Cum sa-ti muti rapid magazinul in online si sa generezi vanzari
Criza economica generata de pandemia de COVID-19 ar putea duce la falimentul a peste 150.000 de firme din tara noastra in urmatorul an, conform unei analize recente. Fie ca aceasta previziune sumbra se va adeveri sau nu, un lucru este cert: inca inainte ca situatia economica sa devina o criza globala, pandemia a afectat direct sau indirect toate industriile.
Industria eCommerce este printre cele mai putin afectate de criza. De altfel, unele magazine online inregistreaza vanzari mai mari si chiar fac angajari.
Pe de alta parte, magazinele fizice au de suferit in aceasta perioada – chiar si cele de produse alimentare, insa fara o prezenta online stabila. Inaintea crizei, te puteai baza pe cativa clienti fideli sau pe o comunitate locala puternica si unita, care sa-ti sustina afacerea.
Dupa izbucnirea crizei, lucrurile s-au schimbat enorm pentru toata lumea. Din pacate, chiar si dupa relaxarea restictiilor, nu mai este sigur sa ne bazam pe traficul pietonal.
Insa avem si vesti bune: vanzarile online au crescut spectaculos si se pare ca acest trend se va pastra si dupa relaxarea restrictiilor de circulatie. Online va fi mereu mai sigur.
Ca atare, nu e nevoie sa-ti inchizi magazinul cu totul. Trebuie doar sa-l muti acolo unde se afla si clientii tai: online.
Stim, poate parea intimidant, mai ales daca pana acum prezenta ta online se rezuma la unul sau doua conturi social media. Insa vrem sa-ti aratam ca e mai simpul decat pare.
Acest articol te va ghida pas cu pas de-a lungul intregului proces. Iar daca nu ti se pare suficient, colegii nostri din departamentul de support sunt mereu gata sa te ajute si sa-ti raspunda la orice intrebari.
In plus, MerchantPro deruleaza programul OxigenPrinEcommerce de sprijinire a afacerilor fizice locale, in cadrul caruia afacerile cu prezenta exclusiv fizica beneficiaza de o serie de gratuitati si asistenta specializata pentru a trece in online cat mai repede. Ne poti contacta oricand pentru a intra in program si pentru a-ti relansa business-ul.
Hai sa incepem! Afla cum sa-ti muti rapid magazinul in online si sa generezi vanzari din prima zi!
- Pasul 1: Inainte de a deschide magazinul
- Pasul 2: Cum creez un magazin online?
- Pasul 3: Creeaza paginile esentiale ale noului tau magazin online
- Pasul 4: Incarca produsele in magazinul online
- Pasul 5: Anunta deschiderea magazinului tau!
Pasul 1: Inainte de a deschide magazinul
Exista cateva lucuri pe care trebuie sa le stabilesti inainte de a deschide usile virtuale ale magazinului tau:
-
Ce produse vei vinde? Se preteaza toate produsele tale vanzarii online sau ar fi mai bine sa incepi cu cele mai potrivite?
-
Care sunt preturile de vanzare? Vei pastra aceleasi preturi ca in magazinul tau fizic sau le vei schimba? Nu uita ca oamenii adora reducerile si promotiile. Pe de alta parte, trebuie sa iei in calcul si costul livrarii.
-
Cine se va ocupa de livrare? O poti face cu staff-ul propriu sau trebuie sa apelezi la o firma de curierat?
-
Livrarea va fi platita de clienti indiferent de valoarea comenzii sau poti oferi livrare gratuita in anumite conditii?
-
Ai deja fotografii bune ale produselor? Daca nu, este momentul sa incepi sa le faci.
-
Ce modalitati de plata vei accepta? Plata la livrare este o optiune, insa din ce in ce mai multi oameni opteaza pentru plata online, cu cardul.
Nu esti pregatit cu toate cele de mai sus, in special o politica de livrari? E perfect in regula! Dar iti recomandam sa creezi totusi un magazine online, chiar si pentru a-ti anunta clientii ca pot ridica produsele intre anumite ore sau ca vei livra doar in anumite zone ale orasului in care te afli.
