Email marketing eCommerce: cele mai performante emailuri automate

16 mai 2024

In raportul eCommerce insights by MerchantPro, lansat la inceput de 2024, expertii din domeniul comertului online prevesteau ca anul acesta va fi cel in care comerciantii vor investi in automatizari. Fie ca ai inceput deja sa urmezi aceasta directie, fie ca abia incepi, partenerii nostri de la NewsMAN, furnizor de servicii de Email Marketing Automation pentru eCommerce, iti ofera cateva solutii cu privire la trimiterea de emailuri automate pentru magazinele online.

Cele mai performante automatizari de email sunt cele care au ca rezultat achizitia de produse si servicii, nu doar simpla deschidere si click-ul in campanii. Desi ratele de open si click sunt cei mai cunoscuti indicatori de performanta in email marketing, in eCommerce conteaza cel mai mult rata de conversie.

Asadar, daca iti doresti un magazin online care vinde mai mult in mediul digital competitiv de astazi, afla in continuare care sunt fluxurile de emailuri automate de care ai nevoie pentru a creste numarul de comenzi din magazinul tau online.

Newslettere eCommerce sau Serii de Emailuri Automate?

Simpla trimitere de newslettere eCommerce nu mai este suficienta deja de cativa ani. Daca inca te bazezi doar pe acestea, afla ca ai putea avea in medie cu 50% mai multe vanzari daca ai folosi inclusiv serii de emailuri automate personalizate in campaniile de promovare.

Performanta este data de cifrele de conversie, iar cele mai bune decizii de marketing sunt cele bazate pe date concrete. Sa luam un exemplu de raport care contine un mix de marketing format din newslettere si automatizari eCommerce. Durata campaniilor rulate in platforma NewsMAN: 24 luni. Industria magazinului: electronice si electrocasnice.

Incasari din newsletter si automatizari magazin online

Automatizare newslettere pentru magazin ectronice si electrocasnice

Observam ca desi vanzarile din newsletter constituie cel mai mare procentaj in graficul de incasari din campaniile de email marketing (44,99%), cu comenzi in valoare de 13.901.814,56 lei, fara toate automatizarile (emailurile automate pentru cosul abandonat, produse vizualizate si recomandarile dupa comanda, in procent total de 55,01%), comerciantul ar fi pierdut 16.995.156,15 lei. O suma considerabila si o cota uriasa din vanzari.

Costul cu platforma de newsletter si email marketing automation s-a situat undeva la 4.600 lei lunar pentru o baza de peste 300.000 de abonati. Rentabilitatea campaniilor a fost la cote maxime, iar obiectivele de marketing au fost atinse cu succes.

Concluzia? Investitia in email marketingul automatizat pentru eCommerce este pe deplin meritata.

Sa vedem in continuare cateva detalii despre automatizarile folosite in exemplul de mai sus, impreuna cu schema logica a fiecarui flux de emailuri.

Emailuri automate pentru cosul abandonat

Cea mai populara metoda de a recupera vanzarile pierdute este automatizarea de emailuri pentru cosul abandonat. In toate magazinele online exista comenzi nefinalizate. Frecvent vizitatorii adauga produse in cos, dar nu incheie achizitia din diferite motive.

Aici, intervine seria de emailuri pentru cosul abandonat, care are rolul de a le reaminti potentialilor clienti de produsele de care s-au aratat interesati si de a-i convinge sa finalizeze cumparaturile. De regula, cea mai comuna practica este reprezentata de expedierea unei serii de 3 emailuri automate.

Pentru mai multa relevanta si optimizare, este recomandata folosirea functiilor: suma produselor din cos, categoria sau brandul produselor, AB Split, Salt la trigger si Tagging abonati. Toate acestea te ajuta sa trimiti campanii mai personalizate, care aduc rezultate mai bune.

Exemplu flux de emailuri eCommerce pentru cosul abandonat 

Flux email-uri pentru recuperarea unui cos abandonat

Emailuri automate cu recomandari dupa comanda

Un alt tip de emailuri automate care functioneaza pentru magazinele eCommerce sunt cele post-comanda. Cel mai de succes dintre acestea in termeni de conversie este cel cu recomandari de produse complementare. 

In plus, pentru fidelizare poti crea oferte cu voucher limitat, special pentru cei care au cumparat deja anterior.

Tactica de fidelizare via newsletter

Emailuri automate cu produsele vizualizate

Automatizarea de emailuri dupa produsele vizualizate este un alt tip de flow care poate genera noi comenzi. Produsele respective au starnit deja interesul abonatului, astfel ca ii poti reaminti de ele si, in plus, ii poti oferi si alte produse similare din aceeasi categorie.

Poti crea o serie de minimum doua emailuri automate pentru produsele vizualizate:

Newslettere automate pentru produse vizualizate in magazin

Seria welcome mails, alta automatizare care converteste

O alta importanta automatizare de emailuri este cea de dupa abonare, de tip „bun-venit” (Welcome Email Series). Daca nu trimiti un singur email, ci creezi o experienta de comunicare coerenta dupa abonare, seria va avea succes.

Mai jos un exemplu de automatizare de tip welcome emails, care a rulat 3 luni si care a fost creata pentru un comerciant din industria Fashion.

Automatizare email de tip Welcome Series

Emailurile automate pentru eCommerce, usor de activat

Reluam mentionarea celor mai performante emailuri automate pentru eCommerce in termeni de incasari: automatizarea pentru cosul abandonat, emailurile de recomandari dupa comanda, seria de abandonare browsing produse vizualizate, si nu in ultimul rand, un flux de Welcome Mails bine pus la punct. Toate aceste automatizari, alaturi de un plan de newslettere creativ, te ajuta sa ai cat mai multe vanzari din Email Marketing si o buna comunicare cu clientii.
Sunt multe alte emailuri automate pe care le poti activa si testa pentru a vedea ce functioneaza si ce nu in industria in care activezi. Daca activezi integrarea dintre MerchanPro si NewsMAN, poti verifica usor perfomanta acestora, in sectiunea de rapoarte campanii de email magazin eCommerce.

Lasa un comentariu