Buget limitat? Descopera 6 idei de marketing organic pe care le poti aplica imediat

1 septembrie 2021

In anul 2020, Amazon a cheltuit 22 de miliarde de dolari doar pe advertising. Totodata, si alti giganti eCommerce au cheltuit sume similare pe promovare.

Astfel de cifre pot parea intimidante si imposibil de atins. Mai mult, ne pot face sa ne gandim ca nu avem cum sa obtinem rezultate excelente fara bugete care sa se apropie (pastrand proportiile) de acestea.

Totusi, este important sa-ti amintesti ca nici Amazon, nici eBay si nici alte companii mari din domeniu nu au avut astfel de bugete de la inceput. De altfel, indiferent de industrie, majoritatea companiilor care au reusit macar sa aspire la statutul de gigant au avut un lucru important in comun: au gasit metode inovatoare de a folosi bugetele reduse pentru impact maxim.

Te invitam sa descoperi in continuare cateva tactici de marketing organic pe care le poti aplica si tu pentru a accelera cresterea afacerii online.

1. Investeste in SEO cat mai devreme

Ecommerce

SEO este o strategie care iti poate aduce vanzari chiar si peste ani. Micile modificari pe care le faci azi vor atrage clienti pe termen lung, spre deosebire de reclamele platite, a caror rezultate se opresc atunci cand bugetul alocat se consuma.

Investitiile in SEO nu sunt mereu ieftine, insa exista cateva principii de baza pe care le poti aplica inca de la lansarea magazinului tau, gratuit sau cu un buget modic:

  • Discuta cu dezvoltatorul web despre optimizarea structurii site-ului pentru SEO, despre adaptabilitatea site-ului tau la dispozitive mobile, despre “curatarea” URL-urilor expirate si despre cross-linking intre pagini;
  • Efectueaza un research pentru cuvinte-cheie care se potrivesc industriei tale. Poti face asta folosind solutii gratuite ca Google Ads (chiar daca nu vei cumpara ad-uri, poti folosi platforma pentru research), Keyword Surfer sau Google Trends;
  • Creeaza descrieri de produs cat mai lungi si mai complete. Acest lucru te ajuta atat pentru SEO, cat si pentru atragerea clientilor.
  • Nu uita sa adaugi descrieri relevante fotografiilor de produs si videoclipurilor de pe site-ul tau.

Poti gasi mai multe detalii despre strategii SEO pentru eCommerce intr-un articol marca MerchantPro Talks, de pe blogul nostru.

De asemenea, daca esti deja utilizator MerchantPro, stii ca platforma te ajuta sa-ti imbunatatesti SEO-ul pas cu pas. Daca nu, creeaza gratuit un magazin online pentru a testa functionalitatile SEO si multe altele care ne-au ajutat sa devenim platforma SaaS pentru eCommerce numarul 1 in Romania.

2. Creeaza cat mai mult continut

Pentru o afacere eCommerce, prioritatea o reprezinta descrierile de produs din magazinul online. Insa, exista multe alte tipuri de continut inca putin utilizate in eCommerce-ul romanesc care iti pot oferi un avantaj competitiv. Iata cateva dintre ele:

  • Articole pe blog – poti incepe sa scrii chiar tu sau poti colabora cu content writeri sau influenceri. Poti gasi pe blogul MerchantPro cateva teme de articole de blog potrivite oricarei nise din eCommerce;
  • Continut video – pe care il poti posta atat pe site-ul tau, cat si pe retelele sociale sau trimite in cadrul campaniilor de email;
  • eBooks pe diverse teme – (te poti inspira din sugestiile pentru subiecte de blog) pe care vizitatorii le pot descarca dupa introducerea adresei de email – o modalitate excelenta de a-ti creste baza de date rapid;
  • Continut relevant pentru social media – gasesti tot pe blogul nostru un ghid pentru crearea unui profil de Instagram care se cere urmarit.

