Sustenabilitatea in eCommerce – Afla cum sa-ti construiesti o afacere prietenoasa cu mediul

24 mai 2024

Consumatorii sunt din ce in ce mai interesati de impactul pe care obiceiurile lor il au asupra mediului, si de aceea, tot mai multi dintre ei prefera sa cumpere produse sustenabile.

Un magazin prietenos cu mediul iti poate aduce asadar noi cumparatori si are potentialul sa ii retina pe cei existenti. Pe masura ce initiativele de protejare a mediului castiga tot mai mult teren la nivel global, consumatorii devin mai interesati sa cumpere sustenabil.

Descopera in continuare ce spun datele.

De ce sa te preocupe sustenabilitatea magazinului tau online?

Consumatorii inteleg ca nu toate produsele pe care le cumpara pot fi sustenabile, un lucru absolut normal. Insa, chiar si atunci cand produsele in sine nu sunt cele mai prietenoase cu mediul, exista modalitati de a reduce influenta lor negativa.

Cercetarile recente arata ca:

Ca atare, chiar daca nu vinzi produse sustenabile, este important sa te asiguri ca magazinul tau online are o influenta cat mai mica asupra mediului inconjurator si sa comunici asta in mod clar.

Cum poti avea o afacere eCommerce prietenoasa cu mediul?

Daca sustenabilitatea este importanta pentru cumparatorii tai (si este, mai ales daca acestia fac parte din Generatia Z sau cea a Milenialilor), atunci trebuie sa devina o prioritate si pentru tine.

Sa vedem cum poti face asta.

1. Colecteaza/marcheaza clar ambalajele returnabile

Odata cu implementarea SGR (Sistemul Garantie-Returnare), ai obligatia legala de a colecta o taxa de 50 de bani pentru ambalajele primare nereutilizabile din sticla, plastic sau metal, cu volume cuprinse intre 0,1L si 3L.

Daca doresti, poti organiza inclusiv puncte de colectare pentru acestea, insa magazinele online nu sunt obligate sa faca asta. Daca totusi o faci, ai obligatia sa notifici clar cumparatorii despre aceasta taxa si de a o colecta. Astfel, daca vinzi produse in ambalaje, asigura-te ca taxa este semnalizata clar pe site.

Daca detii un magazin in platforma MerchantPro, ai la dispozitie aplicatia CartBot, care iti permite sa setezi reguli cu privire la produsele pentru care se aplica taxa SGR. Taxa va fi adaugata in mod automat in pretul de achizitie al produselor respective, astfel ca implementarea sistemului pentru afacerea ta va fi floare la ureche.

2. Incurajeaza livrarea in lockere

Acest tip de livrare vine cu costuri mai reduse, atat financiare, cat si ca amprenta de carbon. De multe ori, este si mai rapida decat livrarea pana la usa.

Cei mai multi dintre cumparatorii online stiu deja ca pot economisi bani cu livrarea in lockere, insa este important sa pui accent si pe importanta acesteia pentru mediu. Spre exemplu, poti folosi calculatoare disponibile online pentru a calcula consumul de carbon mediu pentru o livrare pana la usa comparativ cu o livrare in locker.

Astfel, ii determini pe cumparatori sa aleaga aceasta din urma varianta si, in plus, le amintesti de angajamentele tale fata de mediu. Dupa cum mentionam anterior, statisticile arata ca utilizatorii sunt dispusi chiar sa astepte mai mult pentru livrare, daca asta inseamna o amprenta de carbon mai redusa.

Ii poti incuraja sa aleaga aceasta optiune adaugand, alaturi de costul livrarii, o mentiune de tipul “Aceasta modalitate de livrare consuma cu 70% mai putin CO2”.

In plus, avand in vedere ca livrarea in lockere nu dureaza mai mult, ai toate sansele ca acei clienti sa o accepte fara prea mari ezitari.

3. Foloseste mai putine ambalaje

Desigur, nu ne referim aici la produsele fragile, ci la toate celelalte care nu au nevoie de folie cu bule sau de doua-trei cutii. De asemenea, nu toate produsele alimentare au nevoie de ambalaj individual, suplimentar fata de cel cu care vin de la producator.

4. Foloseste ambalaje reciclate sau reciclabile

Hartia reciclata, spre exemplu, reprezinta un semnal puternic al valorilor brandului tau. Le poti spune cumparatorilor intr-un email sau printr-o mica notita scrisa, adaugata in colet, de ce ai ales sa folosesti astfel de ambalaje.

Mai mult, ajuta-i pe cumparatori sa recicleze produsele sau ambalajele reciclabile. Spune-le cum pot face asta intr-un email (cel de confirmare a comenzii, spre exemplu) sau, din nou, prin notite scrise si adaugate in colet.

5. Introdu produse sustenabile in oferta ta

Atunci cand este posibil, adauga astfel de produse in portofoliul tau. Daca le ai deja, marcheaza-le ca atare pe site si explica de ce sunt sustenabile.

Poate fi vorba despre materialele folosite, despre faptul ca provin de la producatori locali sau despre faptul ca sunt 100% reciclabile. Oricare ar fi atuul lor, mentioneaza-l intr-un loc cat mai vizibil.

6. Comunica despre eforturile tale de sustenabilitate cat mai des

Ai implementat deja demersuri prietenoase cu mediul? Perfect! Te felicitam si suntem convinsi ca o vor face si cumparatorii tai, de indata ce le vorbesti despre asta.

Daca ai deja un blog in magazin, te incurajam sa publici cat mai des articole despre aceste demersuri.

De asemenea, vorbeste despre demersurile tale pentru sustenabilitate si pe alte canale:

  • Email – intr-un newsletter dedicat sau impreuna cu fiecare email pe care il trimiti (aloca o sectiune speciala despre asta);
  • Social media – cel putin o postare pe luna;
  • In colete si in orice aparitie media.

Pe scurt, iti recomandam sa evidentiezi cat mai des initiativele tale pentru protejarea mediului inconjurator. Interesul consumatorilor pentru acest aspect creste exponential si constant, asa ca este important sa conduci discutia si in aceasta directie, pentru a tine pasul cu concurenta.

Lasa un comentariu