Cat de mult mai influenteaza social media comportamentul de cumparare in 2022?
Daca ai dat click pe acest titlu de pe o platforma social media, iti multumim ca ne urmaresti! Daca nu, probabil ca dupa parcurgerea acestui articol vei petrece cateva minute bune scrolland oricum pe Facebook sau Instagram. Pentru ca, fie ca ne place sau nu, social media este parte din vietile noastre. Folosim retelele de socializare pentru a comunica, pentru a ne inspira, pentru a tine legatura cu prietenii si familia. Datorita social media stim ce mai face colega de banca din liceu, pe care nu am mai vazut-o de peste zece ani, si tot pe aceasta cale aflam rapid si care e cel mai popular local din oras.
In acest context probabil intuiesti deja raspunsul la intrebarea din titlu: da, social media continua sa influenteze si comportamentul de cumparare. Pentru noi, cei din eCommerce, aceasta este o veste buna: avem la dispozitie un canal excelent pentru a genera vanzari. Totusi, simplul fapt ca stim acest aspect nu ne ajuta si sa vindem mai mult prin intermediul retelelor de socializare. Asadar, hai sa aflam mai multe despre CUM si CAT influenteaza social media cumparaturile realizate online.
Cum influenteaza social media comertul online
Un studiu recent al Bazaar Voice, realizat la nivel global pe un esantion de 14.000 de consumatori, a aratat ca 76% dintre utilizatori sunt influentati de social media atunci cand fac cumparaturi. Dintre acestia:
- 65% folosesc in mod explicit social media pentru a se inspira pentru urmatoarele lor achizitii;
- 61% cumpara produse care le apar in feed sau in story-uri;
- 60% cumpara produse recomandate de influenceri;
- 60% cumpara de la brandurile pe care le urmaresc pe social media;
- 55% cumpara produse recomandate de familie si prieteni pe social media;
- 38% cauta activ in feed-uri si stories produse pe care ulterior sa le cumpere (aceasta este poate cea mai utila statistica, chiar daca procentul nu pare impresionant la prima vedere).
De asemenea, este foarte interesant de retinut ca shopping-ul pe Facebook, TikTok si Twitter este spontan – atunci cand utilizatorii vad anumite produse in feed sau stories. Totodata, acestia cauta activ inspiratie pe retele precum TikTok si YouTube.
Asadar, ai deja un prim indiciu despre cum sa iti promovezi produsele in social media in functie de audienta ta si de obiceiurile de consum ale acesteia. De retinut ca o campanie eficienta nu trebuie sa se desfasoare pe toate aceste platforme, ci doar pe acelea pe care cumparatorii tai se afla de obicei.
Ce si cum se cumpara via social media
Categoriile de produse cele mai populare printre utilizatorii de social media sunt:
- Produse de infrumusetare (91% dintre utilizatori);
- Haine (81% dintre utilizatori);
- Produse pentru casa (60% dintre utilizatori);
- Produse health and wellness (54% dintre utilizatori);
- Mancare si bautura (47% dintre utilizatori);
- Electronice (42% dintre utilizatori).
Mentionam mai sus despre increderea in influenceri. De obicei, vedetele online sunt cele catre care ne gandim in mod reflex cand vine vorba despre influentarea deciziei de cumparare, insa exista si alte categorii de persoane care pot juca acest rol in social media.
De altfel, cei mai multi dintre utilizatori sunt influentati de catre experti in domeniu (35%), urmati de familie si prieteni (25%) si abia apoi de staruri social media (23%) si celebritati (doar 5%). Ca atare, iti recomandam sa optezi pentru o colaborare cu experti in domeniu pentru un impact maxim, in locul influencerilor de orientare generala.
Un ultim sfat aici: in cazul in care bugetul sau timpul echipei tale sunt limitate, nu incerca sa creezi o prezenta pe toate platformele de socializare. Limiteaza-te in schimb la una sau doua retele, cele pe care clientii tai petrec cel mai mult timp. Astfel, vei putea investi suficient timp si buget pentru a crea o prezenta solida, care sa te ajute sa cresti semnificativ vanzarile prin social media. De asemenea, nu uita ca aceste canale sunt in continua dezvoltare, asa ca monitorizeaza in permanenta noile functii si functionalitati din platformele unde detii profiluri business si incearca sa adopti noi strategii de utilizare a acestora.
Vanzarea in social media via MerchantPro
Stim ca este dificil sa jonglezi cu mai multe canale de vanzare simultan. De aceea, platforma MerchantPro te ajuta sa-ti integrezi site-ul eCommerce cu cele mai populare retele de socializare in Romania, precum Facebook sau TikTok. Prin configurarea pixelilor vei putea urmari mai usor conversiile venite din social media si poti afla care dintre canale iti aduce mai multe venituri.
Tot pe MerchantPro iti poti crea propriul program de afiliere pentru a lucra cu influenceri si experti in domeniu in termenii pe care ii definesti tu. Iar daca ai nevoie de mai multe informatii, Centrul de Asistenta Clienti MerchantPro iti sta permanent la dispozitie.
Lasa un comentariu