, acces la produse inaccesibile cumparatorilor obisnuiti, vouchere valorice etc);
-
Publica informatii despre programul tau de afiliere pe retelele de socializare;
-
Discuta individual cu bloggeri sau influenceri din industria ta. Daca ai deja o idee despre care dintre creatorii de continut s-ar potrivi cu valorile brandului tau, poti sa-i contactezi pe fiecare in parte pentru a le propune sa devina afiliati. Atentie, insa: cu cat popularitatea unui influencer este mai mare, cu atat mai mari vor fi si comisioanele cerute, asa ca pregateste-te de negocieri;
-
Forumuri si grupuri social media: le poti folosi pe ambele pentru a selecta persoane active in aceste comunitati care vor sa devina afiliati pentru a obtine un venit suplimentar.
Cum acorzi comisioanele?
O alta decizie pe care trebuie sa o iei la lansarea propriului program de afiliere este modul in care vor fi acordate comisioanele afiliatilor. Pentru a face acest lucru, ai la dispozitie mai multe optiuni, precum acordarea unui comision cu o valoare standard, setarea unui comision diferentiat in functie de categorie de produs sau chiar crearea de grupuri de afiliati cu marje de remunerare diferite.
Comisionul standard iti va permite sa acorzi un anumit procent din vanzarile produselor apartinand oricarei categorii de pe site, cu exceptia celor pentru care este definit un alt comision specific. In schimb, acordarea comisionului in functie de categoria de produse iti va fi de folos atunci cand vrei sa oferi un alt comision decat cel predefinit, pentru a incuraja si mai mult eforturile afiliatilor si, implicit, pentru a creste vanzarile.
Punctul forte al unui program de afiliere este, desigur, faptul ca vei plati afiliatii doar pentru vanzarile pe care acestia le genereaza pentru tine. Crearea propriului program de afiliere, administrat in totalitate de tine, iti ofera un control absolut, pentru ca doar tu decizi cand anume vei efectua platile catre afiliati, in functie de predictiile si tiparele de evolutie ale cashflow-ului din business-ul tau.
Comunicarea continua este importanta!
Lansarea programului de afiliere nu inseamna si finalul implicarii tale. Dimpotriva. Este foarte important sa comunici constant cu afiliatii. De la ei vei primi mereu feedback onest si constructive, deoarece urmaresc acelasi scop: cresterea vanzarilor magazinului tau, ceea ce inseamna profit de ambele parti.
Cand lansezi o promotie noua sau un produs nou, afiliatii trebuie sa fie primii care afla despre asta. Ei te pot ajuta cu popularizarea rapida, insa este important sa-i anunti cat mai din timp posibil pentru a le permite sa-si pregateasca materialele.
Stabileste-ti un interval de timp regulat pentru comunicarea cu afiliatii. De regula, o campanie de email sau emailuri individuale trimise o data pe luna sunt suficiente, cu exceptia cazului in care ai ceva important de anuntat.
Evaluarea performantei
Una dintre cele mai comune greseli pe care le fac antreprenorii care lanseaza un produs de afiliere este sa astepte rezultate peste noapte. Desi statisticile ne spun clar ca vanzarea prin afiliere iti poate creste incasarile semnificativ, este important sa stii ca acest lucru nu se va intampla intr-o zi sau intr-o saptamana.
De regula, sunt necesare cateva luni pentru a putea evalua performanta unui program de afiliere. Vei observa ca se aplica si aici regula lui Pareto: 80% din vanzari vin de la 20% din afiliati.
Inseamna asta ca trebuie sa renunti la ceilalti? Nu neaparat, ci doar ca trebuie sa-ti revizuiesti strategia.
Revizuirea programului de marketing afiliat
Exista mai multe motive din cauza carora programul tau de afiliere nu functioneaza exact asa cum ti-ai dori:
- Afiliatii alesi nu au acces la publicul tau tinta ideal;
- Comisioanele pe care le platesti sunt prea mici, astfel incat afiliatii nu investesc prea mult in promovarea linkurilor tale;
- Gama ta de produse nu a mai fost updatata demult.
Oricare ar fi motivul pentru care lucrurile nu functioneaza asa cum trebuie, exista o singura sursa de unde il poti afla: direct de la afiliati. De aceea, asa cum afirmam mai sus, este important sa ramai in stransa legatura cu ei pe tot parcursul colaborarii. Cere-le feedback cat mai des si nu uita ca impart acelasi scop cu tine, asa ca nu strica sa iei sugestiile lor in seama.
Concluzii
Lansarea unui program de afiliere pe cont propriu poate parea intimidant. Dar nu uita de partea buna a lucrurilor: atunci cand programul este construit de tine de la zero, riscurile de avea o strategie identica cu cea a concurentilor tai sunt practic nule! Mai mult, probabil ca nici macar nu veti lucra cu aceeasi afiliati.
In plus, expertii MerchantPro sunt alaturi de tine la fiecare pas. Scrie-ne oricand si intreaba-ne cum te putem ajuta sa valorifici la maximum noua noastra aplicatie Program de afiliere!
Lasa un comentariu