Cum sa folosesti continutul generat de clienti in promovarea magazinului tau online
Promovarea este esentiala pentru a vinde un produs, insa oricat de bine ar fi realizata o reclama, aceasta poate lasa in continuare o umbra de indoiala asupra intentiei de cumparare a mai multor clienti. Pentru ca, pana la urma, niciun comerciant nu va spune nimic de rau despre propria marfa, asa ca adevarul se gaseste undeva printre randuri.
In acest caz, ramane de aflat cum iau totusi decizii cumparatorii si de ce prefera acestia un magazin in defavoarea altuia. In ce anume au incredere?
Ei bine, in alti cumparatori. 75.5% dintre cumparatori au incredere in recenzii si le cauta activ, in timp ce 49% dintre clientii au incredere in recomandarile venite de la prieteni si familie la fel de mult ca in recenzii.
Recenziile si continutul generat de clienti (User-Generated Content – UGC) pot duce la cresteri ale ratei de conversie intre 190% pentru un produs ieftin, respectiv 380% pentru un produs scump. Procente impresionante, nu? Asadar, te invitam sa afli in continuare cum le poti obtine folosind UGC.
1. Colectarea recenziilor: punctul de pornire
Recenziile reprezinta cea mai comuna forma de continut generata de clienti. Acestea ofera o perspectiva autentica asupra produselor tale si pot influenta semnificativ decizia de cumparare a altor potentiali clienti.
Cum colectezi recenzii:
- Incurajeaza recenziile: trimite e-mailuri post-cumparare in care le ceri clientilor sa lase o recenzie. Ofera-le un mic stimulent, cum ar fi un discount pentru o achizitie viitoare, ca sa-i motivezi sa faca acest lucru;
- Faciliteaza procesul: asigura-te ca plasarea unei recenzii este un proces simplu si intuitiv. Cu cat va fi mai usor pentru client sa lase o recenzie, cu atat mai multe vei obtine.
Tot pe blogul nostru gasesti mai multe informatii despre cum sa cresti numarul de recenzii pozitive pentru magazinul tau.
Cum sa folosesti recenziile in promovarea magazinului tau
- Pe site-ul tau: afiseaza recenziile direct in paginile de produs din magazin. Acest lucru poate imbunatati ratele de conversie, deoarece potentialii clienti vad parerile altor cumparatori fix in momentul in care sunt interesati de un anumit produs. In plus, daca utilizezi aplicatia Review produse in magazinul tau MerchantPro, poti sa pui la dispozitia clientilor inclusiv posibilitatea de incarcare a unor imagini cu produsul achizitionat sau posibilitatea de a lasa rating-uri (sub forma de stelute). De asemenea, poti seta si un marcaj de achizitie verificata, ceea ce, stim cu totii, contribuie la veridicitatea si puterea unei recenzii in ochii altor vizitatori;
- In campanii de e-mail marketing: include recenzii ale clientilor in e-mailurile de marketing pentru a adauga mai multa credibilitate. De exemplu, in loc sa spui simplu “Cumpara acest aspirator pentru podele super-curate”, incearca “200 de clienti se bucura de podele super-curate datorita aspiratorului X”. Adauga un colaj de recenzii pentru un impact mai mare;
- Pe retelele sociale: distribuie recenzii pozitive pe conturile tale de social media. Ai nevoie doar de o captura de ecran, asa ca nu e nimic complicat.
2. Testimoniale: povesti de succes
Testimonialele reprezinta o forma mai personala si mai profunda de continut generat de clienti. Spre deosebire de recenzii, care sunt adesea scurte si la obiect, testimonialele sunt povesti detaliate despre experienta clientilor cu brandul tau.
Cum sa obtii testimoniale:
- Gaseste clientii fideli: contacteaza clientii care au facut mai multe achizitii sau care au interactionat in mod pozitiv cu brandul tau si roaga-i sa impartaseasca experienta lor;
- Ofera-le o platforma: poti realiza interviuri video sau scrise cu acesti clienti si apoi sa le distribui pe site-ul tau si pe retelele sociale;
- Ofera-le un motiv sa lase un testimonial: din nou, reducerile pot functiona. Iti recomandam joci pe cartea sinceritatii si sa le spui cat de mult te vor ajuta pe tine aceste testimoniale. Majoritatea cumparatorilor doreste sa contribuie la cresterea afacerilor in care crede.
