eCommerce pentru produse non-fizice: cum sa vinzi cursuri online
Atunci cand vorbim despre comertul online, ne gandim in primul rand la comercializarea de produse fizice. Chiar daca acestea constituie cea mai mare parte a pietei eCommerce, exista totusi si alte tipuri de produse sau chiar servicii care pot fi vandute in regim eCommerce. Ei, bine, cursurile reprezinta un astfel de exemplu.
De ce sa vinzi cursuri online?
Piata de e-learning este una in continua crestere, iar pandemia a accelerat trendul mult peste asteptarile expertilor. La nivel global, se estimeaza ca piata de cursuri online va ajunge la 325 de miliarde USD pana in 2025.
Cursurile sunt o modalitate excelenta de a-ti valorifica experienta si cunostintele. Pentru companii, persoane fizice sau freelanceri care de regula activeaza in domeniul serviciilor, acestea pot reprezenta o sursa de venit constanta si predictibila.
Mai mult, este foarte usor sa incepi. Gandeste-te la ceea ce stii sa faci (fie profesional, fie ca hobby) si pastreaza in vedere ca exista cu siguranta un segment de consumatori care ar vrea sa invete de la tine. Printre cele mai populare cursuri vandute online se numara cele de:
- Marketing digital (de la strategie pana la implementare);
- Copywriting si content writing;
- Web design;
- Programare;
- Lifestyle;
- Investitii si management financiar;
- Fitness, yoga sau meditatie;
- Psihologie si terapie sau diverse terapii complementare.
Iar lista ar putea continua la nesfarsit. Pe scurt, poti vinde orice abilitate a ta sub forma de curs online, chiar si una de nisa, cum ar fi cursurile de croitorie sau de astrologie.
Vanzarea de cursuri online se inscrie in trendul de “productivizare” a serviciilor, generat de cresterea eCommerce: odata ce consumatorii s-au obisnuit sa compere orice online (de la produse alimentare pana la autoturisme), au cautat sa cumpere si servicii.
Pentru a le vinde mai usor, acestea au fost transformate in produse digitale si promovate exact ca produsele fizice: o descriere detaliata a ceea ce vei primi, alaturi de un buton care iti permite sa adaugi cursul in cos. Procesul de cumparare a devenit astfel mult mai simplu si intuitiv.
Stii deja ce curs ai putea crea? Perfect! Hai sa descoperim impreuna cum il poti vinde online usor si fara bataie de cap.
Cum sa vinzi cursuri online in 4 pasi simpli
Esti expert in programare? Sau poate marketing? Ai o buna intelegere a stilului personal si crezi ca ii poti ajuta si pe altii sa si-l descopere? Atunci ai facut deja primul pas. Mai departe:
1. Gaseste nisa perfecta
Programarea, web design-ul, marketing-ul si toate celelalte exemple de mai sus sunt domenii extrem de largi. De aceea, iti recomandam sa restrangi tema cursului tau cat mai mult posibil.
Acest lucru va atrage potentialii cumparatori care isi doresc sa dezvolte competente specifice. Pentru teme largi, exista mereu numeroase materiale online. Abordarea aplicata si nisata este ceea ce cumparatorii de cursuri online cauta cel mai frecvent.
Iata cateva exemple:
- In loc de un curs generic de programare (o tema mult prea vasta), alege ceva de tipul: bazele programarii PHP, programare pentru aplicatii mobile Android sau pentru aplicatii in .NET;
- In loc de un curs generic de marketing, axeaza-te pe o tema mai restransa: cum sa creezi campanii de succes pe Facebook si Instagram, cum sa creezi o strategie pentru un startup in tehnologie, copywriting pentru site-uri eCommerce etc;
- In loc de un curs generic despre investitii, axeaza-te pe investitii pe bursele straine sau pe cea locala, investitii in criptomonede sau pe managementul bugetului familiei.
Aminteste-ti ca daca produsul tau e pentru toata lumea, nu este de fapt pentru nimeni. Contrar intuitiei, un public-tinta vast nu te va ajuta sa gasesti mai multi cumparatori, ci dimpotriva. Mesajul tau va fi atat de diluat incat nu va rezona aproape nimeni cu el.
2. Creeaza o programa/plan de curs si un format
Ce anume vor invata cursantii tai? Alcatuieste un cuprins al cursului cu explicatii detaliate pentru fiecare modul. Odata ce ai stabilit asta, alege formatul care se potriveste cel mai bine temei cursului. Cel mai popular in acest moment este cel video, asa ca daca optezi pentru acesta, nu uita ca ai nevoie si de o camera video (nimic prea performant, insa ceva mai potrivit decat camera telefonului) si lumini.
Apoi, gandeste-te la cum vei prezenta acest curs:
- Va fi live sau inregistrat?
- Vei oferi si PDF-uri cumplementare sau slide-urile din prezentarea video pe email?
- Cursantii tai vor avea si teme practice?
- Cate sesiuni de curs vor fi?
3. Creeaza un site pentru cursurile si materialele tale
Chiar daca clipurile cursului tau vor fi pe o platforma de tipul Vimeo, ai nevoie de un site ca punct de plecare pentru promovare. Mai mult, in timp, cursul tau ar putea evolua si vei avea nevoie de un loc unde sa adaugi si alte materiale digitale care pot fi descarcate dupa efectuarea platii: eBook-uri, materiale video, grafice etc.
O platforma SaaS pentru eCommerce este un punct de plecare excelent, intrucat iti poti deschide un magazin cu o investitie foarte mica, pentru ca mai apoi sa poti creste in acelasi ritm cu afacerea ta. In magazinul tau MerchantPro ai posibilitatea de a vinde mai multe produse digitale, precum carti, audiobook-uri, imagini si asa mai departe. Deoarece shop-ul este gazduit pe o platforma eCommerce, poti adauga rapid produse noi, modifica preturile si crea promotii, in timp ce pe un CMS traditional, aceste lucruri vin la pachet cu mai multa bataie de cap. De asemenea, ai integrare rapida cu mai multe optiuni de plata si de promovare, ceea ce ne duce la punctul urmator.
4. Promoveaza cursul pe mai multe canale digitale
Spuneam mai sus ca e important sa restrangi tema si audienta cursului tau online. Acest lucru te va ajuta si la identificarea celor mai potrivite canale de promovare.
De la reclame pe Facebook si Instagram pana la campanii de retargeting, Google Ads sau marketing prin afiliati, ai o multime de optiuni. Este important, insa, sa stii la care dintre ele ca raspunde audienta ta cel mai bine.
Pe MerchantPro ai solutiile si aplicatiile necesare pentru a demara rapid orice tip de campanie dintre cele mentionate mai sus, plus multe altele. MerchantPro se integreaza usor cu pixelul Facebook, cu platformele de marketing afiliat sau cu Google Analytics pentru ca tu sa poti demara campaniile, dar si sa le urmaresti usor evolutia. Mai mult, poti integra magazinul tau MerchantPro cu o solutii ca Newsman sau MailChimp, care iti permit sa automatizezi trimiterea email-urilor in scop comercial catre cursanti.
Astfel, iti creezi intregul context favorabil unei surse de venit pasiv, pentru care ai nevoie de investitii de timp minime.
Gata sa demarezi vanzarea primului tau curs online? Suntem aici daca ai intrebari despre cum te poate ajuta MerchantPro sa ai parte de o lansare de succes a produselor digitale din magazinul tau!
Lasa un comentariu