Abonamentele eCommerce: ce sunt si cum sa le utilizezi pentru a-ti creste incasarile
Vanzarile eCommerce sunt de cele mai multe ori ciclice: exista anumite perioade foarte aglomerate, dar si unele mai relaxate, cum este de obicei sezonul cald.
Abonamentele online pot uniformiza aceste cicluri si iti pot aduce vanzari constante si mai mari pe tot parcursul anului. Le folosesti deja? Felicitari! Citeste in continuare pentru a afla cum sa cresti numarul de abonamente vandute si numarul de comenzi ale abonatilor.
Iar daca nu le utilizezi inca, vei afla mai jos cat de usor sunt de implementat si cum te pot ajuta.
Ce sunt abonamentele eCommerce?
Iti amintesti de abonamentele la ziare si reviste? Ei, bine, cele din eCommerce functioneaza intr-un mod similar: in schimbul sumelor platite periodic la diferite intervaluri de timp, abonatii primesc produsele dorite, plus anumite beneficii.
Insa, spre deosebire de abonamentele la ziare si reviste, cele din eCommerce sunt mult mai flexibile: poti modifica oricand perioadele de recurenta si discount-urile oferite.
In plus, poti activa abonamentele in magazinul tau MerchantPro cu doar cateva clickuri si poti seta toti parametrii de care ai nevoie: tipul perioadei de abonament si durata acesteia, procentul discount-ului si tipul recurentei (manuala sau automata).
De ce ai nevoie de abonamente in eCommerce?
Spre exemplu, la nivelul SUA, peste 50% dintre cumparatori au cel putin un abonament eCommerce, iar numarul lor este in crestere. Abonamentele devin tot mai populare, deoarece aduc beneficii palpabile atat vanzatorilor, cat si cumparatorilor.
Dupa cum spuneam mai sus, abonamentele te pot ajuta sa generezi vanzari constante, de-a lungul intregului an. Fiindca platesc la intervaluri de timp prestabilite, abonatii sunt mai predispusi:
- Sa plaseze comenzi in mod regulat pentru a beneficia de abonament;
- Sa ramana fideli brandului tau, chiar si atunci cand competitorii vin cu oferte atractive.
In plus, venitul din abonamente insusi nu este de neglijat, mai ales ca este relativ stabil si te poti baza pe acesta in fiecare luna.
Tenteaza-ti clientii sa se aboneze
Iti recomandam sa incepi prin a cerceta comportamentul cumparatorilor tai si sa afli care este motivul principal pentru care acestia nu finalizeaza o comanda sau ajung la abandonul cartului in magazin. De obicei, cele mai comune motive sunt preturile prea mari sau costurile de transport ridicate.
Poti rezolva aceste probleme, oferindu-le suplimentar clientilor tai care au incheiat abonamente pentru produse:
- Transport gratuit pentru orice comanda, indiferent de valoarea acesteia;
- Reduceri la anumite game de produse;
- Acces prioritar la colectiile noi de produse;
- Concierge shopping sau un consultant de vanzari dedicat (ideal pentru produsele din gama luxury);
- Produse cadou in mod regulat (lunar, trimestrial, anual).
Tactici de crestere a vanzarilor de abonamente
Daca oferi deja un astfel de serviciu, stii ca este important sa cresti numarul de abonati. Acest lucru iti va aduce mai multe comenzi, dar si un venit lunar mai mare. Iata cum poti face asta:
- Promoveaza beneficiul-cheie al abonamentului pe homepage, intr-un loc cat mai vizibil;
- Mentioneaza avantajele abonamentelor in pagina de checkout – o informare de tipul „Beneficiaza de reduceri de pana la 15% la achizitia recurenta de produse. Activeaza-ti un abonament pentru produse acum!” te poate ajuta sa-ti cresti considerabil numarul de abonati;
- In cadrul unuia dintre emailurile post-comanda, invita-ti clientii sa activeze un abonament pentru produsele pe care acestia considera ca ar dori sa le achizitioneze in mod recurent;
- Colecteaza marturii si recenzii de la abonati pentru a le folosi mai apoi in materialele promotionale;
- Transforma cei mai loiali abonati in ambasadori de brand: invita-i sa recomande magazinul tau prietenilor si ofera-le un cupon de reducere pentru fiecare nou cumparator adus in magazin.
Cum sa-ti cresti vanzarile prin abonamente
Abonamentele eCommerce reprezinta doar prima modalitate prin care iti poti creste veniturile. Poti avea o crestere chiar mai semnificativa crescand numarul sau valoarea comenzilor pe care le plaseaza abonatii.
In acest scop, iata cateva tactici ce functioneaza excelent pentru comerciantii MerchantPro care utilizeaza abonamente:
- Trimite remindere abonatilor care nu au mai plasat o comanda in ultima luna/ultimele trei luni. Atentie, insa! Acest reminder ii poate determina sa anuleze abonamentul, mai ales daca au setat plata recurenta;
- Trimite campanii de email de fiecare data cand lansezi un nou produs sau o noua campanie de care pot beneficia abonatii;
- Ofera ocazional beneficii noi. Spre exemplu: „Doar la comenzile plasate azi primesti un cadou surpriza in valoare de X lei – Este modul nostru de a-ti multumi pentru fidelitate”.
Una peste alta, ideea principala ramane sa iti tratezi abonatii ca pe adevarate VIP-uri. Extra-beneficiile ocazionale sunt un punct de plecare excelent, insa poti incerca, spre exemplu, sa le oferi si acces timpuriu la produsele reduse de Black Friday sau la o sesiune de shopping alaturi de consilierii tai.
Abonatii sunt alaturi de magazinul tau in mod regulat, asa ca este perfect normal sa aiba parte de cele mai bune oferte si beneficii.
Esti gata sa incepi sa oferi abonamente si plati recurente in magazinul tau MerchantPro si sa iti cresti vanzarile? Nu uita ca pentru orice fel de recomandari si indrumari suplimentare, colegii nostri din Centrul de Asistenta Clienti iti stau la dispozitie. Succes!
Lasa un comentariu