Cum sa atragi influencerii potriviti pentru promovarea magazinului tau online
Influencer marketing-ul nu mai este demult o noutate. Numeroase branduri din diferite industrii se folosesc de notorietatea influencerilor sau a creatorilor de continut pentru a-si promova produsele si serviciile.
Tu inca nu folosesti aceasta tactica de marketing pentru promovarea magazinului tau online MerchantPro? Poate ar trebui sa o iei in calcul, mai ales daca exista competitori ai tai care o fac deja. Te invitam sa descoperi mai multe detalii despre cum sa atragi influencerii potriviti si cum sa vinzi mai mult cu ajutorul lor.
Ce este influencer marketing?
Influencer marketing este practica de a crea parteneriate cu influenceri sau creatori de continut (persoane cu comunitati online bine inchegate si cu o audienta mare) cu scopul de a-ti promova produsele prin intermediul lor. In schimbul acestei promovari, influencerii pot percepe o suma fixa, un comision din vanzare sau pot primi la schimb produsele pe care le promoveaza.
Colaborarile cu influenceri sunt flexibile si exista numeroase modalitati de a-i compensa. Insa, este important sa stii din start ca nu toti influencerii sunt de acord cu orice metoda de compensare.
Avantajele majore ale unei astfel de colaborari sunt imbunatatirea brand awareness-ului si cresterea vanzarilor. In urma unei campanii cu influenceri poti sa te astepti la vanzari directe (venite de la urmaritorii influencerilor, cei care au mare incredere in produsele recomandate de acestia), dar si la beneficii pe termen lung oferite de brand awareness. Nu toti fanii lor vor cumpara produsul recomandat, insa daca il vor vedea din nou, nu le va mai fi strain si vor fi mai inclinati sa-l achizitioneze.
Cum atragi influenceri relevanti pentru magazinul tau online
Probabil ca primul lucru la care te gandesti cand vine vorba de alegerea influencerilor este dimensiunea comunitatii lor. Cu cat mai multi, cu atat mai bine, nu? Ei bine, lucrurile nu stau chiar asa.
Studiile referitoare la piata de influencer marketing arata ca micro-influencerii – cei cu comunitati mai mici, insa bine inchegate si active – au mai multe sanse sa-si convinga audienta sa incerce anumite produse. Ca atare, iti recomandam sa nu faci din marimea comunitatii primul criteriu de selectie, ci sa analizezi mai intai cat de bine se potrivesc influencerii vizati cu brandul sau produsul tau.
Exista afinitati intre brandul tau si influencerii alesi?
Inainte de a lansa o propunere, analizeaza profilul influencerului cu care doresti sa colaborezi si afla daca produsele tale se potrivesc lifestyle-ului acestuia, daca a mai promovat produse similare in trecut sau, dimpotriva, complet diferite.
Spre exemplu, nu are sens sa vizezi un influencer care creeaza mult continut despre un stil de viata sanatos, daca tu comercializezi in magazinul tau online MerchantPro bauturi carbogazoase sau produse de tip fast food. Te poti orienta, in schimb, catre un influencer din domeniul culinar. Similar, nu vei putea vinde piese auto in urma unei colaborari cu un influencer care nu a fost vreodata interesat de acest domeniu.
Potrivirea dintre brandul tau si influencerii alesi nu este doar un mod de a te asigura ca veti avea o colaborare profitabila, ci si de a-ti creste sansele ca aceasta sa aiba loc. Majoritatea influencerilor vor refuza colaborari care nu se potrivesc cu profilul si cu interesele audientei lor.
Incepe cu o abordare soft
Daca nu cunosti inca influenceri sau agentia care ii reprezinta, este mai bine sa incepi cu o abordare etapizata inainte de a le propune o colaborare cu magazinul tau online:
- Urmareste-le conturile de social media;
- Reactioneaza si comenteaza la postarile lor ocazional – nu o face foarte des, e suficient de 1-2 ori pe saptamana;
- Daca influencerul vizat are un blog/vlog si/sau trimite newslettere comunitatii sale, aboneaza-te la acestea si raspunde la unul dintre emailuri multumindu-i pentru lucrurile pe care le-ai invatat.
