Ai carte, ai parte de vanzari: cum sa vinzi online carti fizice si eBook-uri

6 mai 2022

Succesul poate aparea de unde te astepti mai putin, iar cea mai buna dovada in acest sens este povestea Amazon, cea mai mare platforma eCommerce din lume, care la inceputurile sale se ocupa cu comercializarea de carti. Cand nimeni nu ii dadea nicio sansa de reusita, compania americana a mizat pe interesul publicului pentru citit, iar restul povestii ne este deja cunoscut tuturor: Amazon a devenit un gigant eCommerce, care vinde absolut orice, de la haine si accesorii pana la produse alimentare si software.

Modelul este insa unul dificil de replicat in prezent. Totusi, chiar daca exista numeroase companii mari care vand carti atat in Romania, cat si in strainatate, este inca suficient loc pe piata pentru noi jucatori. Asadar, daca aceasta nisa prezinta un interes si pentru tine, descopera in continuare cateva recomandari despre cum poti vinde carti fizice si eBook-uri in doar cativa pasi.

Gaseste nisa care ti se potriveste

Un magazin de carti online fara o specializare sau o nisa clar definita va trebui sa concureze cu marii retaileri din domeniu, ceea ce va ingreuna misiunea, in special din punct de vedere al preturilor. Exista, insa, mai multe abordari pentru care cumparatorii ar fi dispusi sa plateasca un pret mai mare. Iata cateva idei de produse pe care ai putea incerca sa le comercializezi:

  • Carti rare – antichitati sau editii princeps;
  • Carti specializate pe un domeniu: dedicate copiilor de o anumita varsta, atent alese de experti, carti de dezvoltare profesionala sau personala, carti in limbi straine (mai ales in contextul aparitiei de la an la an a tot mai multi expati si migranti in Romania, care ar putea fi interesati de carti in limba lor materna);
  • Manuale scolare;
  • Beletristica dintr-o anumita nisa: romance, SF, benzi desenate.

Astfel, pe langa faptul ca oferi produse diferite de ale competitiei, ai ocazia de a crea o comunitate de cumparatori fideli, dornici sa beneficieze de carti altfel dificil de gasit in alte locuri.

Ofera servicii legate de carti

Cartile ā€œmainstreamā€ sunt usor de gasit, insa librariile online clasice nu ofera prea multe servicii conexe, in afara de impachetarea pentru cadou. De aceea, iata in continuare cateva idei care te pot ajuta sa te diferentiezi in piata:

  • Organizeaza un ā€œBook huntingā€: vinde carti greu de gasit, cu precomanda, pe care le poti aduce din strainatate;
  • Ofera abonamente la carti: pachete de 2, 3 sau 6 carti pe luna, cu diferite teme, in functie de preferintele si apetitul pentru citit al fiecarui client; astfel, cumparatorii pot descoperi carti noi, iar tu poti jongla cu stocurile mult mai usor;
  • Creeaza o biblioteca online: in schimbul unui abonament lunar, clientii pot imprumuta carti din biblioteca ta, pe care le pot primi direct acasa; avantajul lor este ca platesc mult mai putin pentru fiecare carte citita si nu isi aglomereaza biblioteca de acasa, in timp ce tu poti beneficia de o afacere cu un venit stabil si cu posibilitati nelimitate de crestere;
  • Ofera recomandari de carti: iti poti diferentia brandul ajutand cititorii sa aleaga carti care li se potrivesc, pe baza unor quiz-uri sau pe baza istoricului de cumparare; prin introducerea ā€œgamificationā€ in lumea cartilor, iti vei crea un brand usor de recunoscut si un serviciu pentru care clientii sunt dispusi sa plateasca mai mult.

Ecommerce

Vinde eBook-uri sau audiobooks

Ai experienta intr-un anumit domeniu si vrei sa o monetizezi? Poti scrie eBooks, crea ghiduri sau audiobooks pe care sa le vinzi online. Te vei bucura astfel de un venit pasiv care, in timp, poate sa devina principalul tau obiect de activitate.

In plus, vanzarea de produse digitale necesita o investitie minima, mai ales ca nu ai nevoie de stocuri sau de un spatiu de stocare pentru acestea.

Desigur, aceste produse digitale nu trebuie sa fie neaparat create de tine. Poti vinde eBooks sau audiobooks scrise de alti autori, in acelasi mod si cu aceleasi avantaje.

Creeaza o comunitate in jurul magazinului tau online de carti

Cel mai bun public-tinta in reprezinta acei clienti care revin in magazinul tau online. Pentru ca asta sa se intample, ofera-le motive sa o faca. Crearea unei comunitati inseamna mai mult decat o pagina de Facebook (desi acesta este un punct de plecare important), asa ca iti recomandam sa:

  • Creezi un grup de Facebook sau Snapchat unde cumparatorii pot discuta despre carti, cu evenimente regulate de tipul ā€œCartea luniiā€;
  • Creezi un club de carte, virtual sau in persoana, unde utilizatorii se pot inscrie si conecta cu alte persoane interesate de acelasi tip de carti;
  • Organizezi evenimente (virtuale sau in persoana) pentru lansari de carte si alte ocazii similare.

Ecommerce

Fii din start in acord cu nisa aleasa

O vorba cunoscuta din eCommerce spune ca daca incerci sa vinzi un produs care sa fie pentru toata lumea, acesta nu va fi de fapt pentru nimeni. Ca atare, nu te teme sa iesi din tipare si sa le oferi cumparatorilor experiente deosebite. Iata cateva exemple:

  • Ofera o experienta on-brand de la inceput pana la sfarsit: de la modul in care impachetezi cartile pentru livrare pana la email-ul de confirmare, toate trebuie sa fie in ton cu brandul tau;
  • Personalizarea este cel mai bun prieten al tau: daca vrei ca potentialii cumparatori sa lase in urma librariile clasice pentru magazinul tau, este important sa-i faci sa se simta speciali – ofera-le recomandari personalizate si discount-uri speciale, in functie de ceea ce le place sa citeasca, invita-i la evenimente relevante sau ajuta-i sa cunoasca persoane cu interese similare;
  • Nu te limita la carti: micile accesorii pot face diferenta in cazul librariilor de nisa. De exemplu, sacosele de panza cu logo-ul tau, citate inspirationale din autorii preferati ai clientilor tai sau alte tipuri de design care rezoneaza cu nisa ta vor fi purtate peste tot si te vor ajuta sa cresti popularitatea magazinului tau; acelasi lucru este valabil si pentru alte tipuri de produse si accesorii – semne de carte, cani si pahare, suporturi de carti sau de cani si pahare si asa mai departe.

Alege o platforma eCommerce de incredere

O experienta premium sau personalizata nu poate fi creata fara o platforma completa pentru eCommerce care sa-ti puna la dispozitie toate instrumentele de care ai nevoie, de la posibilitatea de vinde produse fizice sau digitale in acelasi loc pana la integrari cu diferite alte platforme, cum ar fi cele de email marketing, Facebook Ads sau Google Analytics.

Deschide un magazin online MerchantPro si gaseste in platforma tot ce ai nevoie pentru a vinde carti online, eBooks si nu numai. In plus, ai la dispozitie permanent sprijinul colegilor de la Centrul de Asistenta Clienti, care te vor ajuta cu recomandarile potrivite pentru a-ti duce afacerea pe calea catre succes.

Lasa un comentariu