Cum sa vinzi bijuterii online in 8 pasi

15 februarie 2022

Luna dedicata femeilor se apropie rapid, iar business-urile cu mare cautare in aceasta perioada si-au pregatit deja stocurile si ofertele. In afara de accesorii inspirate de traditionalele martisoare, delicatesurile, parfumurile si bijuteriile vor fi la mare cautare in perioada premergatoare zilelor de 1 si 8 martie, asa cum bine stim cu totii.

Si pentru ca tot am pomenit de bijuterii, acest lucru ne conduce la subiectul acestui articol. In ciuda unei scaderi a vanzarilor pe fondul pandemiei, analistii se arata optimisti cu privire la capacitatea de revenire a pietei de bijuterii si la continuarea cresterii din anii precedenti. Astfel, este de asteptat ca jucatorii mai vechi sa isi intensifice eforturile de marketing, dar in acelasi timp sa vedem si noi afaceri facandu-si loc pe piata de bijuterii, mai ales ca aceasta este extrem de diversa. Practic, poti vinde:

  • Bijuterii de lux din materiale si/sau pietre pretioase;
  • Bijuterii cu preturi medii din materiale si/sau pietre pretioase;
  • Produse handmade din fimo sau materiale naturale;
  • Pietre pretioase/semipretioase;
  • Bijuterii cu diverse semnificatii, ideale pentru cadouri sau pentru nise orientate catre spiritualitate;
  • Produse vintage;
  • Bijuterii personalizate (in fiecare dintre categoriile de mai sus).

Ca atare, exista oportunitati, exista flexibilitate. Hai sa vedem cum poti deveni antreprenor in fascinanta lume a bijuteriilor.

8 pasi pentru a vinde cu succes bijuterii online

La fel ca la orice alt tip de afacere, oportunitatile din piata nu garanteaza succesul. Doar o strategie de marketing si vanzari bine pusa la punct o pot face. Incepe cu:

1. Cunoasterea publicului-tinta

Spuneam mai sus ca exista numeroase categorii de bijuterii pe care le poti vinde. Ei bine, fiecarei astfel de categorii ii corespunde si o categorie de public. Spre exemplu, cumparatorii de bijuterii de lux se vor orienta rar sau deloc catre bijuterii handmade din materiale nepretioase.

Similar, cei care cauta materiale naturale sau sustenabile vor fi greu de gasit in magazinele de bijuterii care comercializeaza diamante clasice. Odata ce ai gasit nisa de produse pe care vrei sa o comercializezi, gandeste-te si la persoanele care sunt interesate de acestea:

  • Ce fel de reclame ii atrag? – daca sunt interesati de sustenabilitate sau de apartenenta la o anumita clasa sociala;
  • Ce alte produse consuma?;
  • Pe ce retele sociale isi petrec timpul cel mai des?;
  • In ce categorie socio-demografica se incadreaza? – varsta, gen, nivel de educatie, venituri etc.

Raspunde la aceste intrebari pentru a obtine un portret cat mai fidel al cumparatorului ideal. Pe baza acestuia, poti construi totul, de la alegerea culorilor pentru site pana la alegerea plasamentului reclamelor.

2. Construirea unui magazin online

Chiar daca la un moment dat iti vei deschide si un magazin fizic, cel online reprezinta varianta mult mai accesibila si mai rapida de a testa piata si de a intelege mai bine preferintele clientilor tai inainte de a face investititii masive.

De altfel, in platforma MerchantPro iti poti construi magazinul online in doar cateva click-uri si ai la dispozitie o multime de optiuni de personalizare si branding, plus aplicatii si functionalitati extra.

Ecommerce

3. Adaugarea de imagini si descrieri de produs atractive

Cum ai putea sa vinzi bijuterii fara sa le oferi vizitatorilor site-ului tau imagini de calitate ale produselor comercializate, alaturi de descrieri de produs atractive? Probabil destul de dificil. De aceea, este esential sa profiti la maximum de aceste detalii pentru a-i determina pe vizitatori sa se transforme in cumparatori.

