Trenduri si predictii pentru sezonul de iarna 2023 in eCommerce
Te pregatesti pentru cel mai aglomerat sezon de shopping al anului? Perfect, pentru ca iarna bate la usa si, odata cu aceasta, si frenezia cumparaturilor online.
Asadar, chiar daca probabil nu este necesara o reimprospatare a memoriei, cele mai importante evenimente din calendarul de iarna sunt:
- Black Friday (10 noiembrie);
- Cyber Monday (13 noiembrie) – de obicei, Cyber Monday vine cu reduceri la electronice si electrocasnice, insa in ultimii anii retailerii folosesc acest prilej pentru a prelungi campaniile de Black Friday pentru toate tipurilede produse;
- Sfantul Nicolae (6 decembrie);
- Craciun (25 decembrie);
- Anul Nou/Revelion (31 decembrie – 1 ianuarie);
- Sfantul Ioan (7 ianuarie) – o sarbatoare cu un impact ceva mai mic decat celelalte, dar un prilej bun pentru a prelungi petrecerile anterioare.
Ce face acest an diferit fata de toti ceilalti? Ei, bine, exista cateva schimbari care pot parea minore, dar care iti pot influenta semnificativ vanzarile.
Trenduri pentru sezonul de iarna 2023 in eCommerce si cum sa beneficiezi de acestea
In primul rand, discutam despre un trend pe care probabil l-ai observat deja:
1. Sarbatorile de iarna incep mai devreme
Chiar daca Black Friday are loc anul acesta pe 10 noiembrie, asteapta-te ca majoritatea retailerilor sa āfureā startul si sa lanseze promotiile mult mai devreme.
Sigur, am mai vazut asta intamplandu-se in Romania, insa acum devine un trend global care atinge toate sarbatorile, nu doar Black Friday. Un raport al Google arata ca, la nivel global, consumatorii finalizeaza 21% din shoppingul de sarbatori de la jumatatea lunii octombrie.
Ce inseamna asta pentru antreprenorii eCommerce?
- Campaniile de sarbatori se extind, practic, pe toata durata celui de-al patrulea trimestru;
- Ai nevoie de campanii de lunga durata, cu care sa-i atragi pe cumparatorii prevazatori, care nu vor sa lase shoppingul pe ultimul moment;
- Iti recomandam sa incepi campaniile de discounturi, in special cele pentru produsele de sarbatori si cadouri, cat mai devreme, chiar daca nu vrei sa āfuriā startul Black Friday. Mai ales ca nu toate campaniile de reduceri trebuie sa fie asociate efectiv cu Black Friday.
2. Cumparatorii vor sa se intoarca in magazinele fizice
Acest trend s-a reluat inca din 2022, dupa ridicarea restrictiilor din pandemie, si va continua si in 2023. De inteles, avand in vedere dorinta consumatorilor de a vedea live produsele si de a le atinge inainte de a le cumpara. Asadar, un obstacol dificil pentru eCommerce, insa nu imposibil de depasit.
Iata ce poti face:
- Acolo unde este posibil, ofera transportul gratuit, mai ales pentru comenzi peste o anumita suma;
- Cu sau fara pandemie, spatiile aglomerate nu sunt pentru toata lumea. Asa ca fa atractiv pentru cumparatorii tai shopping-ul comod, direct din canapea;
- Aminteste-le de actualizarea stocurilor in timp real: nu trebuie sa traverseze orasul pentru un anumit produs doar pentru a afla la fata locului ca stocurile sunt epuizate;
- Mizeaza pe livrarea ultra-rapida, mai ales in zilele premergatoare sarbatorilor, mai ales ca se intampla sa uitam sa cumparam un cadou pentru matusa preferata sau un preparat esential pentru masa de Craciun.
3. Se va cheltui mai mult ca in 2022
Mai exact, se estimeaza ca vanzarile din urmatorul sezon de iarna vor fi cu 4,5% mai mari. Astfel, cumparaturile online vor fi responsabile pentru 20% din totalul vanzarilor din retail din aceasta perioada.
In plus, tot zona online va genera 48,5% din cresterea cumparaturilor din retail.
Vestile sunt imbucuratoare, dar trebuie sa retinem si urmatorul aspect:
4. Incertitudinea economica ii face pe cumparatori mai atenti la cheltuieli
Cresterea mentionata mai sus se poate datora mai ales ratei inflatiei, astfel ca vorbim de o crestere reala modica. Chiar daca inflatia si-a incetat cresterea galopanta, consumatorii stiu ca pericolul recesiunii nu a trecut inca, asa ca vor fi mai retinuti in acest an.
De aceea, 43% dintre retaileri planuiesc sa comande mai putine produse ca in anii trecuti pentru a evita overstocking-ul. Iata ce poti face:
- Analizeaza trendurile de vanzari din propriul magazin. Ai vandut mai mult sau mai putin ca anul trecut? Nu toate categoriile de produse si de magazine sunt afectate de acest trend, asa ca este important sa faci propria analiza. Comanda un numar de produse aliniat cu propriile trenduri – mai multe daca vanzarile tale au fost in media anilor trecuti, mai putine daca nu;
- Cumparatorii sensibili la pret raspund foarte bine la reduceri. Chiar daca asta poate insemna marje de profit mai mici, iti recomandam sa oferi reduceri pentru a creste veniturile.
Recomandari finale
Consumatori mai atenti cu bugetele si un sezon de cumparaturi mai lung inseamna mai putine varfuri de vanzari si mai multa constanta. In functie de istoricul magazinului tau si de planurile pe termen lung, acesta poate fi un lucru bun.
Este o oportunitate sa te adresezi unor clienti care vor ramane cu tine pentru mai mult timp, nu doar celor ocazionali si vanatorilor de reduceri. Astfel, ocazia iti va permite sa te gandesti cum poti creste CLV-ul in magazinul tau si cum iti poti fideliza cumparatorii.
Pornind de la trendurile de mai sus putem deduce ca majoritatea consumatorilor cauta siguranta. Le-o poti oferi in mai multe moduri:
- Adauga toate simbolurile si logo-urile pentru plati securizate pe cat mai multe pagini din magazinul tau;
- Permite retururi fara batai de cap pentru a-i indemna sa plaseze comenzile pe loc;
- Livrarea rapida si cea gratuita iti pot creste vanzarile semnificativ;
- Introdu reduceri nu doar pentru produsele care se cumpara in mod traditional de sarbatori, ci si pentru alte categorii. Aproape orice obiect sau serviciu poate fi un cadou, nu doar hainele, electronicele, accesoriile si decoratiunile.
Spor la vanzari si un sezon de shopping de iarna 2023 cat mai productiv!
Lasa un comentariu