Black Friday 2024: Black Week se stabilizeaza ca fenomen, cu cresteri de 18% a veniturilor la nivel de saptamana

14 noiembrie 2024

Asa cum te-am obisnuit, si in acest an venim cu o analiza a performantelor magazinelor online post Black Friday, cel mai important eveniment de shopping al anului.

Prima observatie in urma editiei 2024 a fost de fapt o confirmare, cea a consolidarii fenomenului de Black Week ca un eveniment de shopping extins, care capteaza interesul consumatorilor pe durata a sapte zile.

Datele colectate dintr-un esantion de aproximativ 1000 de magazine online locale arata o crestere de 5% a numarului de comenzi si 18% in venituri fata de saptamana echivalenta a anului trecut (5-11 noiembrie 2024 vs. 7-13 noiembrie 2023). Totodata, valoarea medie a cosului de cumparaturi a crescut cu 12%, ceea ce indica o disponibilitate sporita a consumatorilor de a investi in produse de calitate.

Acest fenomen de extindere a perioadei de reduceri a fost observat si anul trecut, insa in 2024 modelul de Black Week s-a conturat ca o strategie eficienta pentru tot mai multi comercianti, care au inceput reducerile din timp si le-au continuat pana luni, de Cyber Monday.

Tendinta reflecta o adaptare crescuta a consumatorilor la reducerile pe parcursul intregii saptamani si o abordare mai echilibrata a achizitiilor, ceea ce a condus la un volum de comenzi si venituri mai mare fata de anii anteriori.

Continua procesul de maturizare a pietei

In ziua de Black Friday propriu-zisa, vineri, 8 noiembrie 2024, au fost inregistrate schimbari interesante: numarul tranzactiilor a stagnat, dar valoarea medie a cosului a urcat cu 24%, reflectand o atentie mai mare a cumparatorilor catre produse premium. Astfel, veniturile din aceasta zi au crescut cu 24% fata de Black Friday-ul anterior.

„Observam in continuare o maturizare a pietei, in care cumparatorii isi planifica achizitiile de Black Week mai rational, fiind atrasi de ofertele extinse pe mai multe zile. Aceasta schimbare s-a tradus intr-un impact pozitiv si pentru magazinele online, care beneficiaza de o distributie mai echilibrata a tranzactiilor pe parcursul intregii saptamani, dar si de venituri mai mari”, afirma Arthur Radulescu, CEO MerchantPro.

Dinamica cea mai interesanta s-a observat in acest an duminica, pe 10 noiembrie, cand numarul tranzactiilor au fost cu doar 15% sub cele de vineri, un raport record pentru o zi din saptamana neagra raportat la varful inregistrat in ziua traditionala de Black Friday.

„Duminica de dupa Black Friday a adus un val semnificativ de comenzi, din doua motive. Pe de-o parte,consumatorii au realizat ca este ultima sansa de a profita de reduceri. Multi au preferat sa analizeze ofertele pe parcursul saptamanii si sa finalizeze achizitiile in aceasta zi in care multe magazine au inchis campania, un comportament tot mai frecvent in contextul extinderii perioadei de discounturi. Pe de alta parte, o influenta semnificativa a avut-o probabil si vremea rece ce a debutat duminica, ploaia fiind dintotdeauna un motor care alimenteaza vanzarile din eCommerce”, explica Arthur Radulescu, CEO MerchantPro.

Black Friday: la fel de multe tranzactii, bugete mai mari

Valoarea cosului mediu la nivel de saptamana a fost in acest an 64 euro, fata de 57 in 2023. in ziua de Black Friday insa, valoarea medie s-a situat la 73 euro, cu 24% mai mare fata de nivelul de anul trecut.

Cea mai mare comanda inregistrata de magazinele din platforma MerchantPro a fost in valoare de 30.000 euro, intr-un magazin online B2B.

Lasa un comentariu