Sa incepem cu imaginile de produs! Ca sa le prezinti potentialilor clienti fotografii reusite ale bijuteriilor pe care le comercializezi, trebuie sa tii cont de cateva sfaturi simple:

  • Curata bine bijuteriile inainte – cu siguranta vei constata ca a meritat efortul, mai ales ca nu va mai trebui sa editezi ulterior eventualele mici imperfectiuni observate in imagini;
  • Foloseste echipament adecvat – pentru a obtine fotografii de bijuterii reusite, ai nevoie in primul rand de un aparat foto cu lentila macro, cu o distanta focala recomandata de aproximativ 60mm. Totodata, un trepied reglabil este extrem de util in demersul tau de a obtine imagini de produs din diverse unghiuri;
  • Lumina este foarte importanta – daca nu ai acces la un studio foto profesional, incearca sa profiti la maximum de lumina naturala pentru a surprinde frumusetea bijuteriilor. Daca situatia o impune, poti utiliza si un reflector, pentru a compensa eventualele umbre deranjante;
  • Foloseste un fundal simplu – acest aspect favorizeaza in special bijuteriile cu multe detalii, de la care nu vrei sa abati atentia potentialilor cumparatori. Ca „recuzita”, poti folosi o foaie alba de hartie sau un carton;
  • Evita reflexiile sau diferentele de culoare – in cazul in care lumina din timpul sedintei foto este prea puternica, anumite detalii ale bijuteriilor pot deveni mai greu de observat; acest aspect poate fi rezolvat din editare, la fel ca si in cazul coloritului imaginii – un client va fi cu siguranta nemultumit sa vada ca un inel ce parea aurit este de fapt argintiu in realitate;
  • Incarca suficiente imagini – un vizitator interesat de bijuteriile tale isi doreste foarte probabil sa vada cat mai multe detalii ale articolelor respective. De aceea, urca in site suficiente poze pentru fiecare produs in parte, atat prim-planuri, cat si imagini care sa ofere o idee despre dimensiunea reala a bijuteriilor (le poti plasa pe un manechin sau chiar le poti poza pe o persoana in carne si oase). Un alt aspect important este si consistenta dimensiunii imaginilor – utilizeaza poze de aceeasi marime, pentru a oferi o experienta de utilizare optima vizitatorilor din site.

Pe langa aspectele de mai sus, din panoul de control al shop-ului tau MerchantPro poti incarca imagini care sunt automat comprimate in formatul WebP, fara a pierde din calitatea acestora si fara a ingreuna incarcarea paginilor din magazin. Pe langa faptul ca vizitatorii vor avea parte de o experienta de utilizare optima, shop-ul tau va beneficia si de performante SEO mult imbunatatite. De asemenea, nu uita nici de imaginile pentru categorii, importante la randul lor in captarea atentiei utilizatorilor.

In ceea ce priveste crearea descrierilor de produs, este foarte important sa utilizezi in acestea texte originale, corecte gramatical si concise, care vorbesc atat despre detaliile tehnice, cat si despre beneficiile articolului pe care il comercializezi. Iata cateva recomandari:

  • Prezinta informatii complete despre materiale – un client vrea sa stie ce cumpara si va aprecia sa aiba la indemana toate aceste detalii;
  • Ofera recomandari de ingrijire a bijuteriilor – unele dintre produsele de acest tip pot fi destul de sensibile la apa sau alti factori, asa ca este bine sa atentionezi cumparatorul inca din descriere referitor la cum isi poate proteja achizitia; eventual, daca oferi produse de ingrijire in site, ai ocazia perfecta sa le aduci in atentia potentialului client;
  • Adauga sugestii despre contextele in care pot fi purtate bijuteriile – astfel de articole pot completa perfect doar anumite tipuri de tinute, asa ca poti introduce si recomandari legate de ocaziile in care pot fi purtate, iar cu aceasta ocazie sa bifezi si nota umana sau prietenoasa a descrierii;
  • Evita descrierile banale – daca vrei sa iti faci produsele remarcate, nu folosi cuvinte des intalnite si care, in consecinta, si-au pierdut din consistenta. In schimb, alcatuieste o lista alternativa de formulari cu priza la publicul tau tinta (Ex: in loc de „O bijuterie deosebita” poti utiliza „O bijuterie cu o putere magnetica”);
  • Include in descrieri cuvinte-cheie specifice – eventual, poti utiliza cuvintele pe care le-ai inclus in meta-descriere/meta-taguri, dar si cuvinte care apar in numele produsului, pentru o mai buna indexare in motoarele de cautare.