Astfel, atunci cand ii vei scrie pentru a-i propune colaborarea, nu vei fi un strain, ci o persoana sau un brand cu care a interactionat deja si pe care il cunoaste. Asadar, vei avea mai multe sanse la un raspuns pozitiv.
Vino cu o oferta clara de colaborare
Propunerile vagi, de tipul: “Ne-ar placea sa promovezi produsul X” sunt, de regula, ignorate. Atunci cand trimiti o propunere de colaborare, explica foarte clar urmatoarele lucruri:
- Ce produse trebuie promovate?;
- De ce crezi ca influencerul este persoana potrivita pentru asta?;
- Care este modalitatea de colaborare? (flat fee, comision din vanzari pe baza unui link personalizat, barter etc.);
- Care este bugetul pentru promovare?;
- Alte detalii, precum: durata campaniei, formatul, rezultatele asteptate.
Desigur, poti spune ca toate acestea sunt negociabile, insa este indicat sa aveti un punct de pornire.
Nu uita de personalizare
E tentant si comod sa trimiti acelasi pitch catre zeci de influenceri. Insa, nu uita ca ei primesc numeroase astfel de solicitari zilnic, asa ca pot “mirosi” un mesaj generic de departe. De aceea, in loc sa trimiti zeci de mesaje in speranta ca va raspunde cineva, trimite mai putine si personalizate. Incepe prin a folosi numele destinatarului si un detaliu recent din continutul pe care il creeaza. Iata un exemplu:
“Buna, Andrei. Felicitari pentru lansarea liniei tale vestimentare, am convingerea ca va fi un real succes!”
Ulterior, leaga acest mic detaliu de motivul pentru care consideri ca este influencerul potrivit pentru produsele tale. Astfel de lucruri pot parea insignifiante, insa fac o diferenta majora!
Accentueaza avantajele colaborarii cu magazinul tau online
Desigur, cel mai important avantaj este cel de natura financiara. Totusi, pot exista si alte tipuri de beneficii la care influencerii raspund pozitiv, cum ar fi:
- O parte din incasarile in urma campaniei facute impreuna vor merge catre un ONG sau catre o cauza umanitara;
- Vei contribui la cresterea audientei lor prin distribuirea continutului pe care il creeaza;
- Iti doresti un parteneriat pe termen lung, care sporeste valoarea tuturor beneficiilor.
De asemenea, instalarea aplicatiei Program de afiliere in dashboard-ul magazinului tau online MerchantPro reprezinta un argument care ii poate convinge pe influencerii vizati sa se alature campaniilor de promovare pe care le desfasori. Datorita sistemului de tracking al vanzarilor, influencerii, ca si afiliatii, isi pot monitoriza permanent rezultatele si situatia comisioanelor incasate, iar aceasta transparenta s-ar putea dovedi factorul decisiv in ceea ce priveste transformarea intentiei lor de a colabora cu tine in realitate.
Concluzii
Campaniile de marketing cu influenceri pot fi extrem de avantajoase pentru magazinele online. Insa cheia succesului este, in primul rand, alegerea unor influenceri relevanti. Mai apoi, e important sa-i convingi sa lucreze cu tine. Atunci cand vrei sa colaborezi cu influenceri foarte populari, trebuie sa stii ca acestia vor fi si foarte selectivi. De aceea, este important sa le oferi o propunere detaliata si bine pusa la punct. Aplicatia Program de afiliere te ajuta cu aceasta parte, iar in rest depinde numai de puterea ta de convingere!
Daca ai nevoie de mai multe informatii, Centrul de Asistenta Clienti MerchantPro iti sta permanent la dispozitie.
Lasa un comentariu