Practic, tot ceea ce creezi si postezi, in orice format (scris, video, foto, audio) constituie continut. Cheia pentru a avea succes este sa fii constant si sa creezi continut relevant in mod regulat. Continutul te ajuta si in SEO, dar si la atragerea de noi clienti in magazinul online si fidelizarea celor existenti. La fel ca SEO-ul, este o investitie redusa, insa care livreaza rezultate timp indelungat.

3. Foloseste recenziile si testimonialele la potentialul lor maxim

Ecommerce

Majoritatea cumparatorilor au incredere in recenzii si testimoniale la fel de mult ca in recomandarile prietenilor sau ale familiei. Pentru un magazin eCommerce, recenziile online sunt cel mai bun mod de a castiga rapid clienti noi si de a-i fideliza pe cei existenti.

In plus, le poti obtine si utiliza gratuit, asa ca sunt unul dintre cele mai bune moduri de a-ti creste profitul cu un buget limitat. Gasesti pe blogul MerchantPro un ghid despre cum sa folosesti recenziile in eCommerce marketing.

4. Organizeaza concursuri si tombole

Aceasta strategie este ideala atunci cand abia ai depasit etapa de creare magazin eCommerce sau atunci cand ai nevoie de un boost rapid al vanzarilor online. Investitia este minima: produsele pe care le oferi cadou si taxele de expediere. Optional, poti alege sa promovezi concursul prin reclame platite pe Facebook sau Instagram.

Un concurs cu premii (mai ales unele substantiale) iti va aduce rapid noi urmaritori pe retelele de socializare, precum si noi persoane care afla despre brandul tau si care pot deveni in curand cumparatori.

Ai grija, insa, ca tombola sau concursul tau sa respecte termenii si conditiile platformei pe care se desfasoara. De obicei, acestea sunt destul de stricte si sunt actualizate constant, asa ca reciteste-le inainte de fiecare concurs pe care il organizezi.

5. Ofera reduceri cu limita de timp

“Flash sale: 25% reducere la toate produsele doar azi cu codul 25OFF”. Un banner cu un text atat de simplu iti poate aduce vanzari-record in timp record. Cheia succesului acestui tip de campanii este sa pui o limita de timp pentru a-i determina pe potentialii clienti sa cumpere rapid si sa nu faci asta foarte des. Daca ai astfel de campanii o data pe luna, limita de timp nu mai functioneaza – cumparatorii vor astepta pur si simplu urmatoarea campanie.

Vrei un ROI si mai mare din campaniile de reduceri? Creeaza-le in perioadele de lichidare de stocuri sau la schimbarea sezonului. Astfel, vei scapa si de stocurile de marfa care s-ar vinde mai greu peste cateva luni.

6. Nu uita de email

Ecommerce

Chiar daca emailul pare deja o strategie antica, emailul este inca folosit pe scara larga pentru ca functioneaza – are un ROI de 42X, asa ca vei gasi cu greu o strategie mai profitabila.

In plus, campaniile de email pot avea un cost foarte apropiat de zero, mai ales daca esti la inceput. In dashboard-ul MerchantPro poti conecta magazinul cu aplicatii de Email Marketing precum MailChimp sau Newsman. Apropo de subiect, te invitam sa urmaresti pe canalul nostru de YouTube episodul MerchantPro Talks dedicat subiectului Email Marketing, cu insight-uri de la Florina Coca, Marketing Manager la Newsman.

In concluzie, este important sa suplinesti lipsa unui buget de marketing astronomic cu creativitate si mai ales constanta. Testeaza strategiile de mai sus si „rasfoieste” blogul MerchantPro. Adaugam saptamanal articole care te pot ajuta sa gasesti mixul de marketing ideal pentru tine, indiferent de bugetul pe care il ai la dispozitie.

In plus, daca ai si alte intrebari referitoare la functionalitatile din platforma MerchantPro, ne poti scrie oricand la Centrul de Asistenta Clienti, iar colegii nostri te vor ajuta cu solutiile pe care le cauti pentru dezvoltarea afacerii tale online.

Lasa un comentariu