Cum sa vinzi produse electronice online
Te gandesti sa vinzi produse electronice online, dar iti este teama sa patrunzi pe o piata ce pare deja suprasaturata? Ei, bine, afla ca aceasta concurenta crescuta are la baza o explicatie care iti poate da curajul necesar sa-ti transformi dorinta in realitate. Mai exact, cererea de produse electronice este intr-o crestere constanta la nivel global, iar expertii se asteapta ca aceasta sa ajunga sa valoreze peste 1,5 trilioane USD pana in 2027.
In acest context, pe termen mediu, va fi nevoie de cat mai multe magazine care sa vanda aceste produse, chiar daca piata pare deja acoperita de marii jucatori. Esential, insa, va fi sa te diferentiezi de acestia pentru a incepe sa vinzi produse electronice cu succes.
Anterior, am pregatit pe blog pentru tine o serie de articole care sa te ajute sa deschizi un magazin online, in functie de segmentul pe care vrei sa-l abordezi:
Acum, in prezentul articol, vom continua aceasta serie si iti vom explica pasii pe care trebuie sa ii parcurgi pentru a incepe sa comercializezi online produse electronice.
Pasul 1: Gaseste o nisa pentru magazinul tau
Piata de produse electronice este nu doar extinsa, ci si foarte diversa. Avand in vedere jucatorii mari de care mentionam mai sus, este important sa gasesti o nisa care sa te diferentieze usor. Nu iti propunem (neaparat) sa limitezi drastic tipurile de produse pe care le comercializezi (un magazin online care vinde doar un tip de produs nu este intotdeauna o idee buna), ci sa gasesti niste unghiuri noi de prezentare a produselor.
Iata cateva idei:
- Produse electronice pentru companii (laptop-uri si software, imprimante si alte produse cu garantie extinsa si servicii rapide pentru companii);
- Produse pentru o anumita categorie de consumatori (laptopuri/desktop-uri, componente pentru acestea si accesorii pentru gaming);
- Echipamente electronice pentru case inteligente;
- Produse premium sau luxury, cu servicii adaugate (cu livrare rapida in siguranta, asigurare a coletului, impachetare pentru cadou etc);
- Echipamente electronice low-budget;
- Echipamente si produse electronice fashion (colaborari ale brandurilor de electronice cu branduri din segmentul fashion).
Pe scurt, fie ca este vorba despre produse in sine, despre strategia de pret, cea de promovare sau despre publicul-tinta, este important sa gasesti ceva particular, care sa apartina doar magazinului tau si care sa-i faca pe potentialii cumparatori sa renunte la retailerii mari sau cu traditie si sa aleaga magazinul tau.
Pasul 2: Asigura-te ca poti oferi o experienta de utilizare cat mai buna
Pe langa faptul ca este extrem de competitiva, piata de produse electronice mai are o particularitate de care trebuie sa tii cont: se adreseaza, de regula, unor consumatori experimentati, care fac online majoritatea cumparaturilor. Astfel, pe langa diferentierea legata de produse sau de strategia de pret, acestia au nevoie si de o experienta de cumparare facila, rapida si personalizata.
O astfel de experienta nu poate fi creata fara eforturi considerabile sau fara o platforma SaaS completa pentru eCommerce care sa-ti puna la dispozitie toate instrumentele de care ai nevoie, de la adaugarea rapida de produse noi si promotii, pana la integrari cu diferite alte platforme, cum ar fi cele de email marketing (Facebook Ads, TikTok sau Google Analytics).
Asadar, daca optezi pentru a doua varianta, deschide un magazin online MerchantPro si vei gasi in platforma tot ce ai nevoie pentru a vinde produse electronice audientei corecte.
Pasul 3: Creeaza descrieri si pagini de produs remarcabile
Chiar daca produsele tale sau altele similare pot fi gasite si in alte magazine online, le poti face mai atractive prin crearea unor descrieri superioare celor ale concurentei. Iata ce trebuie sa ai in vedere:
- Ofera toate detaliile de care are nevoie un cumparator pentru a face o alegere informata; pe langa toate specificatiile tehnice, iti recomandam sa adaugi si dimensiunile produsului (chiar si atunci cand par irelevante), materialele folosite, precum si informatii detaliate despre modul de utilizare, garantie si mentenanta;
- Investeste in elemente grafice de calitate; un fotograf de produs va sti sa puna in valoare chiar si cel mai banal accesoriu prin fotografii clare, corect luminate si pozate din unghiurile potrivite;
- Fotografiile 3D sau clipurile de produs sunt extrem de apreciate de cumparatori, intrucat ofera posibilitatea de a vedea produsul din toate unghiurile cu un efort minim;
- Include in descrieri cuvinte-cheie care sa ajute pagina de produs sa fie indexate in motoarele de cautare; iti recomandam sa folosesti aceleasi keywords si in meta-tag-uri si in meta-descrierea paginii;
- Adauga cateva elemente de lifestyle. Spre exemplu, pe langa fotografiile clasice de produs, al caror scop este ca vizitatorii sa vada exact cum arata acesta, poti adauga si alte fotografii cu produsul in uz; alege modele sau persoane care sa rezoneze cu publicul tau tinta si foloseste ipostaze cat mai apropiate de situatiile in care produsul poate fi utilizat, evidentiind calitatile lui.
Pasul 4: Pregateste-te sa dai startul vanzarilor de electronice!
Daca stii exact cui te adresezi, ai o platforma eCommerce care iti ofera acces la toate optiunile de care ai nevoie, iar produsele tale beneficiaza de descrieri si fotografii sau clipuri excelente, esti gata sa deschizi portile virtuale ale magazinului tau.
Iar ca sa atragi cat mai multi cumparatori intr-un timp scurt, iata cateva idei:
- Colaboreaza cu influenceri locali sau persoane publice care au un public similar cu al tau;
- Lucreaza constant la imbunatatirea ECX-ului magazinului tau;
- Alege cu grija platformele sociale pe care creezi profiluri: nu trebuie sa fii prezent pe toate retelele, ci doar pe acelea pe care se afla si publicul tau tinta;
- Investeste in Google Ads sau platforme similare, cel putin la inceput, pana cand poti rafina strategia SEO;
- Creeaza campanii de email marketing: email-ul este in continuare canalul cu cel mai bun ROI in eCommerce;
- Poti gasi aici cateva idei de marketing organic pe care sa le pui in aplicare cu un buget minim.
Pasul 5: Incepe fidelizarea clientilor cat mai devreme
De fapt, incepe chiar din prima zi, pentru ca nu este niciodata prea devreme sa-ti fidelizezi clientii. O strategie post-vanzare bine pusa la punct te va ajuta sa obtii constant comenzi noi de la clienti existenti.
De asemenea, poti crea un program de loialitate la care cumparatorii se pot inscrie inca de la prima comanda. Din panoul de control MerchantPro poti activa aplicatia Puncte de loialitate cu doar cateva click-uri. De asemenea, poti folosi aplicatia Wallet pentru a le permite utilizatorilor sa creeze un portofel virtual in magazinul tau, in care sa acumuleze credite ce pot fi utilizate pentru cumparaturi ulterioare in magazin.
Tu decizi cum vrei sa-ti rasplatesti clientii, iar noi iti pune la dispozitie optiuni flexibile pentru programele de loializare, care pot fi implementate ultra-rapid.
Ai nevoie de ajutor cu deschiderea magazinului tau de produse electronice in platforma MerchantPro? Colegii nostri din Centrul de Asistenta Clienti te pot ajuta cu raspunsuri, sugestii si indicatii.
Lasa un comentariu