Promoveaza-ti puternic afacerea pe Instagram – 5 reguli pentru un continut excelent

28 iulie 2021

Conform statisticilor, aproximativ 5 milioane de romani detin un cont pe Instagram, ceea ce inseamna mai mult de un sfert din populatia tarii. De aceea, daca dupa crearea magazinului online nu bifezi si prezenta Instagram, inseamna ca ignori o buna parte din publicul tau tinta. Ca sa te convingi, poti vedea statistici detaliate pe grupe de varsta pentru utilizatorii Instagram din Romania.

Existenta unui profil de Instagram pentru magazinul tau online nu iti garanteaza, insa, si cresterea vanzarilor sau atragerea de potentiali noi clienti. Pentru atingerea acestui obiectiv ai nevoie de continut social media de calitate, asa ca te invitam sa descoperi in continuare cum il poti obtine.

Pasul 1: un profil care se cere urmarit

Spatiul din sectiunea Bio (descrierea contului) este destul de limitat, asa ca e important sa profiti de el la maximum. Descrie exact cu ce se ocupa magazinul tau eCommerce si adauga eventual si cateva nume de produse reprezentative. Pentru puncte extra:

  • Adauga hashtag-uri relevante pentru profilul tau sau chiar hashtag-ul tau personalizat, daca exista unul. Daca da, este important sa le spui vizitatorilor sa-l foloseasca in postarile lor despre produsele tale – postari redistribuite de tine ulterior, desigur;

  • Adauga emoji-uri pentru a atrage atentia;

  • Nu uita sa introduci un link catre magazin, alaturi de un CTA care sa-i faca pe vizitatori sa-l acceseze si din care sa afle mai multe informatii despre afacerea ta eCommerce;

  • Foloseste Instagram Shopping; daca nu utilizezi acest serviciu inca, este recomandat sa o faci, caz in care ai nevoie si de un link catre acest magazin.

Iata mai jos un exemplu de magazin care respecta toate recomandarile de mai sus:

Ecommerce

Pasul 2: Diversifica tipurile de continut pe care le postezi

Nu te limita doar la stories sau la postari in feed, deoarece fiecare tip de continut de pe Instagram are un reach diferit si este preferat de tipuri diverse de public. Cel putin pana cand stabilesti care sunt tipurile de continut preferate de clientii tai fideli, este indicat sa le incerci pe toate:

  • Story: excelent pentru continut efemer, usor de „digerat”. Nu uita sa adaugi hashtag-uri pentru ca story-urile tale sa poata fi descoperite de utilizatori care inca nu te urmaresc, dar care ar putea fi interesati de produsele tale;

  • Story highlights: grupeaza mai multe stories pe aceeasi tema in highlights, care apar chiar sub header-ul profilului tau. Poti evidentia aici colaborari cu anumiti influenceri, retete care folosesc produsele tale, tips & tricks pentru utilizarea anumitor produse si asa mai departe.

  • Reels: acest tip de continut este replica Instagram pentru TikTok. Reels sunt clipuri scurte si interactive, in care poti combina cadre din mai multe filmari sau fotografii, plus text si un caption. Pentru ca sunt cel mai nou format de pe Instagram, au si un reach foarte bun!

  • IGTV: reprezinta formatul ideal pentru clipuri mai lungi de 30 de secunde.

  • Postari in feed: la fel ca pe Facebook, acestea pot fi reprezentate de una sau mai multe fotografii, un videoclip sau un colaj de videoclipuri si fotografii. Poti adauga pana la 10 articole intr-o postare din feed. Nu uita nici aici de hashtag-uri!

  • Live video: acesta este formatul ideal atunci cand anunti o lansare de produs sau un alt eveniment important. Poti permite altor utilizatori sa se alature live-ului tau pentru un reach si mai mare. Avantajul acestui format este ca urmaritorii tai vor primi o notificare la inceperea live-ului.

  • Instagram Shopping: reprezinta modalitatea ideala de a vinde produse direct pe Instagram. Este usor de folosit, atat de catre tine, cat si de catre utlizatori, insa ai grija la comisioane!

Pasul 3: Creeaza un feed bine organizat

Nu orice postare merita sa ramana in feed-ul tau. Iti recomandam sa tratezi feed-ul ca pe o galerie “best of” sau ca pe homepage-ul site-ului tau – mai exact, ca pe spatiile in care intra doar materialele care merita.