Cum sa folosesti testimonialele in promovare:
- Pe homepage: un testimonial puternic poate avea un impact major atunci cand este plasat pe pagina principala a unui site;
- In prezentari si materiale de marketing: foloseste testimoniale in prezentari pentru parteneri sau clienti potentiali, precum si in materiale tiparite sau digitale;
- Pe social media: poti actiona la fel ca in cazul recenziilor de produs, cu diferenta ca prin intermediul aplicatiei Marturii clienti poti adauga manual recenziile venite din diferite surse (inclusiv pe cele din social media), pentru a le afisa intr-o pagina dedicata pe prima pagina a magazinului
Daca vinzi B2B, atunci ai mare nevoie de testimoniale. Acestea sunt mult mai eficiente in relatiile comerciale de acest tip, unde clientii cumpara mai rar din impuls si sunt mai interesati de intreaga experienta de cumparare.
3. Conversatii din support: asculta si actioneaza
Conversatiile cu echipa ta de support clienti pot fi o adevarata mina de aur de informatie si inspiratie pentru UGC. Aceste interactiuni pot dezvalui atat punctele forte, cat si punctele slabe ale produselor tale, oferindu-ti ocazia sa abordezi orice potentiale probleme.
Cum sa folosesti conversatiile din suport in promovare:
- Creeaza studii de caz: daca un client a avut o experienta pozitiva cu echipa ta de support, transforma aceasta poveste intr-un studiu de caz pe care il poti distribui pe blog sau in materiale de marketing;
- Citate si mesaje: extrage citate din conversatii care subliniaza calitatea produselor sau a serviciilor tale si foloseste-le in e-mailuri sau pe retelele sociale;
- Imbunatateste produsele si procesele: feedback-ul primit prin intermediul departamentului de support clienti te poate ajuta sa iti imbunatatesti produsele sau serviciile, lucru care, la randul sau, va genera mai multe recenzii si testimoniale pozitive.
4. Continut vizual: poze si video-uri de la clienti
In afara de recenzii si testimoniale, continutul vizual generat de clienti este extrem de valoros. Fotografiile si videoclipurile in care clientii folosesc produsele tale sunt mai putin editate. Nefiind realizate profesionist, sunt autentice si atragatoare, asa ca nu sunt percepute drept reclama.
Cum colectezi continut vizual:
- Concursuri pe retele sociale: incurajeaza clientii sa posteze poze sau videoclipuri cu produsele tale, folosind un hashtag specific. Poti oferi premii pentru cele mai bune postari;
- Hashtaguri de brand: creeaza un hashtag specific pentru brandul tau si incurajeaza clientii sa il foloseasca atunci cand posteaza continut legat de produsele tale.
Continutul video primit de la clienti poate fi de asemenea reutilizat sub forma unor videoclipuri ceva mai elaborate, care pot fi realizate foarte simplu cu ajutorul unor instrumente de editare online pe baza de inteligenta artificiala precum Canva, CapCut, Clip Creator, Pictory.ai, Simplified, Synthesia sau HeyGen.
Cum sa folosesti continutul vizual in promovare:
- Pe site-ul tau: include fotografii de la clienti pe paginile produselor pentru a arata cum sunt utilizate in viata reala;
- Pe retelele sociale: distribuie continutul creat de clienti pe conturile tale de social media pentru a spori engagementul si pentru a atrage mai multi urmaritori;
- In campanii de reclame platite: continutul vizual generat de clienti este eficient in reclamele online, deoarece este perceput ca fiind mai autentic decat continutul creat de brand.
5. Creeaza o comunitate in jurul brandului tau
Una dintre cele mai bune modalitati de a incuraja continutul generat de clienti este sa creezi o comunitate in jurul brandului tau. Ofera recunoastere clientilor care contribuie cu UGC si incurajeaza-i sa faca parte din povestea brandului tau.
Cum creezi o comunitate:
- Cluburi si programe de loialitate: creeaza un program de loialitate unde clientii primesc recompense nu doar pentru cumparaturi, ci si pentru plasarea de recenzii;
- Profiluri de clienti: publica articole sau postari despre clientii fideli, aratand aprecierea pentru loialitatea lor si incurajandu-i sa genereze continut in continuare;
- Evenimente si activitati: organizeaza evenimente online sau offline unde clientii pot interactiona si impartasi experientele lor cu produsele tale.
Concluzii
Continutul generat de clienti este, in primul rand, o modalitate de crestere rapida a conversiilor. Pe termen lung este probabil cel mai avantajos mod de a-ti crea un venit stabil si predictibil.
Colectarea si folosirea de UGC implica o relatie mai apropiata cu cumparatorii tai, iar asta poate duce inclusiv la fidelizarea lor.
Tu folosesti UGC la potential maxim? Daca nu, urmeaza recomandarile din acest articol si urmareste cu atentie efectele. Succes!
Lasa un comentariu