OK, am acoperit pre-conditiile de baza. Acum esti gata sa dai startul magazinului tau online!
Pasul 2: Cum creez un magazin online?
Nimic mai simplu! Pe MerchantPro, ai optiunea de a porni un magazin online in cateva ore. Tot ce trebuie sa faci este sa iti creezi un cont si sa incepi adaugarea produselor. Pentru a beneficia de gratuitatile din programul OxigenPrinEcommerce, da-ne apoi un semn.
Nu ai experienta cu dezvoltarea web?
Nicio problema! MerchantPro este o platforma de tip SaaS care iti permite sa iti lansezi si gestionezi magazinul online fara niciun fel de cunostinte tehnice. Prin doar cateva click-uri selectezi design-ul pe care vrei sa il aiba magazinul tau si la fel de usor si rapid iti instalezi plata online, curieri si orice alt instrument de care afacerea ta are nevoie.
Porneste-ti acum magazinul online!
Pasul 3: Creeaza paginile esentiale ale noului tau magazin online
In afara de paginile produselor tale, mai ai nevoie de cateva pagini pentru a avea un site complet si care sa inspire incredere:
-
Homepage: gandeste-te la aceasta pagina ca la vitrina magazinului tau fizic. Trebuie sa fie suficient de atragatoare incat sa-I faca pe oameni sa intre. Foloseste imagini de buna calitate si nu uita sa-ti promovezi aici cele mai bune oferte.
-
Informatii despre livrare: explica in ce conditii se desfasoara livrarea, cu ce companie de curierat lucrezi sau daca livrezi produsele personal. Nu uita sa mentionezi toate masurile pe care le iei pentru siguranta clientilor tai.
-
Politica de retur: in ce conditii se pot returna produsele tale? Nu uita sa consulti legislatia in vigoare!
-
Contact: listeaza aici adresa ta fizica, dar si numarul de telefon si adresa de email. Cateva date suplimentare despre compania ta vor inspira incredere potentialilor clienti (cum ar fi datele de la Registrul Comertului).
Pasul 4: Incarca produsele in magazinul online
Back-end-ul MerchantPro este intuitiv si usor de folosit. De indata ce ai toate materialele necesare (fotografii, preturi, eventuale promotii), vei fi ghidat pas cu pas pentru incarcarea lor in platforma.
Pentru orice intrebare, colegii nostri iti stau la dispozitie cu raspunsuri rapide.
Pasul 5: Anunta deschiderea magazinului tau!
Esti gata sa primesti cumparatori in noul tau spatiu. Insa trebuie mai intai sa-i anunti despre noua ta adresa.
Iata de unde sa incepi:
-
Daca ai o baza de date cu adresele de mail ale clientilor tai fideli, acum este momentul sa o pui in valoare. Trimite-le mailuri personalizate si fii sincer: explica-le cum te pot sustine in aceasta perioada si dupa incheierea ei. Cei mai multi dintre cumparatori isi doresc sa gaseasca afacerile preferate deschise si dupa ridicarea restrictiilor, asa ca sunt dispusi sa te sustina.
-
Fa acelasi lucru si in cazul unei baze de date cu numere de telefon (insa asigura-te – in ambele cazuri – ca ai acordul clientilor tai pentru scopuri de marketing).
-
Foloseste social media la maximum. Daca in ultimele saptamani comunicarea in social media nu a fost o prioritate pentru tine, acum e momentul sa schimbi asta. Comunica pe toate canalele pe care le ai si deschide altele daca e nevoie.
-
Investeste in reclame social media. Iata un ghid rapid pentru vanzari prin Instagram Ads care te poate ajuta daca esti la inceput de drum.
Gata! Acum trebuie doar sa astepti primele comenzi! Ai tot ce iti trebuie pentru impachetarea lor si pregatirea pentru expeditie, da?
Lasa un comentariu