Cum sa cresti numarul de recenzii pozitive pentru magazinul tau online

16 decembrie 2022

Daca citesti frecvent blogul MerchantPro, stii deja ca iti recomandam sa investesti timp si efort in acumularea si promovarea de recenzii si testimoniale, cat mai repede si cat mai multe cu putinta. Oricat de bune ar fi descrierile tale de produs si oricat de clare fotografiile, dovada sociala – cea produsa de alte persoane cu care vizitatorii site-ului tau eCommerce se identifica – ramane cel mai bun “agent de vanzari”.

Statisticile confirma acest aspect, dupa cum poti observa in continuare:

De ce sa iei in serios importanta review-urilor

  1. 93% dintre consumatori citesc reviewuri inainte de a face o achizitie online;
  2. 94% dintre consumatori evita sa cumpere de la companii cu review-uri negative;
  3. Pe de alta parte, review-urile exclusiv pozitive creeaza suspiciuni, iar majoritatea vizitatorilor le considera false; cele mai bune scoruri sunt considerate cele cuprinse intre 4,2 si 4,5 stele din 5;
  4. Companiile care au cel putin 200 de reviewuri incaseaza un venit dublu fata de cele sub aceasta valoare;
  5. Cumparatorii sunt dispusi sa cheltuie cu pana la 31% mai mult daca o companie are review-uri bune.

Ca atare, mai multe review-uri te ajuta sa iti cresti veniturile si valoarea medie a comenzilor. Este importanta, insa, si calitatea acestora. Ca de obicei, echilibrul este recomandat, asa ca iti explicam mai jos cum il poti atinge.

Recomandari pentru mai multe review-uri pozitive in magazin

Daca esti la inceput de drum, poate fi dificil si un pic descurajant sa vezi ca niciunul dintre produsele din magazinul tau nu a obtinut pareri din partea cumparatorilor. In acest scop:

Solicita primele review-uri de la familie si prieteni

Poate tentant sa ii rogi pe cei apropiati sa lase review-uri la cat mai multe produse, insa nu exagera prea multe recenzii scrise de aceleasi persoane pot crea suspiciuni. De asemenea, este important ca prietenii si familia sa lase review-uri doar in cazul in care au cumparat sau au folosit produsele respective, deoarece se poate observa rapid daca cineva nu stapaneste subiectul.

Transparenta este cel mai bun prieten al tau! In plus, anumite platforme penalizeaza review-urile false, asa ca acorda atentie felului in care iti folosesti comunitatea pentru a obtine dovada sociala de care ai nevoie.

Ofera-le motive clientilor pentru a lasa review-uri bune

Calitatea produselor este aspectul cel mai important pentru cumparatori, dar exista si alti factori care influenteaza numarul de review-uri pe care il primesti, cum ar fi serviciile conexe.

Livrarea rapida, biletele de multumire si micile cadouri-surpriza adaugate in colet, optiunile de plata numeroase, experienta rapida de check-out – toate acestea contribuie la o experienta de shopping memorabila si cresc probabilitatea ca utilizatorii sa doreasca sa o impartaseasca si cu alte persoane.

Aminteste-le cumparatorilor sa lase recenzii in timp util

Evita sa presupui ca toti cumparatorii stiu ca pot lasa review-uri si ca o vor face – colectarea de feedback intra in sarcina ta, nu a lor. De aceea, este important sa le amintesti acest lucru printr-un email si/sau un SMS, rugandu-i sa impartaseasca experienta lor cu ceilalti vizitatori ai magazinului tau. Alege cu grija momentul in care trimiti acest email: in functie de tipul de produse pe care le comercializezi, cumparatorii vor avea nevoie de mai mult sau mai putin timp pentru a-si face o idee despre ceea ce au achizitionat.

Spre exemplu, daca vinzi produse alimentare poti trimite aceste remindere in ziua urmatoare livrarii comenzii. Pe de alta parte, saltelele sau unele produse electronice sau electrocasnice au nevoie de mai mult timp pentru a fi testate.

Oricare ar fi obiectul tau de activitate, nu astepta prea mult sa faci asta. Cumparatorii tind sa uite repede experienta, iar entuziasmul dispare rapid. Iti recomandam sa testezi mai multe optiuni si apoi sa o alegi pe cea cu rezultatele cele mai bune.

Ecommerce

Simplifica procesul cat mai mult posibil

Nu oricine isi doreste sa scrie paragrafe intregi despre un produs recent achizitionat. Pentru a creste rapid numarul de review-uri, le poti trimite sub forma unor sondaje scurte, care sa masoare diverse aspecte precum: gradul de satisfactie, procesul de livrare, calitatea produsului si asa mai departe.

Accepta review-uri pe mai multe platforme

Recenziile lasate in site-ul tau sunt importante pentru SEO si pentru ultima parte a funnel-ului de vanzare, in sensul convingerii utilizatorilor care mai au dubii de ultim moment. Review-urile de pe alte platforme, insa, sunt importante pentru a atrage cumparatori noi.

Facebook si Google Business sunt cele mai cunoscute astfel de platforme, asa ca incurajeaza-ti cumparatorii sa isi exprime opiniile si acolo, mai ales daca detii si un magazin fizic.

Ofera mici recompense pentru review-uri

Un email cu subiectul: “Spune-ne parerea ta despre [nume produs] si iti oferim 10% discount la urmatoarea comanda” poate face minuni.

Atentie, insa! Ofera astfel de recompense doar pentru recenziile lasate in site-ul tau. Unele platforme, precum Google, interzic explicit acordarea de recompense in schimbul recenziilor.

Managementul recenziilor este la fel de important ca strangerea lor

Daca ai strans deja primele review-uri, este momentul sa le pui la treaba. Chiar si 10 recenzii iti pot creste vanzarile daca le promovezi corect. Iata cateva idei:

  • Realizeaza printscreen-uri al review-urilor si posteaza-le pe profilurile tale de social media.
  • Importa review-urile din alte platforme (Facebook sau Google) pe site-ul tau.
  • Listeaza-le pe site in ordine cronologica descrescatoare, pentru ca vizitatorii sa aiba mereu acces la cele mai noi review-uri.
  • Afiseaza-le in locuri vizibile in paginile de produs sau chiar pe homepage – atat pe cele pentru anumite produse, cat si pe cele generale, privitoare la magazin.

Managementul review-urilor si afisarea lor in site cu scopul de a creste increderea vizitatorilor noi sunt operatiuni simplu de realizat in platforma MerchantPro. Practic, sunt necesare doar cateva click-uri pentru a incepe sa colectezi feedback de la cumparatori, dar si pentru a trimite remindere via email sau pentru a gestiona recenziile deja primite.

Ecommerce

Esti gata sa colectezi cat mai multe pareri pozitive despre magazinul tau si produsele pe care le vinzi? Perfect! Daca intampini vreo dificultate in acest proces, colegii nostri de la Centrul de Asistenta Clienti iti stau la dispozitie cu solutii pentru a te ajuta sa-ti cresti vanzarile!

Lasa un comentariu