4. Crearea unei experiente de shopping de neuitat

Tot pe baza profilului cumparatorului ideal poti stabili ce functionalitati sa aiba magazinul tau. Iata cateva dintre cele mai populare optiuni eCommerce printre utilizatorii MerchantPro:

Acum ca magazinul tau este gata de lansare, hai sa ne ocupam si de celelalte aspecte ale prezentei tale online.

5. Crearea de profiluri pe retelele sociale

Daca ai raspuns la intrebarea de mai sus cu privire la platformele sociale preferate de clientii tai ideali, vei sti exact de unde sa incepi. Stim, tendinta naturala este sa fii pe cat mai multe retele sociale – pe toate, daca se poate.

Retine, insa, ca pe langa a oferi continut de calitate, sunt importante activitatea constanta si interactiunea cu publicul tau, dar ca va fi greu sa faci asta daca ai de administrat profiluri pe mai multe retele sociale. Rezuma-te la cele relevante pentru brandul tau (chiar daca e vorba doar de una sau doua) si fa-ti prezenta simtita pe acestea cat mai des.

6. Colaborarea cu influenceri sau persoane publice

Un brand nou pe piata are nevoie de o intrare de neuitat pentru a putea concura cu business-urile cu vechime in acest domeniu. Cele mai la indemana solutii sunt colaborarile cu influenceri locali sau persoane publice – din nou, alese pe baza informatiilor despre publicul tau tinta.

Daca bugetul reprezinta o problema (astfel de colaborari pot fi destul de costisitoare), orienteaza-te catre micro-influenceri. Acestia au comunitati mai mici, dar mai bine sudate si se bucura chiar de mai multa incredere in randul urmaritorilor lor decat cei cu comunitati uriase.

Ecommerce

7. Fidelizarea clientilor inca din prima zi

Este important sa arati inca de la lansare ca brandul tau este orientat catre clienti. Nu e niciodata prea devreme sa incepi un program de loializare.

Spre exemplu, din panoul de control al magazinului tau MerchantPro poti activa rapid aplicatia Puncte de loialitate, care le permite clientilor sa acumuleze puncte la fiecare achizitie. Tu stabilesti criteriile de acordare ale acestora, precum si durata de valabilitate a acestora.

De asemenea, poti activa aplicatia Wallet, care le permite utilizatorilor sa creeze un portofel virtual in magazinul tau. Astfel, le oferi clientilor posibilitatea acumularii de puncte de loialitate in magazin, pe care le pot folosi ulterior pentru alte cumparaturi in magazin.

8. Investitia in customer support de calitate

La orice lansare pot aparea probleme. Probabil vei testa fiecare functionalitate din site de doua ori, precum si serviciile de livrare, dar exista mereu posibilitatea sa omiti cate ceva.

Ca atare, asigura-te ca ai mai multe canale de support active din prima zi. Atunci cand apar probleme, cumparatorii sunt mult mai intelegatori daca exista cineva care le poate rezolva sau macar raspunde la intrebari rapid. Una dintre cele mai populare optiuni de support ramane cea telefonica, asa ca nu uita sa desemnezi cel putin un reprezentant care sa raspunda solicitarilor clientilor.

Asadar, urmeaza sfaturile de mai sus si esti gata de lansarea propriului tau magazin online de bijuterii! Desigur, pe parcurs vor mai fi lucruri de modificat si noi optiuni de adaugat in shop, pe baza feedback-ului de la primii clienti. Pana atunci, mult succes si nu uita ca echipa MerchantPro este pregatita sa-ti raspunda oricand la orice intrebare!

Lasa un comentariu