De regula, majoritatea continutului este postat in stories, astfel ca este perfect normal sa ai intre 5 si 20 de stories si o singura postare in feed. Un trend relativ nou spune, de asemenea, ca feed-urile cele mai atragatoare sunt cele minimaliste, cu un singur tip de fotografii. Poti alege fie fotografii alb-negru, fotografii cu putine detalii, fotografii cu influenceri care promoveaza produsele tale, fotografii cu o cromatica similara si asa mai departe.

Iata cateva exemple de feed-uri ingrijite, coerente si cu un design unic:

Ecommerce

Imagine via Wishpond

Pasul 4: Raspunde mereu la comentarii si mesaje private

Nu uita de partea “social” din “social media”. Orice comentariu sau mesaj poate insemna castigarea unui nou cumparator. In plus, cu cat ai mai mult continut generat de utilizatori, cu atat postarile tale vor avea un reach mai bun. Un pont pentru a creste si mai mult acest reach: raspunde la fiecare comentariu si, daca se poate, mai adauga o intrebare care sa-l faca pe utilizator sa revina cu un nou comentariu.

Astfel vei creste user engagement-ul, dar si reach-ul. De exemplu:

  • “Ne bucuram ca ti-a placut mierea noastra. Ai incercat cumva si polenul din aceeasi gama?”;
  • “Multumim pentru feedback! Aceasta este si una dintre tastaturile noastre mobile preferate. O folosesti cu o tableta sau cu un telefon?”

Pasul 5: Foloseste hashtag-urile ca un profesionist

Pe Instagram poti adauga pana la 30 de hashtag-uri la o singura postare. Asta nu inseamna ca trebuie ca fiecare dintre postarile tale sa aiba 30 de hashtag-uri, ci ca ai spatiu suficient pentru a le folosi mereu pe cele relevante.

Iata cateva tipuri de hashtag-uri care ar trebui sa se regaseasca in feed-ul tau:

  • Hashtag-uri de brand: vorbim aici de hashtag-uri care mentioneaza numele magazinului tau sau al unui produs/al unei linii de produse. Daca ai deja asa ceva, nu uita sa le listezi pe profil si sa indemni utilizatorii sa le foloseasca!

  • Hashtag-uri de concurs: #concurs sau #giveaway sunt, de regula, cele mai folosite atunci cand organizezi un concurs cu premii pe Instagram. Daca vrei insa sa identifici rapid postarile legate de un concurs anume, iti recomandam sa creezi un hashtag dedicat si sa-i indemni pe participanti sa-l foloseasca in share-urile lor.

  • Hashtag-uri de interes general: sunt acele hashtag-uri care sunt mereu populare si care pot atrage multi utilizatori noi. Cateva exemple: #mondaymotivation, #catsofinstagram, #winelovers, #antique #vintage. Atentie! Acestea vor functiona doar daca fotografia care le insoteste este relevanta pentru hashtag-ul folosit.

  • Hashtag-uri specifice nisei tale: fiecare industrie are cateva hashtag-uri specifice: #winelovers pentru industria vinului, #interiordesign pentru produse de design interior si asa mai departe. Cauta-le pe cele relevante pentru afacerea ta cu ajutorul functiei “Search” din Instagram, pornind de la cateva cuvinte-cheie de baza.

  • Hashtag-uri de sezon: #valentinesday #bemyvalentine #christmas #christmas2021 – toate acestea iti vor aduce mai multi vizitatori pe profil in perioadele respective. Evident, au o durata de viata scurta, insa pot produce un impact extrem de puternic!

Concluzii

Bunele practici evolueaza zilnic pe Instagram, in functie de modul in care se schimba algoritmul platformei, de noile formate de continut lansate si de preferintele utilizatorilor. De aceea, iti recomandam sa testezi permanent interfata si noile functionalitati.

Este posibil ca in perioada urmatoare reel-urile sa fie cel mai bun format pe care il poti utiliza pentru cresterea vanzarilor afacerii tale online, insa asta nu inseamna ca acest lucru va fi valabil si la anul. Testeaza constant si nu uita sa ramai mereu la curent cu noile formate introduse in platforma Instagram!

In final, iti reamintim ca daca ai si alte intrebari despre cum poti integra in magazinul tau eCommerce MerchantPro cat mai multe functionalitati utile, ne poti contacta oricand la Centrul de Asistenta Clienti.

Lasa un comentariu